Astronomi için pratik bir kullanım var mı?

Astronomi çok havalı ve öğrendiğimiz şeyler harika olsa da, evren hakkında bildiğimiz şeyleri bilmenin gerçekten pratik bir kullanımı var mı?

Diğer bilim alanları günümüzdeki astronomi bilgisinden mi kaynaklanıyor?

Standart nedenler: asteroitlerden / Güneş'ten madencilik / enerji, bize bir şeyler öğretebilecek gelişmiş medeniyetlerle tanışmak, olası kolonizasyon, navigasyon (GPS düşerse!), Modern fiziğin daha iyi anlaşılması.
barrycarter

Neden inişli çıkışlı? Bu muhtemelen astronomi ile ilgili en önemli sorudur. Benden +1.
pela

Masering ilk olarak gökbilimciler tarafından keşfedildi. Başkaları astronomiyi takip ediyor olsaydı belki lazerler daha erken geliştirilebilirdi.
Marc

Bu soru şu soruyu soruyor, her şeyin pratik bir kullanımı gerekiyor mu? Cevap kocaman bir hayır. Louvre'un veya hafta sonu barbekülerinin tadını çıkarabileceğiniz yerel mahalle kamu parkınızın pratik kullanımı nedir?

Ekonomik kazancı çok az olan veya hiç olmayan çok değerli bazı şeyler vardır. Yerel mahalle parkınız aslında olumsuz ekonomik kazanca sahiptir. Giriş ücretsizdir, ancak bakım ücretsiz değildir. Şehrinizi bir kat mülkiyeti geliştiricisine satsaydı ne kadar para kazanacağını ve parkın bakımı için ödeme yapmak zorunda kalmadan ne kadar para kazanacağını düşünün.

Belirgin bir ekonomik kazanç olmamasına rağmen, bazı şeyler yine de biraz değerlidir. Bilimlerin çoğu bu kategoriye girer. Örneğin, arkeolojinin pratik kullanımı nedir? (Bazıları var, ama mesele bu değil.)

Arkeoloji, Louvre ve yerel kamu parkınız gibi astronomi, pratik bir ekonomik amaca ihtiyaç duymaz. Bilimin amacı yeterince iyidir.

Bununla birlikte, astronomi için pratik uygulamalar var. Kilit uygulama navigasyon olmuştur. Bir geminin denizdeki yerini veya uzayda bir aracın yönünü bilmek astronomi gerektirir.

Astronominin daha az doğrudan ama yine de çok önemli bir uygulaması, fiziği nasıl bilgilendirdiğidir. Kepler fizikçi değil astronomdu. (Bu iki disiplin Kepler'in gününde çok, çok farklıydı). Yine de Kepler'in çalışması Newton'a yerçekimini nasıl tanımlayacağı konusunda bilgi verdi. Daha yakın zamanlarda, astronomi fiziğe standart modelinin tam olarak doğru olmadığını bildirdi. Güneş'ten gözlemlenen nötrino akısı (bkz. Http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_neutrino_problem ) o zamanlar fiziğin olması gereken şeyin üçte biri idi. Bu, standart modelde bir değişiklikle sonuçlandı. Nötrinoların küçük fakat sıfır olmayan bir kütlesi vardır ve bir formdan diğerine salınırlar.

Astronomi fiziği bugüne kadar bilgilendirmeye devam ediyor. Fizikçiler (ve astronomlar), karanlık madde ve karanlık enerjiyi neyin oluşturduğuna dair clueless kalırlar. Ama her neyse, kesinlikle varlar.

