Kullanıcı Arabirimi Terminolojisi: Oturum Açma vs Oturum Açma [kapalı]


342

Bir uygulama hazırlıyorum ve Oturum Aç / Kapat veya Oturum / Kapat terimlerini kullanmaya karar veremiyorum . Bu ikisi arasında daha doğru bir seçenek var mı ? Tamamen başka bir şey kullanmalı mıyım ("Oturum aç / kapat" gibi).

Kullanılabilirlik açısından, tutarlı olduğum sürece muhtemelen hangi terimleri seçtiğim önemli değil, ancak terimlerin kökenlerini - ya da bir başkasının daha gramer mantıklı olup olmadığını merak ettim. Ayrıca oluşturduğum uygulamayı çok önemsiyorum ve kullanıcı deneyiminin tüm yönlerini araştırmak için zaman ayırmak istiyorum.


39
+1, sadece kullanılabilirlik konusundaki endişeniz için değil, aynı zamanda büyüleyici bir sohbete başlamak için. Teşekkür ederim!
Adam Liss

14
"Oturum Aç / Kapat" olarak da dördüncü bir alternatif var;)
MN

5
Sorunuza cevap vermese de ilginç yan not. Latince "in" kelimesi (buradan "in" İngilizce kelimesini alırız) hem "in" hem de "on" anlamına gelir.
Zach Johnson

14
SO ile ilgili bir başka ilginç tartışma, Hacker News'un ön sayfasını ( news.ycombinator.com/item?id=4249097 ) yapar. Modlar tarafından kapatılması sadece birkaç dakika sürebilir.
edoloughlin

4
@JeremyBanks: Bir kullanıcı deneyimi etiketi oluşturun, siteyi klonlamayın. Bir teknik soru sormak, sormak için doğru SE sitesini arayan 15 dakika gerektirmemelidir. Özellikle bu tür birkaç site uygulandığında.
Matt Joiner

Yanıtlar:


286

Doğruluk aradığınızdan,

Oturum , oturum kapatma , oturum açma ve oturum kapatma hepsi isimler :

"Please enter your login credentials."
"I see three logons but only two logoffs from this user."

İlgili fiillerin her biri iki kelimedir:

"Please log in to see your reputation."
"You must log off and talk to a human."

Güncelleme: göre dictionary.com , çeşitli tanımları giriş bütün isimlerdir ve erişim sağlamasını gerektirir bilgisayar veya bilgisayar hizmeti . İlginç bir şekilde, oturum açma yönlendirmeleri için giriş kesin eşdeğeri olarak. Tanımlar gelişti mi?


2
Bu da beni rahatsız etti. Giriş yapmayı bir sıfat olarak da düşünebilirsiniz: Lütfen giriş bilgilerinizi aşağıya girin.
09:42

1
@strager: Evet, yakaladığınız için teşekkürler. Beni "her gün bir şeyler yapmaya" bile başlama. Şimdi görünüşe göre TV'de, tabelada ve sözlük dışında başka her yerde görünecek kadar doğru.
Adam Liss

Çok ilginç - terimler hem birbirine yaklaşıyor hem de gelişiyor gibi görünüyor.
Brad Leach

11
@strager Tabii, ama bu gerçekten birçok adın sıfat olarak kullanılabileceği gibi. salata: "Yeni bir salata kasesine ihtiyacım var" fan: "Fan kanatlarında çok fazla toz var" ödeme: "Lütfen ödeme bilgilerinizi girin" ayakkabı: "Sol ayakkabı izleri!" "Giriş" in bir isim olduğunu söylemek güvenlidir.
smehmood

20
@strager FYI, dilbilgisi açısından, bunlar sıfat olarak kabul edilmez, daha ziyade isim yardımcıları olarak kabul edilir. Bkz. En.wikipedia.org/wiki/Noun_adjunct
Reverend Gonzo

86

Demokrasinin Sesi: Terim / Google sonuç sayısı:

oturum açma 2.020.000.000
430.000.000 oturum açın
oturum açma 27.700.000
oturum aç 18.200.000
çıkış 83.500.000
çıkış yap 34.500.000
çıkış yap 19.400.000
oturumu kapat 5.350.000

77
Bu tür şeyler için Google’a I could care lessgüvenmem : 30.100.000, I couldn't care less19.700.000
Pooria Azimi

7
Doğru ki: Daha az 113.000.000 umurumda değildi
robmcm

3
@EamonNerbonne Bunun nedeni yanlış hecelediğiniz.
gtd

8
"giriş yap" listede eksik
gtd

8
-1 Google'ın kullanıcı arama sonuçlarına göre uyarlanmış bir "demokrasi" olduğunu düşünmüyorum.
matm

53

Oturum açma , bilgisayar gibi kullanıldığında başlayan bir donanım sistemi için kullanılır.

Login , kullanıcı adımı ve şifremi girmem gereken bir yazılım sistemi için kullanılıyor.

