Kuantum Hesaplama / Bilgi Üniversiteleri?

Hangi üniversiteler güçlü bir kuantum bilişim müfredatına sahiptir ve bir çeşit kuantum bilişim / bilgi kursları / araştırma sunar?

Buradaki amaç, hangisinin "en iyi" olduğunu tartışmak değil, bu alanlarda lisansüstü eğitim düşünen biri için yararlı bir liste toplamaktır. Bu listeyi yararlı hale getirmek için, lütfen üniversitenin bu alanın izlendiği bölümünün kısa bir açıklamasını ekleyin (birçok yerde bu, herkese aşina olmayabilecek disiplinler arası bir enstitüdedir) ve bir URL'yi ekleyin.

Bu son derece öznel olacaktır; daha da önemlisi, bu web sitesinin amacı üniversiteleri sıralamak değildir. Şimdiden yeterince kesinlikle var ... Öte yandan Scott'ın blogunu sormak mükemmel bir soru (konu zaten ele alınmadıysa, şüpheli görünüyor).
Ryan Williams

@Captainhampton: Bir soruyu kapatmanın amacı sizi hiçbir şekilde caydırmak değildir. Basitçe, şu anda ifade edilen sorunun objektif olarak cevaplanamayacağını belirtmek.
arnab

Gözden geçirilmiş yeni soru hala bir sıralama biçimindedir: "Lütfen her yeri ayrı bir cevap olarak gönderin, böylece ayrı olarak oylanabilsinler." İtirazımı başka bir şekilde söyleyeyim: kağıtları, konuşmaları, problemleri, bilimsel cevapları sıralamak ... bunların hepsi site kapsamında. İnsanları, üniversiteleri, programları sıralamak ... bu kapsam dahilinde değildir. Çok tartışmalı.
Ryan Williams

Tabii ki hepsi öznel, ama belirli konuların diğerlerinden biraz daha öznel olduğunu kabul etmiyor musunuz ? Hangi makalelerin okunması gerektiğine oy verirken, akranlarınızda kamuoyu ile oy kullanmak gerçekten eşit derecede rahat mı hisseder? Sorunun topluluk wiki'si olup olmadığından şikayet etmeyeceğim, ancak sıralama gereksinimini kaldırırsanız, sorunun bir İnternet aramasıyla kolayca cevaplanabileceği hala geçerlidir. Geçmişte, bu aynı zamanda bir soruyu kapatmak için zemin oluşturuyordu.
Ryan Williams

Soruyu düzenledim ve son cümleyi kaldırdım, şimdi yeniden açmak için uygun IHMO, cevaplar, kendilerine verilen programların kalitesine değil, kendilerine verilen bilgilerin kalitesine göre oylanmalıdır.
Kaveh

QIP'de oldukça iyi araştırma gruplarının listesini sağlayan iki kuantum wiki vardır: Quantiki ve Qwiki . Quantiki daha iyi Avrupa kapsama alanına sahipken, Qwiki daha iyi ABD kapsama alanına sahiptir.

En iyi bildiğim coğrafi bölge İngiltere. İngiltere'de Oxford, Cambridge, Bristol, University College London ve Imperial College'da diğer yerlerin yanında büyük teori grupları vardır.

Son 5 yılda geçirdiğim Oxford'da QIP araştırması bir dizi bölüme yayıldı: Fizik, Bilgisayar Bilimi, Malzeme Bilimi ve Matematik. Artur Ekert'in resmi bağlantısı olmasına rağmen, Maths'ta çok fazla varlık yok. Bilgisayar Bilimi, çoğunlukla kategori teorisine ve kuantum temellerine bakan büyüyen bir gruba sahiptir. Fizik, deneylerden teoriye kadar oldukça farklı gruplara sahiptir. Malzeme bilimi garip bir şekilde temel aldığım bölümdür (malzemeler hakkında çok az şey bilmeme rağmen) ve orada hem bir teori grubu hem de çok sayıda deneyci var. Bilgisayar Bilimi, Materyaller ve Fizik, DPhil'in ders gereksinimlerine göre alınabilecek kuantum hesaplama dersleri vermiştir.

Umarım faydalıdır.

Bir ton Joe teşekkürler, kesinlikle beni doğru yönde gösteriyor. Yardımın için çok minnettarım.
Vincent Russo

Sorun değil. Sonuç olarak, Artem'in kuantum hesaplama ile ilgili araştırmalar için başka bir büyük merkez olduğu ve uzmanlaşmış bir doktora programına sahip olan Singapur'daki Kuantum Teknolojileri Merkezine yeni taşındım ( ayrıntılar için bkz. Quantumlah.org/phd ). CS, teorik fizik ve deneysel fiziği kapsayan bir dizi araştırma grubu vardır.
Joe Fitzsimons

Bildiğim kadarıyla , şu anda kuantum bilgi işlemede açık lisansüstü programlar sunan enstitüler / üniversiteler şunlardır: Waterloo Üniversitesi'nde IQC , Singapur Ulusal Üniversitesi'nde CQT , MIT ve Imperial College. 4 kurum bir tür standart müfredat oluşturmak için birlikte çalışıyor. Tanıdığım diğer enstitüler CalTech'teki IQI , Berkley'deki grup ve University de Montreal'deki kriptograflar. Avrupa ve Asya'da da güçlü gruplar var.

