Karşılıklı zorlanmış hamlelerin en uzun sırası


Yanıtlar:


14

Ed Dean'in cevabından esinlenerek, bir başka "sonsuz döngü":

NN - NN

1
Oraya gidiyoruz! (Ve cevabımı sildim, çünkü sonsuz döngüsü tamamen zorlanmadığı için
kusurluydu

11
Her ne kadar teknik olarak, her iki taraf da diğerini kontrol edemediğinden, derhal bir beraberliktir (aynen çıkmaz gibi). Yani burada hiçbir yasal hamle yok, oyun bitti.
RemcoGerlich

2
Evet. Kuralların 1. Maddesinde bile ( fide.com/fide/handbook.html?id=124&view=article ). Sonsuz döngüler satranç yasalarıyla gerçekten uyumlu değildir.
RemcoGerlich

11
Hayır, bunun 50 hamle kuralıyla bir ilgisi yok. Kurallardaki 1.3 veya 5.2.b kurallarına bakın (bağlantım). Hatta 9.6 kuralı - kurallar bu durumu üç kez tanımlar! Anında bir beraberlik, iddia yok.
RemcoGerlich

5
Bu pozisyondaki en uzun yasal hamle sırası 0 olduğundan, belki de kabul edilen cevap olmamalıdır!
MM

21

Tanıtılan materyale izin verdiğinizi varsayarsak (hiçbir şey söylemediğiniz için :-), bu (PDF'nin Sayfa 13'ünde) (ne yazık ki, son derece bilinmeyen) sonlu kayıttır. yükseltilmiş malzeme kullanarak her iki taraf için hareket ettirin.

Karl Scherer, Feenshach 1980, Sayfa 13
1. Qxh2 + Rxh2 + 2. Bxh2 + Rxh2 + 3. Qxh2 + Rxh2 + 4. Qxh2 + Rxh2 + 5. Qxh2 + Rxh2 + 6. Qxh2 + Rxh2 + 7. Rxh2 g4 + 8. Rxg4 + hxg4 + 9. Kxg4 Kxh2

Vay canına, bu oldukça bir "makine".
supercat

Bu pozisyonun ulaşılabilir olması için, siyahın daha önce h1'de kraliçeye sahip olması ve h2'de sadece beyaz bir piyon, şövalye veya kale yakalaması gerekir, bu da zorla diziyi başlatır.
Silas

1
Cevapta atıf alabilir miyiz?
1919

Hey @Reddmannm şimdi bağlantı öldü, bunu kimin yazdığını hâlâ biliyor musunuz?
Rewan Demontay

Öyleyse, Karl Scherer'in kendisi :-) Bkz. Ölü bir ağaç kaynağı için "feenschach" 51, 07-09 / 1980, S. 424. (Schachfeld.de'den "apf" a Sahne!)
Hauke ​​Reddmann

8

Böyle mi demek istiyorsun?

NN - NN, 1-0
1. axb5 axb5 2. a6 b4 3. cxb4 c3 4. b5 c2 5. b6 c1 = Q 6. b7 # 1-0

6 beyaz eşler.

Sanırım bu 9 ardışık zorla hamle. Siyahın beşinci hamlesindeki promosyon parçasını seçmesi dışında on bir tane olurdu. Bunun bir kayıt olup olmadığını bilmiyorum ve bu klasik satranç problemini kimin oluşturduğunu bilmiyorum.

PS Sorunu tedarik ettiği için Rosie F.'e teşekkürler . Rosie F. adlı kullanıcının yorumu:

Bu sorun Vilhelm Röpke'den. PDB bunu Skakbladet , 1942 olarak belirtiyor .


