Müşterim, yazılım ürününü nasıl geliştirdiğimin bir videosunu kaydetmemi istiyor.


448

Bir serbest çalışan olarak çalışırken, müşterilerimden bazıları günlük çalışmamı olumsuz yönde etkileyebilecek garip talepler görüyorum , bazıları ise bir tür kontrol kurmaya çalışıyor. Ön görüşmeler sırasında genellikle bu şeylerle karşılaşırım, bu nedenle müşterime işim ve üretkenliğime önem verdiğimi ve müşterilerimin işime güvenmesini beklediğimi açıklamak yeterince kolaydır.

Kabul ettiğim bir projede işler çok daha zordu çünkü bu sadece görüşmelerin bitmesinden sonra (sözleşme zaten imzalanmış ve video izleme ile ilgili hiçbir şeyden bahsetmiyor) ve müşterimin kaydetmemi istediği proje üzerinde çalışmaya başladıktan sonra projesinde çalışırken makinemde yaptığım her şeyin videosu , yani imleci hareket ettirdiğimi, bir karakter yazdığımı, bir dosyayı açacağımı, bir pencereyi hareket ettireceğimi gösteren bir video.

Kendi bilgisayarımda kendi şirketimde çalışıyorum.

Bu müşteriye şu tür bir isteğin kabul edilemeyeceğini, çünkü:

  • Çift ekranlı bir PC'de yüzlerce saat çalışmak, kaydedilmiş videolar için büyük miktarda disk alanı gerektirecektir. Alan umrumda değilse, bu müşterinin bu videoları indirirken bant genişliğimi boşa harcadığı umrumda.
  • Bir video kaydı, genel performansı etkileyebilir ve verimliliğimi düşürebilir (bu aslında performans doğru değildir, çünkü makine bu videoyu performans kaybı olmadan kaydedebilecek kadar güçlüdür, ancak yine de geçerli bir argümana benzemektedir).
  • İşe başlamadan önce video kaydını açmayı ve sonunda kapatmayı her zaman hatırlayamıyorum.
  • Bu bir gizlilik endişesi olabilir. Video kaydederken postalarıma geçersem ne olur? Peki, bu müşterinin projesi hakkındaki dosyaları içeren dizini açmak için, öncelikle tüm müşterilerimin listesini içeren ana dizini açarsam?
  • Bazı işler sadece bir kalem ve bir kağıt (ile yapılır beri böyle bir videoyu, bir proje (ben saat başına para ediyorum) maliyetini izlemek için güvenilir bir kaynak olamaz olduğu aslında doğru ben olmadan taslak çok sayıda iş yapmak için, PC kullanarak).

Bu noktalara rağmen , müşteri videoyu kaydetmek istemiyorsam, bunun için projesinde harcanan gerçek zaman hakkında saklanacak ve yalan söylemek istediğim bir şeyim olduğu için düşünüyor.

Serbest çalışanların günlük çalışmalarının videolarını kaydetmesinin normal bir uygulama olmadığını ve bu gibi abartılı taleplerin istisnai durumlara ayrılması gerektiğini ona nasıl açıklayabilirim ?


Frequ En sık rastlanan örnek, Uzak Masaüstü üzerinden yavaş bir İnternet bağlantısı kullanan yavaş bir sunucuda çalışılması veya eski bir yazılımı eski Medikal nedenler olmadan Windows Me olarak kullanmaya zorlanmasıdır. destek.

² Aslında, çok sayıda yönetim ve sistem tasarımı ile ilgili çalışma yaptım, bu zorunlu, ancak müşteriler tarafından yanlış anlaşılıyor ve zaman ve para kaybı olarak algılanıyor. Söz konusu müşteriyi gözlemleyerek, zaten sıfır olan bir kod satırı bulunduğundan, büyük bir miktar para ödemeyi reddedeceğinden eminim. Yasal olarak tasarım düzeyinde çok fazla çalışma olduğunu kolayca ispatlayabilsem bile, bu müşteriyle olan ilişkimi mahkemede bitirmek istemiyorum.

Customer Olması gerektiği kadar riskli değildir, çünkü bu müşteriye projenin beklenen ve maksimum maliyetini verdim, bu yüzden müşteriden asla sözleşmede belirtilen maksimum tutardan daha fazla ödeme yapması istenmediğinden emin olmaları eğer gerçek iş daha pahalıysa.

Case Kendi inisiyatifime etkili bir şekilde kaydettiğimde, eylemlerin videosu, özellikle müşterinin güvenlik sorunları söz konusu olduğunda doğrudan bir müşterinin üretim sunucusunda bazı manipülasyonlar yapmak zorunda olduğum zamandır. Bu adımların kaydedilmesi, tam olarak ne yapıldığını bilmek ve ayrıca işimde herhangi bir hata olmamasını sağlamak veya bu hataların ne olduğunu görmek için iyi bir fikir olabilir.


