Amatör Astrofotografide Edinilebilir Ham Veriler

8 "Klasik Dobsonian Teleskopu ve DSLR'den hangi ham verileri elde edebilirim? Amatör gökbilimcilere göz açacak herhangi bir şey ilk elden bu tür ekipmanlarla hesaplanabilir veya hesaplanabilir mi? Eminim bilim adamları bu ekipmanı dikkate almalıydı" ileri teknoloji "tarihinin bir noktasında çok geri değil ... Bazı yasaları (Kepler yasaları gibi) veya amatör gökbilimcilerin bu ekipmanı kullanarak kendilerini (bir gezegene olan mesafe gibi) hesaplamak için şaşkına dönüp yeniden keşfedebilir miyim ?

Öncelikle, klasik bir dob ile bir DSLR'yi eşleştirmek biraz av tüfeği evliliğine benzer. Bir dobsonian temel olarak görsel bir teleskoptur. Çoğu üretici, bu cihazların bir sensör aracılığıyla veri toplamak için kullanılabileceğini düşünmüyor. Burada 2 sorun var:

1. Dobsonian takip etmiyor

Gökyüzü hareket ediyor, dob hareketsiz kalıyor. Gökyüzüne ayak uydurmak için dob'u itmeniz gerekiyor. Herhangi bir uzun pozlama fotoğrafı lekelenir. Bunu düzeltmek için , dob'u gökyüzüyle senkronize olarak hareket ettirecek ekvatoral bir platforma ihtiyacınız olacak.

Sadece en iyi platformların makul ölçüde uzun pozlama sürelerine izin verdiğini lütfen unutmayın. O zaman sonuçlar oldukça iyi olabilir.

2. Yeterli geri odaklama yok

En iyi fotoğraflar, lensi fotoğraf makinesinden çıkardığınızda, doğrudan teleskopa taktığınızda ve birincil aynanın görüntüyü doğrudan sensöre odaklamasına izin verirken çekilir . Buna ana odak fotoğrafçılığı denir. Ancak çoğu dob kameradaki sensöre ulaşamaz, çünkü ana odakları yeterince dışarı çıkmaz. Bunun için bir çukur kullanmak, birincil aynayı hücresinde yukarı taşımak vb.Gibi birkaç çözüm vardır.

Sonuç olarak, bir dob ve bir DSLR'nin birlikte güzel oynatılması biraz çaba gerektiriyor. Bu yapılabilir mi? Evet. Basit ve acil mi? Hayır. Yani sorunuzun gerçek cevabı, sadece bir dob ve bir DSLR ile yapabileceğiniz çok şey olmadığıdır.

Ay ve Güneş'in fotoğraflarını çekebilirsiniz, çünkü oradaki kısa pozlama takip gerektirmez, ancak bu hemen hemen odur. İşte ev yapımı 6 "dob (ev yapımı optiklerle) ve aynasız bir kamera (ana odak, yaklaşık 1/320 sn pozlama) ile aldığım Ay'ın bir görüntüsü:

ay

Sevimli bir masaüstü arka planı yapar sanırım, ama kesinlikle araştırma sınıfı değil.

Şimdi bir izleme platformu ekleyin ve işler daha ilginç hale geldi ve olasılıklar oldukça fazla açılıyor.

Daha genel anlamda:

Özellikle astrofotografi için yapılmış teleskoplar vardır. Arka odakları çoktur, kısa ve hafiftirler ve bu nedenle izleme bağlantılarına kolayca monte edilebilirler. Daha da önemlisi, görüntüleme için özel olarak yapılmış izleme bağlantıları vardır - gökyüzü hareketini büyük bir doğrulukla takip eden çok hassas, hassas mekanizmalar. Aslında, montaj kapsamdan daha önemlidir.

Tipik bir örnek, bir olacaktır C8 teleskop bir yüklü CGEM montaj , ya da bir şey eşdeğeri. Bunu engelleyerek, çok düzgün bir izleme platformunda oturan çok sayıda arka odak içeren bir dob (muhtemelen bir GEM kadar doğru değil, birçok amaç için yeterince iyi).

Montaj parçasının yük kapasitesini aşmadığınızdan emin olun. Montaj X miktarında ağırlık taşıyabileceğini iddia ederse, teleskop ağırlığının bu miktarın 1 / 2'sini geçmemesi en iyisidir. Ağırlık yük sınırına yakın olarak, tüm bağlantı parçaları kesinleşmez. İstisnalar, binlerce dolara mal olan ve genellikle% 100 yük kapasitesi açısından vaatlerini yerine getiren üst düzey (en pahalı) bağlardır.