Emin değilim c1 = Q zorla kabul edilebilir, başka promosyonlarınız da vardı
Alan

1
@Alan Bu yüzden "Sanırım art arda 9 zorlu hamle. Siyahın beşinci hamlesindeki promosyon parçasını seçmesi dışında on bir tane olurdu" dedim.
bof

1
Bu sorun Vilhelm Röpke'den. PDB , 1942'de Skakbladet olarak söz ediyor.
Rosie F

1
@RosieF Teşekkürler. Cevabımda yorumunu düzenledim.
bof

5

Daha basit bir sonsuz döngü ayarı:

NN - NN

Birbirini takip eden 9 adli hamle elde etmek için [a7 ve f3'e beyaz piyonlar koyabilir, c6 ve h2'ye siyah piyonlar koyabilir ve siyahın kralını a8'e taşıyabilir]. ( Olmadan ölü hesaplaşma tarafından derhal beraberlik, diğer cevaba Remco adlı bakınız)

Doğru ve sonra wBf1 ve e2 / e3 piyonlarına gerek yoktur.
Noam D. Elkies

1
Bf1 ve e piyonları yerine gerekli olmayan Bc8 ve d piyonları olurdu.

Üzgünüm, haklısın.
Noam D. Elkies

0

Karşılıklı zorla hamle için birkaç kategori var - ya mat, çıkmazda ya da hiçbirinde bitmiyorlar. Neredeyse / hepsi (neredeyse hiçbiri ve çıkmaz için geçerlidir) hareketler kontrol edilir veya edilmez. Birden fazla yasal hamle var ya da sadece bir tane var. Tanıtılan parçalara izin verilir ve izin verilmez.

Tüm hareketlerin kontrolsüz olması gerekmeyen oyunlara atıfta bulunacağım ”. Bilmeniz gereken başka bir şey, promosyon seçimi zorlanmadığı için, ve daha sonraki tüm hareketlerin sayılmadığıdır.

Her kategoriyi ele almak için elimden geleni yapacağım. Hiçbiri ve çıkmaz bölümleri şu anda çalışmalardadır. Çok fazla araştırma yaptım ve bunları karşılıklı yararımız için size getirmek için zaman harcadım.

Her oyun katlarla veya yarı hamle ile uzunluk olarak kaydedilecektir.

Bir kategori için zaten daha iyi bilinen bir kompozisyon oluşturabilir / oluşturabilir veya bu kompozisyonu biliyorsanız, paylaşmaktan çekinmeyin. Kendiniz yaratırsanız, size kredi veririm. Bunlara ek olarak. Bilinmeyen bestecilerin bilinmeyenler için kim olduğunu öğrenebilirseniz çok mutlu olurum.


Bu, kontrol arkadaşları için bölümdür.


Tanıtılan Parçalar-22 Kat

Alexey Khanyan, 2008
1 ... Ng2f4 + 2. Rfxf4 + N2xf4 + 3. Rgxf4 + Nh3xf4 + 4. Rhxf4 + Ndxf4 + 5. Rxf4 + Nhxf4 + 6. Rxf4 + Ngxf4 + 7. Rxf4 + Nxf4 + 8. Rxf4 + Kxf4 + 9. Qee5 + Qxe5 + 10 Qaxe5 + Rgxe5 + 11 Qxe5 + Rxe5 + 12 Qxe5 #

Kaynak: Tim Krabbe'nin Web Sitesi, Dergi Girişi # 267

Tanıtılan Parçalar ve Sadece Bir Yasal Hareket-14 Katlı Tüm Denetleyici

Noam D.Elkies, 2017
1 ... Kxg6 + 2. Kxg6 + Kxg6 + 3. Kxg6 + Qh7 + 4. Kxh7 + Şxh7 + 5. Şxh7 + Şxh7 + 6. Şxh7 + Şxh7 + 7. Şxh7 + Şxh7 + 8. Şx7 #

Kaynak

Tanıtılan Parçalar Olmadan Tüm Denetleyicisi-8 Kat (Alexey Khanyan'ın 22 Katlı Oyununa Dayalı :)

Rewan Demontay, 2019
1. Kxc6 + Nac5 + 2. Kcxc5 + Nxc5 + 3. Kxc5 + Kxc5 + 4. Vd4 + Rxd4 #