Güncelleme:

Her şeyden önce, tüm cevaplarınız ve yorumlarınız için teşekkür ederiz.

Soru çok daha fazla dikkat çekti ve beklediğimden çok daha fazla yanıt aldığından, bunun diğer insanlarla alakalı olabileceğini hayal ediyorum, bu yüzden bir güncelleme ekliyorum. İlk olarak, cevapları ve yorumları özetlemek için, (rasgele sırayla) önerildi:

  • Twitter Code Swarm videosunda gösterildiği gibi diğer izleme yöntemlerini önerin ya da "basit, net bir şekilde teslim edilebilecek, daha karmaşık dönüm noktalarına sahip kısa bir kilometre taşı" vb .
  • Videonun güvenilir bir kaynak olmadığını ve sahte gösterilebileceğini ve özellikle destek için uygulanmasının zor olacağını açıklayın.
  • Videonun, işin yalnızca küçük bir bölümünü gösterdiğinden güvenilir bir kaynak olmadığını açıklayın: bir sorun olmadan çözüm düşünmek için harcanan fazladan süreyi saymadan, bilgisayar kullanmadan büyük miktarda iş yapılır.
  • Sözleşmeye sadık kalın; Müşteri bunu değiştirmek isterse yeni pazarlıklar ve daha yüksek bir fiyat beklemelidir.
  • "Ancak müşterinin tüm ücreti bir emanet hesabına koymasını isteyin" videosunu yapın, avukatın tüm faturalandırılabilir süreleri, vb. Yani "güvensiz bir ortamda çalışmasını" isteyin, yani ek maliyeti desteklemek için müşteri.
  • Bunu yasaklayan yasaları araştırın. Hangi ülkede yaşadığımı birkaç kişi sordu. Fransa’dayım Bir şirketin çalışanlarını korumak için bu tür yasalar vardır (güvenlik kameraları vb. İle ilgili sıkı bir düzenleme vardır, ancak bir projede çalışırken ekranı kaydetmeye zorlayan bir sözleşmeyi bilinçli bir şekilde imzalamak için hiçbirşeyin yasaklanmadığından emin değilim. .
  • Videoları yapın ve gönderin: müşteri "anlayamayacağı bir kaç saniyelik etkinlik pasajını izleyecektir", sonra bu videoları atar.
  • Hayır de. Ne de olsa, bu benim işim ve nasıl yapılacağına karar veren tek kişi benim. Ayrıca, sözleşme zaten imzalanmış ve video izleme hakkında hiçbir şey yok.
  • Hayır de. Şirketimde kullandığım süreç ve uygulamalar ticari sır olarak kabul edilebilir ve sınıflandırılabilir veya sınıflandırılabilir.
  • Bırakmak, vazgeçmek. Eğer ilişki böyle başlarsa, şansın yakında ya da sonra kötü biteceği ihtimali. Ayrıca , "eğer sana bir hırsız gibi davranıyorsa - ve önerdiği de buydu - o zaman XYZ özelliği tam olarak öngördüğü gibi çalışmadığında daha da kötüye gidecek".

Tüm bu öneriler eşit derecede değerli olsa da, şahsen müşterilerime videoları yapmayı kabul ettiğimi söylemeyi seçtim, ancak bu durumda , aşağıdakiler de dahil olmak üzere önemli bir maliyet olacağını göz önünde bulundurarak sözleşmeyi yeniden müzakere etmeliyiz . Telif hakkı beyanı için ek ücret . Yeni genel maliyet, projenin fiili maliyetinin ortalama üç katı olacaktır. Bu müşteriyi tanımak, asla çok fazla ödeme yapmayı kabul etmeyeceğinden eminim, bu yüzden sorun çözüldü.


İkinci güncelleme:

Müşteri, önemli ek maliyetleri hesaba katarak orijinal sözleşmeyi yeniden müzakere etme teklifini etkili bir şekilde reddetti.


5
Yorum yapanlar: lütfen bu soruya ilişkin düşüncelerinize uyan cevapları oylayın ya da bu soruya halihazırda burada bulunan 2 düzine cevapla değinilmeyen benzersiz bir bakış açınız olduğunu düşünüyorsanız, yorum yapmak yerine bir cevap ekleyin.