Bir kez sahip olduğunuzda: bir izleme yuvası, iyi bir kamera ve bir teleskop (burada en önemliden en önemsize listelenir), araştırma için gökyüzünün çeşitli bölümlerini görüntülemeye başlayabilirsiniz. Görüntüleyebileceğiniz 2 ana nesne sınıfı vardır:

1. Güneş sistemi nesneleri

Bunlara "güneş sistemi nesneleri" deniyor, ancak sınıf oldukça parlak, çok büyük olmayan her şeyi içeriyor ve yüksek çözünürlük. Takip önemlidir ancak o kadar da önemli değildir.

Binlerce görüntüyü hızlı bir şekilde çekebilen hassas, yüksek hızlı bir kameraya ihtiyacınız var (temel olarak bir film). Bunlara gezegen kameraları denir . Genellikle küçük sensörlere sahiptirler, yüksek hassasiyete sahiptirler ve yüksek kare hızlarında (saniyede yüzlerce kare) çalışabilirler.

Başlangıçta ucuz bir alternatif olarak bir web kamerası kullanabilirsiniz, bu konuda internette öğreticiler var. Ana odakta video modunda bir DSLR işe yarayabilir, ancak çok fazla piksel bining yapacak, bu yüzden çok güçlü bir çubuk (veya bir yığın yığın) kullanmazsanız çözünürlük büyük ölçüde azalır.

Tüm bu görüntüleri, hepsini tek ve çok daha net bir görüntüye indirmek için "yığınlama" yapacak bir yazılıma yükleyeceksiniz .

Kapsamın uzun bir odak uzunluğunda çalışması gerekir, f / 20 tipiktir, bu nedenle genellikle bir oyuk gereklidir. Diyafram ne kadar büyük olursa, o kadar iyidir.

2. Derin uzay nesneleri (DSO)

Bunlar galaksiler gibi oldukça zayıf ve bulanık olan her şeydir, ancak bazı kuyruklu yıldızlar da görünüşlerinde DSO benzeri. Son derece uzun pozlamalar almanız gerekir; genellikle bir düzine veya birkaç düzine görüntü, her biri 30 saniye ile 20 dakika arasında pozlama, bazen daha da uzun. Son derece hassas izleme çok önemlidir, bu yüzden satın alabileceğiniz en iyi izleme montajına ihtiyacınız vardır. Autoguiding da doğru izleme hataları için gereklidir.

Kapsamın kısa odak oranlarında çalışması gerekir, f / 4 oldukça iyidir, ancak f / 2 kadar düşük kullanılır; fokal redüktörler (çubukların tersi) böyle veya bunun gibi bazı teleskoplarla kullanılır . Diyafram açıklığı fazla bir şey ifade etmez; küçük refrakterler iyi sonuçlarla kullanılır.

Kameranın çok düşük gürültülü olması gerekir; DSO kameralar , ortam sıcaklığının 20 ... 40 C altındaki sıcaklıklarını düşüren aktif soğutma kullanır. Tipik olarak büyük sensörlere sahiptirler.

DSLR'ler de iyi sonuçlar verebilir, ancak gürültüleri genellikle özel kameralardan daha yüksektir, bu nedenle aynı sonuçlar için daha fazla çalışmanız gerekir.

İşleme, istifleme, gürültü azaltma vb. İçin belirli yazılımlar kullanılır.

Peki böyle bir kurulumla ne yapabilirsiniz?

Kuyruklu yıldız veya asteroit avı gayet iyi çalışıyor. Terry Lovejoy yakın zamanda yukarıda açıklandığı gibi ekipman ve teknikler kullanarak birkaç kuyrukluyıldız keşfetti . İşte Terry eserleri hakkında konuşuyor .

Değişken yıldızların izlenmesi amatörlere de açıktır. Bu, herhangi bir kamera, sadece bir dob, titiz not alma ve çok fazla sabır olmadan görsel olarak da yapılabilir.

Biraz şansla, yakındaki bir galakside yeni bir süpernova keşfeden kişi de olabilirsiniz. Profesyonel enstrümanlara ihtiyacınız yoktur, kapsamı doğru zamanda doğru yöne yönlendirmeniz ve ilk bildiren kişi olmanız yeterlidir . Bu sadece görsel olarak yapılabilir, kamera yok, sadece bir dob.

Kesinlikle haklısınız: amatörler sahip olduğunuz aparatla çok fazla bilim yapabilirler.

Kitap " Astronomik Keşifler Sen, Too yapabilir! " Robert Buchheim, listeler amatörler tarafından çoğaltılabilir ünlü tarihi gözlemleri ile.