Tanıtılan Parçalar Olmadan Tüm Denetleyiciler ve Sadece Bir Yasal Hareket-6 Kat

Rewan Demontay, 2019
1 ... cxd4 + 2. cxd4 + Bxd4 + 3. Bxd4 + Qxd4 + 4. Qxd4 #

Tanıtılan Parçalar Olmadan Kontrolör Yok-11 Kat

Noam D.Elkies, 2004
1. Fxg4 + yxg4 2. a6 d5 3. h5 d4 4. cxd4 c3 5. d5 c2 6. d6 c1 = Q 7. d7 #

Kaynak: Tim Krabbe'nin Web Sitesi, Dergi Girişi # 267

Tanıtılan Parçalar Olmadan Denetleyici Yok ve Sadece Bir Yasal Hareket-10 Kat

Besteci Bilinmiyor
1 ... Vxg7 + 2. fxg7 + Şg8 3. f4 a5 4. f5 a4 5. f6 a3 6. f7 #

Kaynak

İşte 9 yarım hamleden şerefli bir söz . Tanıtım seçimi zorlanmadığından, bu sayılmaz ve daha sonra herhangi bir hamle yapılmaz.

Vilhelm Röpke, Skakbladet 1942
1. axb5 axb5 2. a6 b4 3. cxb4 c3 4. b5 c2 5. b6 c1 = Q 6. b7 # 1-0

İlginç bir şekilde, Tim Krabbe bu cümlenin üstünde, besteci tarafından bulmacanın bir varyasyonunu veriyor. Kaynak 22 yarı taşıyıcı için aynıdır. Bu aynı zamanda 9 buçuk hamle.

Vilhelm Röpke, Skakbladet 1942
1. d4 b5 2. d5 b4 3. axb4 a3 4. b5 a2 5. b6 a1 = Q 6. b7 #

Kaynak


Bu ikisinin de bölümü değil.


Burada, en azından benim için koymaya değer tek şey, burada besteciyi bilmediğim, aslında Hauke ​​Reddmann tarafından cevabında sağlanan bu oyundur.

Tanıtılan Parçalar ve Sadece Bir Yasal Hareket ile Tüm Denetleyicisi

Bilinmeyen
1. Qxh2 + Rxh2 + 2. Bxh2 + Rxh2 + 3. Qxh2 + Rxh2 + 4. Qxh2 + Rxh2 + 5. Qxh2 + Rxh2 + 6. Qxh2 + Rxh2 + 7. Rxh2 g4 + 8. Rxg4 + hxg4 + 9. Kxg4 Kxh2

Bu çıkmazın bölümü.


Şimdiye kadar sahip olduğum şey bu. Tabii ki, bu daha nether bölümünde 18 katlı oyun dayanmaktadır.

Tanıtılan Parçalar ve Sadece Bir Yasal Hareket ile Tüm Denetleyicisi

Rewan Demontay, 2019
1. Qxh2 + Rxh2 + 2. Bxh2 + Rxh2 + 3. Qxh2 + Rxh2 + 4. Qxh2 + Rxh2 + 5. Qxh2 + Rxh2 + 6. Qxh2 + Rxh2 + 7. Rxh2

2
Bazı hamlelerde kraliçe seçimi olduğunu belirtmek zorunda hissediyorum,
DM

2
Bir benim anlayış zorla hareket oyuncusu sahip olmamasıdır seçim .
Evargalo

1
"Hareketin zorlandığı ikinci tür, ama seçimler var" diye açık olabilir misiniz? Bana aykırı görünüyor.
Evargalo

1
Ne demek istediğini hâlâ emin değilim, ama bunun satrançta zorla hareketin olağan tanımı olmadığından eminim.
Evargalo

Zorla için birden fazla tanım vardır. Verdiğim her örnek bir tanım gösteriyor.
Rewan Demontay
Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.