Oturum açma , fotoğraflı kimlik gibi fiziksel veya OpenID gibi dijital tanımlama için kullanılır. Burada oturum açma işleminden farklı olan bir kimlik olması durumunda, aynı kimliği birden fazla siteye, binaya vb. Erişmek için kullanabilmemdir.

Edit 1: Hiçbir kaynağımın olmadığını ve bunların kelimelerin resmi kullanımı olduğunu garanti etmemem gerektiğini söylemeliydim. Sunduğum tanımlar, kişisel kullanım hakkındaki anlayışım üzerine kuruludur ve tamamen fikirdir.


Oturum açma / oturum açma "hissetmek" için açıklamalar doğru, ancak oturum açma konusunda emin değilim - bu sözleşme veya "resmi olarak doğru" kullanım mı? Signon ne olacak? Bilgi için teşekkürler!
Adam Liss

4
Bunun için bir kaynağın var mı? Oturum açma / oturum açma arasındaki bu ayrımı daha önce hiç duymamıştım ve uzun zamandır donanım ve yazılımla çalıştım. Belki de bu yerel / sektöre özgüdür?
Huntrods

2
@Adam: Oturum açmak, İngiltere'de işsizlik parası [veya şimdi İş Arayanın ödeneği] toplamak için bir konuşma dilidir, bu yüzden orada çok iyi olmayabilir.
BenAlabaster

Afedersiniz. Yukarıdaki tanımların "resmi olarak doğru" kullanım olduğuna dair hiçbir garanti vermediğim bir feragatname ekledim.
Ripta Pasay

@balabaster: ABD'de komik olmak, bir şirkete katılmak anlamına gelir ve bazıları bir katılım bonusu sunar, bu da katılma için ekstra nakittir.
Adam Liss

26

Alexa'daki en iyi sitelerden bir anket yaptım, neredeyse istisnasız olarak, sosyal ağ siteleri "Giriş" kullanıyor, diğer tüm siteler (portallar ve e-posta vb.) Oturum açmayı kullanıyor. AOL oturum aç diyorsa ve kullanıcılarının anladığı şey bu ise, bunun LCD olduğunu söyleyeceğimden beri git
JeremyWeir

2
Popülerlik, otorite veya doğruluk anlamına gelmez ...
lbolla

En çok, 'oturum açma' kullanımında güçlü bir düşüş gören 2011 yılının 4. çeyreğinde neler olduğu ile ilgileniyorum, ancak 'oturum açma' kullanımında biraz daha yavaş ama aynı derecede güçlü bir artış oldu. Daha da ilginç olanı, tek başına herhangi bir bölgeye baktığınızda görünen korelasyonun neredeyse kaybolmasıdır; neredeyse tamamen küresel bir eğilim gibi görünüyor.
Cogito

İnsanlar " avlusunda satılık işareti " hakkında " kütüğü kasede kim bıraktı ?" Sanırım şifre eklemek bizi OP'nin ilgilendiği eğilime yaklaştırıyor.
Chris Wesseling

Bu sadece bağlantıya verilen bir cevaba tehlikeli bir şekilde yakındır. Bu aramalardan elde edilen sonuçlar, ekran görüntüsü olarak özetlenmeli veya gömülmelidir. 2009 arama istatistikleri, şu anda bu bağlantıların işaret ettiği 2017 sonuçlarından büyük ölçüde farklıdır.
Stevoisiak

14

Tercihlerim (daha az popüler, ancak birçok harika web sitesi bu sözleşmeyi kullanıyor):

[Sign In] [Join]

Welcome, UserName! [Sign Out]

Aşağıdakilerden herhangi birini kullanmam: Oturum Aç, Oturum Aç, Oturum Aç, Oturumu Kapat

Başka bir seçenek (bu arada daha popüler):

[Login] [Register]

Welcome, UserName! [Logout]

Google İstatistikleri (isabetler):

[Sign In], [Sign Out] -> 1 210 000 000 + 300 700 000 = 1 510 700 000
[Login], [Logout]     -> 1 940 000 000 + 88 200 000  = 2 028 200 000
[Log In], [Log Out]   -> 873 000 000   + 83 800 000  =   956 800 000

Kayıt bağlantısı için [Kaydol] da iyi bir seçenektir, ancak [Giriş] yakınına iyi görünmüyorsa, [Giriş] ile veya seporatörle kullanmanız gerekir.

[Giriş] Bir sayfadaki [Katıl], benim için [Giriş] [Kayıt] 'a göre daha kullanıcı dostu (daha az resmi) görünüyor


7

Microsoft'un çerçeve tasarımı yönergeleri, "Oturum Aç" yerine "Oturum Aç" yerine "Oturum Aç" yerine "Oturum Aç" seçeneğini kullanmanızı önerir ( FxCop kod analizindeki CA1726 kuralına bakın ). Bu, çerçeve / API adlandırma kurallarından bahsediyor, ancak insanların dikkate alması için ortaya koymaya değer.