Bu bana Robert R. Wilson'un SSC hakkındaki ünlü konuşmasını hatırlatıyor .
HDE 226868

Güzel mesaj. Karanlık Madde ve Karanlık enerji harika örneklerdir. Nötrinos da, ve ekleyeceğim, Einstein'ın genel göreliliği de astronomi tarafından test edildi ve doğrulandı. Ve Nötron yıldız kütlesi ve kara delik kütlesi bize yüksek enerjili parçacık fiziği hakkında bazı ipuçları verir. Örneğin daha önce hiç gözlemlenmemiş olan teorik "Kuark yıldızı".
userLTK

Çok güzel bir tartışma.
pela

O zaman Astronomi Fizik'i bilgilendirmeye devam ederse ve Fizik dünyamızı değiştirirse, ekonomik bir kazancı vardır, ancak kolay veya hiç ölçülebilir olmasa da, değil mi?
Pablo

"Bu, standart modelde bir değişiklikle sonuçlandı." Bu oldukça yetersiz bir ifade! Standart model kitlesiz nötrinoları öngörür. Nötrinoların kitle olduğu, standart modelin ötesinde fizik olduğu anlamına gelir, huuuuge.
Atmosferik Hapishane

Astronomi çeşitli pratik uygulamalara sahiptir. Örneğin, roket motorları geliştirirken, NASA yanlışlıkla itfaiyeciler için çok faydalı olan son derece verimli bir yangın söndürücü icat etti . Teleskoplar için görüntüleme teknolojisi kameralarda kullanılır, uzay teflonuna yol açan uzay izolasyonu, uzayda tuvalete nasıl gidileceğini daha iyi diyaliz cihazlarına ve çok daha fazlasına yol açtı . Bilinmeyeni araştırmak her zaman yeni ve öngörülemeyen içgörüye yol açar.

Ancak, çoğu astronom için astronomi yapmamızın nedeni bu olmadığını düşünüyorum. Biraz iddialı gelme riski ile, astronominin amacının bilinmeyeni keşfetmek, bu inanılmaz kozmostaki yerimizi bulmak, kendimizin kökenini öğrenmek ve sadece Doğa hakkında mümkün olduğunca çok şey öğrenmek olduğunu düşünüyorum. 500 yıl önce ve daha önce yaptıklarından farklı olarak, dünyayı haritalamak ve ufkun ötesinde ne olduğunu bulmak istemek.

Tamam, bu iddialı geldi. Yine de bunun doğru olduğunu düşünüyorum.

Son katında sana katılıyorum - ve sen çok iddialısın! - ancak listelediğiniz ilerlemeler astronomi değil mühendislik sayesinde oldu. Astronomi uzay araştırmalarını motive etti, ancak insanları göndermek için asıl motivasyon - ABD ve SSCB için - daha az asil idi. Sanırım bu biraz iddialı geliyor. . .
HDE 226868

Roket icat etmek astronomi değildir. Havacılık ve uzay mühendisliği. Bu sivillerin neredeyse tamamı astronomi değil uzay ve uzay mühendisliğinden geliyor.
David Hammen

Tamam, tamam, @ HDE226868 ve DavidHammen, cevabımı tekrar okurken iddialı olduğun konusunda sana katılıyorum. Ancak orijinal motivasyonun daha az asil olduğunu kabul etsem de, havacılık mühendisliğinin astronominin bir parçası olduğunu düşünürdüm.
pela

@pela Bu bir yazım hatasıydı! Başlangıçta "sen düşündüklerini belirtti - Bir şey eklemek yorumunu düzenlenmiş değil çok iddialı". Bunun için üzgünüm!
HDE 226868

@ HDE226868: Ha ha, tamam teşekkürler, ama bilmiyorum, belki yazım hatası aslında haklıydı :) :)
pela

Astronomik özelliklerin konumlarını ve hareketlerini haritalamanın temelleri de dahil olmak üzere tüm astronomiyi dahil etmeye istekli misiniz?

Eğer öyleyse, o zaman astronomi, temel olarak tüm zaman işleyişi ve seyrüsefer, tüm insanlık tarihi ve onlara bağlı diğer her türlü teknoloji veya uygulamanın teorik ve pratik temeli olmuştur. "Bitkileri ne zaman ekeceğim" veya "hedefime ulaşmak için hangi yöne gideceğim" den daha pratik olamazsınız. Her ikisinin de ölüm kalım sonuçları vardır.