Université de Montréal oldukça güçlü bir kuantum hesaplama laboratuvarına sahiptir, yani Laboratoire d'informatique théorique et quantique . İki yüksek lisans dersi (Kuantum hesaplama 1 ve 2), özellikle kuantum hesaplama üzerinde çalışan dört profesör (Gilles Brassard, Michel Boyer, Alain Tapp & Louis Salvail) ve çoklu lisans öğrencileri bulunmaktadır. Gilles Brassard , kuantum kriptografinin kurucularından biri olarak kabul edilir ve ayrıca kuantum hesaplamada bir sandalyeye sahiptir . Kuantum kriptografi ana araştırma konularından biridir. Ayrıca kuantum iletişim karmaşıklığı hakkında biraz araştırma yaptıklarını da biliyorum. Laboratuvar, Kuantum hesaplamada Disiplinlerarası Araştırma Enstitüsü'nün bir üyesidir .

Royal Dağı'nın diğer tarafında David Avis, Claude Crépeau, Patrick Hayden ve Prakash Panengaden (tüm InTRIQ ve CQIL üyeleri) gibi QIP araştırmacılarını barındıran McGill Üniversitesi var.
Artem Kaznatcheev

Max Planck Enstitüsü, Kuantum Hesaplama üzerine çok çalışma yapıyor. Yayınları, projeleri ve açık pozisyonları hakkında daha fazla bilgi için Teori grubu web sitesine bakabilirsiniz .

MIT'in bildiğim alanda üç lisansüstü sınıfı var. Bunlardan ikisi, 8.370 (Kuantum Hesaplama) ve 8.371 (Kuantum Bilgi Bilimi ll) bir dizi oluşturur ve teorik sınıflardır. Diğeri, 6.645 (uygulamalı fizik), öğrencilerin gerçek gelişim ve kübit manipülasyona ellerini koydukları daha pratik bir alandır. 8.370 matematik ve fizik bölümleri tarafından ortaklaşa sunulurken, 8.371 matematik, fizik ve EECS bölümleri tarafından sunulmaktadır. 6.645 fizik ve EECS departmanları tarafından ortaklaşa sunulmaktadır. Bir kuantum bilgisayarında sayıları çarpanlarına ayırmak için Shor'un algoritmasını geliştiren Profesör Shor, yılda bir kez 8.370 öğretiyor.

Yılda 8.370 öğretmiyorum ... Her yıl sunuluyor, ama sadece birkaç yıl öğretiyorum; Profesörler Seth Lloyd ve Aram Harrow bunu diğer yıllarda öğretiyor.

-8

Çevre enstitüsü Kanada'da görünüşte belli üniversite ile ilişkisi ancak güçlü bir araştırma programı dahil kuantum temellerini, kuantum bilgi işleme değerine vb vardır değil gibi görünüyor. (soru soran kişi "enstitü" den bahsetti ve üniversitelerle kesinlikle sınırlı olmak için yapay bir kısıtlama gibi görünüyor.)

bu enstitü hakkında ne biliyorsun? orada bulundun mu orada biriyle mi çalıştın? kuantum hesaplamada mı çalışıyorsunuz? değilse, programlarını nasıl değerlendirebilirsiniz? (Kuantum hesaplama konusunda uzman değilim, ama bana öyle gelmiyorsunuz. Alan hakkında bilgili uzmanların soruyu cevaplamasına izin vermek daha iyidir.)
Kaveh

ps: Bence bu cevaplarınızla ilgili genel bir sorun, uzmanlık / bilgi değil, arama sonuçları gibi görünüyorlar. Şimdiye kadar 46 cevap yayınladınız ve sadece 9 tanesinin +2 puanı var.
Kaveh

PI, Waterloo'da da IQC (cevabımda yer alan) tarafından işlenen kuantum hesaplama yapmaz; birçok fakülte ikisi arasında çapraz görevlendirilir. Ayrıca @ Kaveh'ın hissine tamamen katılıyorum.
Artem Kaznatcheev

OP lisansüstü programlarla ilgilenmektedir. Fizikte mükemmel bir yıllık Master programına sahip olmalarına rağmen, PI kuantum hesaplama konusunda lisansüstü bir program sunmamaktadır.
Peter Shor

@Artem: Katılmam gerekiyor. PI, kuantum hesaplama yapıyor, çünkü fakülte listesine bakıp bakmadığınızı anlıyorsunuz . Birçok PI doktora sonrası araştırmacı, kuantum hesaplama, birkaç daimi fakülte ve ana pozisyonları IQC'de olan bir çok yardımcı fakültededir.