1
Ben CamelCase, um, MadeUpness reeks herhangi bir terim genellikle indirim. Korkarım Andy Rooney'ye dönüşüyorum.
Adam Liss

1
Evet, ancak çerçeve tasarım yönergeleri kullanıcı arabirimi yerine koddaki tanımlayıcılarla ilgilidir. Yine de, sadece "açık" vs "tartışma için getirmeye değer olduğunu düşündüm.
Matt Hamilton

5

İkisini her zaman bu şekilde ayırt ettim:

Oturum açma - bir terminalde veya başka bir çok kullanıcı erişiminde
oturum açarsınız CİHAZ Oturum Açma - bir YAZILIM uygulamasında yetkilendirme veya kimlik doğrulama için oturum açarsınız

Her ne kadar belli ki, ikisi arasında çok fazla çakışma var, özellikle terminaller artık çok yaygın değil. Ama dediğin gibi, muhtemelen çok önemli değil.


5

İşte bu sorun hakkında eski bir iş parçacığı: " Oturum açma vs giriş " Şahsen ben kullanıcılarınız en aşina terminoloji kullanmanız gerektiğini düşünüyorum. Windows platformu için "oturum açma" yaygın bir terim gibi görünüyor.

İlginç gerçek: Google "için 2.040.000.000 sonuçlar verir giriş " için "ve 27.400.000 oturum açma ".


Sanırım biri Web'de giriş tercih edilebilir sonuçlandırabilir.
09:41

evet, giriş en popüler terim gibi görünüyor
aku

1
Windows ayrıca "başlatılıyor" (neden sadece "başlatılmıyor"?) Ve kapatmak için "Başlat" ı tıklatmanızı gerektiriyor. "Giriş" in daha popüler göründüğünü kabul ediyorum; "oturum açma" bir şekilde tarihli görünüyor.
Adam Liss

@AdamLiss markalaşma için Rolling Stones kullanamazsınız ;-)
asjo 16:12

5

Bu Q'ya baktığımı söylemeliyim ve genellikle: Giriş, Oturum Açma, Oturum Kapatma veya Oturum Açma, Oturum Açma, Oturumu Kapatma uygulamalı uygulamalarda kullanılır .

Oturum aç, Katıl, Oturumu kapat, Kaydol gibi fiiller ve isimler web uygulamalarında daha çok kullanılır , ancak daha önce söylendiği gibi, hepsi kişisel tercihe bağlıdır ...


4

Sadece tüm problemlerin çözülmesi o kadar kolay olsaydı hangi dil bilgisinin "daha doğru" olduğuna karar vermeye çalışmak. Bence bu kişisel tercihe bağlı olanlardan biri ...

Ben şahsen Login / Logout'u tercih ediyorum, ancak Logon / Logoff kullanan birçok yazılım biliyorum.


4

Birçok yanıt, giriş / çıkışın açıkça kazanan Google sonuçlarına göre popülerliği karşılaştırır . Bunun bir rehber olarak kullanılması gerektiğini düşünmüyorum.

Hem Windows Live ID hem de Google Hesapları (en çok kullanılan iki kimlik doğrulama sistemi?) Kullanıcı arayüzlerinde Oturum Aç / Kapat'ı kullanır. İlginç bir şekilde, her ikisi de URL'lerinde Oturum Açma'yı kullanır ( https://login.live.com/login.srf, https://www.google.com/accounts/ServiceLogin).

Sonuç olarak, Oturum Aç / Kapat, tarihsel nedenlerden dolayı geliştiriciler arasında daha popülerdir (çerçeve API'lerinde vb. Kullanılırlar) ve bunun için kullanmaya devam ederler (örneğin, bu site, stackoverflow.com), ancak son kullanıcılar muhtemelen Oturum açma / kapatma konusunda daha bilgilidir .


Yahoo ve AOL ile aynı , Kullanıcı arayüzlerinde oturum açma / kapatma, URL'lerde oturum açma ( https://login.yahoo.com/config/login_verify2, https://my.screenname.aol.com/_cqr/login/login.psp).


3

Ben oturum açmak, oturumu kullanmak daha iyi olduğunu düşünüyorum, çünkü kayıt ile kullanılabilir (kayıt anlamına gelir). Ancak kayıt yok.


btw bunu msdn'de de buldum CodeAnalysis (Eski Terim) Giriş -> (Tercih Edilen Terim) Oturum Açma || (Eski Dönem) Çıkış -> (Tercih Edilen Terim) Çıkış
shinji14

ama sonra "çıkış" vs "çıkış" muamma var.
Alex North-Keys

Muamma nedir? "Oturumu kapat", onaylamak anlamına gelir ve oturumu kapatmayla ilgisi yoktur.
JF

"Oturumu kapat" aynı zamanda iletişimi bitirmek anlamına gelir.
Matthew Schinckel

1
Uzun zamandır kayıt / giriş / çıkış hayranıyım. Thoughtbot millet, benim için bakış
açımı

0

Bunların hepsinin kökenleri, erken sistemlere erişen kullanıcıların el yazısı günlüklerinde bulunuyor. Hepsi anlamsal olarak eşdeğerdir ve kullanıcılar muhtemelen eşit olarak anlayacaktır. Bence tercihe bağlı. Sadece birini seçin ve sürekli kullanın.

Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.