Astronominin pratik bir kullanımı (aslında doğrudan olması gereken önermeyle birlikte ilerlemiyorum yararlı - mavi gökyüzü araştırmalarının uygulamalara dönüştüğü birçok örnek var ve astronominin neden farklı olması gerektiğini görmüyorum; yeni nesil bilim insanlarına ilham ve eğitim konusu: astronomi ve astrofizik için özellikle uygun bir şey) uzay hava tahminidir.

Güneş enerjisi aktivitesi, koronal kütle atımları ve jeokoronal ortamın anlaşılması, enerji üretim şebekelerinin, uydu operatörlerinin vb.

Biraz geriye dönersek, astronomi navigasyon için oldukça kritikti! Sanırım hepimiz GPS'e alıştık ...

Halkın bilimlere olan ilgisi açısından, astronomi muazzam kasık çekiciliğine sahiptir, belki de dinozorların sadece ikinci saniyesidir: gerçek bir "vay" değerine sahiptir. Bilim adamı olmayanlar tarafından kolayca takdir edilebilir ve fen eğitimine parlak bir giriş sağlar.

Astronominin diğer bir yönü de diğer bilimleri geliştirmesidir: nükleer fizik, yüksek enerji fiziği, plazma fiziği, akışkan dinamiği, görelilik, radyasyon süreçleri, vb. Astronomi veya astrofizik, tüm bu konuların sınırlarını zorlar ve bunlara katkıda bulunur.

Belki de "günlük kullanım" açısından en dikkat çekici olanı, Einstein'ın GPS navigasyon sistemlerimizin umutsuzca yanlış (ve düzeltilmesi zor) olacağı Genel göreliliktir.

GPS / GR şey biraz efsane olduğunu düşünüyorum. Elbette, yörüngedeki saatler daha hızlı çalışır, ancak hepsi aynı oranda. Dolayısıyla ampirik bir düzeltme de işe yarayacaktır. SR kesinlikle gereklidir.
Rob Jeffries

Partiye geç geliyor:

Bilimsel bir disiplini diğerine karşı tartma oyununa girmek istemiyorum - bu çok aptalca. Romancılığın insanlık için Jeobilim'den daha az değerli olduğunu söylemek saçmalıktır. Değerli bir bilimin ne olduğunu tartışabiliriz, ancak bu tartışmanın sonucu tamamen özneldir.

Felsefe - tüm bilimsel araştırmaların kökeni? Sıfır acil ekonomik getiri.

Saf temel araştırmanın meraktan başka bir amacı yoktur. Einsteins görelilik teorisi veya kuantum teorisi onlarca yıl boyunca pratik bir uygulama yapılmadan düşünülmüştür! Artık evinizde lazer LED'leri içeren ve GPS cihazlarını cebinizde taşıyan bir gazilion cihazınız var.

Google'dan kolayca bulabileceğiniz birkaç işaretçi paylaşmak istedim:

"Gökbilimciler bizim için ne yaptılar" Eğer bir takvim, arabanızda gezinmek için bir GPS kullandıysanız, MRT'ye ihtiyaç duyuyorsanız veya bir CCD-Kameraya sahipseniz astronominin pratik kullanımı sizin için açık olmalıdır.

Gündelik Hayatta Astronomi

Astronomi Neden Önemlidir? - arXiv Dr. Robert Aitken'in bir makalesi

Astronomiden Ulusa Faydalar

Astronomi belki de en temel bilimsel disiplindir. Başından beri insanlık yıldızlara bakıyordu ve evreni merak ediyordu. <\ Rant>

Diğer bilim alanları, "kartografiden" çekmedikleri gibi "Astronomi'den çekilmez". Şu anda sahip olduğumuz teknolojiyi arttırmıyor olabilir, ancak evrende olduğumuzda daha güvenli bir şekilde dolaşmamıza yardımcı olacaktır. Temel olarak şu anda tüm Amerika Birleşik Devletleri'nin (veya diğer çok büyük bir ülkenin) son derece ayrıntılı (her yol) haritasına sahibiz, ancak sadece yürüyebiliriz. Şu anda yararlı olmayan çok miktarda bilgi biliyoruz. Bu bilgilerin çok daha kullanışlı hale geldiği aniden uzağa gidebilecek bir araba (uzay gemisi) edinin. Yakıt almak için nereye gideceğinizi, nerede gezmek istediğinizi, nerede alışveriş yapmak istediğinizi biliyorsunuz. Kendi başına yararlı değildir, ancak düzgün bir şekilde kullanabildiğinizde diğer etkinliklerin verimliliğini arttırmak için olağanüstü yararlıdır.

Astronomi sadece evreni haritalamaktan daha fazlasını kapsar, öyle değil mi? Evrenin tüm fiziği de astronomi şemsiyesi altında olmaz mı? Ve bu fizik pratik uygulamalarda faydalı mı?
Scottie

NASA astronomiyi "yıldızlar, gezegenler ve uzay araştırmaları" olarak tanımlıyor. Dürüst olmak gerekirse, evrenin fiziğinin dünya fiziği ile aynı olduğunu söyleyebilirim, bu yüzden gördüğümüz her şeyin zaten toprak fiziği tarafından kapsanacağını söyleyebilirim. Bazı fizik yasalarının sadece astronomi ile gözlemlenebilecek boyut ve hızlarda gözlemlenebileceğinden / keşfedildiğinden eminim, ancak diğer yandan bunların pratik uygulamaları olacağından şüpheliyim. Belki füzyondaki boşlukları veya yıldızların spektroskopik analizine dayanan bazılarını keşfedebiliriz? Başka neye bakabileceğimizden emin değilim. Başka biri daha iyi bilir.
Robert Wertz

Diğer insanların gönderileri hakkında henüz yorum yapamıyorum>. <Dürüst olmak gerekirse Pela'nın cevabına katıldığımdan emin değilim. Astronomi tanımımda aşırı derecede dar olabilirim ama cevabının çoğunun sadece yıldızları ve diğer gezegenleri incelemek yerine uzay araştırmaları veya roket bilimi ile daha fazla uğraştığını hissediyorum. Belki de Venüs'ün sera gazı etkilerini incelemek düşünülecek bir şey, benzer gazların kendi gezegenimiz üzerindeki etkilerini anlamamıza yardımcı olacaktır. Havayı genel olarak diğer gezegenlerde incelemek kendi hava modellerimize yardımcı olabilir.
Robert Wertz

Dürüst olmak gerekirse, "spin off" dedi.
Scottie

Yeterince adil. İlgili alanlara karşı astronomi ile ilgili cevapların ne kadar sıkı olmasını istediğinizden emin değildim.
Robert Wertz

Her şey uzayda. Herşey! Başka nerede olurdu? Yani herhangi birinin "pratik" olduğunu düşündüğü her şey uzaydadır. Gitmek için tek yer.

Oh, birisi benim argümanımı sevmiyor, ancak bu bir gerçektir. Dünya yüzeyindeki farklı yerleri araştırmanın veya bu bölgelere taşınmanın değerini çok az sorgulayın. Dünyanın yüzeyi uzayda. Yürüdüğünüzde uzayda yolculuk ediyorsunuz. Ve bu yüzeyselliğin, daha önce hiç bakmayanlar tarafından keşfedilmemiş daha derin bir üçüncü boyutu var.
LocalFluff

-4

Hayır, pratik bir değer yoktur. Hubble Teleskobu'nda ne kadar israf edildi, daha sonra net bir resim elde etmek için lensleri düzeltmek için ne kadar daha fazla israf yapıldı? Varışta düşen bir Mars Lander'da ne kadar israf edildi?

İnsanlar astronomi için cebinden ödemek istiyorlarsa, iyi. 10 milyar yıl önce bir galaksinin nasıl bir şey yaptığını duyabilmek için benimkini kazma. Parayı oşinografiye harcıyorsa - bulutlarda değil, burada yaşayan bizler için çok daha büyük bir endişe kaynağı olan bir alan.