1
@MainMa İkinci güncellemeden bu yana bir buçuk yıl geçti, projenin bittiğini ya da en azından oldukça ileri gittiğini tahmin ediyorum. İşlerin nasıl sonuçlandığını bizimle paylaşır mısınız?
Ross Patterson

59
Hiçbir şey, insanın en mantıklı organındaki eski acıdan daha iyi işe yaramaz - cüzdan ..... ;-)
Fabricio Araujo

31
"TAMAMEN şeffaf değilseniz, o zaman saklayacak bir şeyiniz var" -> BU tamamen yanlış bir durum! Bu “herkes için şeffaflık” totaliter totalizmi sıklıkla “çok az elde çok fazla güç” bağlamında ortaya çıkan “şeffaflık endişeleri” ni tıkamaktadır. Julian Assange bile bu açıklamayı yaptı: “şeffaflığa duyulan ihtiyaç kişinin gücüyle orantılı olmalı”. Tek bir kişiye - aksine
anonimlik

2
Son zamanlarda bunun bir sonucunu ele aldım: Bir başkası tarafından yazılan ve hata veren bir web sitesi dağıtımında sorun gidermeye yardımcı olan bir yazılımda hata ayıklarken bir müşteriyle video ve ekran paylaşımı üzerindeydim. Her şey bittiğinde ... IIS'mde paslandığımı hissetti ve harcadığım sürenin sadece yarısını ödemek istedi. Bir daha asla!
Kyralessa

Yanıtlar:


392

(Ya da önceki tavsiyemin ters yüzünü ...)

Protesto vermeyi bırakıp evet de.

“Evet, bu ek teslimatlar için yeni bir sözleşme yazmaktan memnuniyet duyarım. Özel ticari işlemimde proje tamamlama tutumu değerlendiriyor (gelecek N $ için öngörülen kazancımın değeri). Y, fiziksel dosya sahipliği hakları için. Videonun içeriğine de sahip olmak isterseniz, kısa bir süre sonra size telif hakkı tespiti için ek bir ücret karşılığında geri döneceğim. "

Bunun mantıklı olmadığını düşünüyorsan: cidden, hangi fiyat işini riske atmaya değer?

  • Bir rakip bu videoyu uygulamalarınızı eleştirmek, taklit etmek veya altını çizmek için kullanabilir.
  • Müşteri sizi sahtekâr görünmesi için düzenleyebilir.
  • Bundan ücretsiz olarak alıntılar göndermeyi seçerse, video eğitimleri yoluyla işinizden para kazanma potansiyelinden ödün verdiniz (ya da sattıysa?).

Bir iş ürününün değeri (iş ürünü + uzmanlık + iş süreçleri) değerine eşit değildir

Bir işveren bunların hepsine sahip olur ve yönetir. Bir müşteri yalnızca "Teklif veriyor musunuz _ _ , eğer öyleyse bunun bedeli nedir?"

Evet, bunlar makul olmayan bir talebi yerine getirmek için makul şartlar.

ANCAK bu şartları kabul etmediği ve daha fazla uluyan olmadan, hala düz bir "hayır" olduğunu, belki de istediği şeyin mümkün olmadığı konusunda ikna edici olduğunu söylüyorum.


31
Biz varken, teklifi iki katına çıkarabiliriz. MainMa'nın gizliliğini ve diğer müşterilerinin gizliliğini korumak için, elbette gizliliğin sağlandığından emin olmak için tüm videoları gözden geçirmesi gerekirdi.
Stefan Mohr

22
Bu arada, bu çılgınca isteği yerine getirecek olsaydın, kişisel bir şey yapmak için ayrı bir bilgisayar bulmanı ve videoyu kaydettiğiniz bilgisayarın milyonlarca şeyden olmadığından emin olmanı öneririm. arka beyinlerimizin e-posta, facebook, solitaire vb. gibi problem üzerinde çalışmasını istediğimizde kendimizi dikkatimizi dağıtmak için kullanıyoruz.
Paul Tomblin

17
Bu nedenle, Video Kamera ve eski moda bir kayıt bandı kullanın ya da benzerlerini yapın ve bir tripodla ayarlayın ve kaydetmeye başlayın. Kutular ve kasetler daha sonra ... teslim edilir. O zaman yüzüne dikkat et.
Çabucak_şimdi

8
@quickly_now, hala (vhs) kutusunun içini düşünüyorsun. Betamax? Laserdisk? Hareketli Kitaplar? Belirsiz isteklerle uğraşma olasılığı sonsuzdur.
Bob Roberts

30
Bu doğru cevap. İş dünyasında, birileri ekstra bir şey yapmanı istediğinde doğru cevap "Evet, bunu yapabilirim. Sana $ X mal olacak." Gerçekten bir şey yapmak istemiyorsanız diğerine hayır demesini sağlayın. Bunun için saçma bir miktar şarj edin. Tabii ki, kabul etmeleri tehlikesi var, bu yüzden hala mutlu olacak bir şeyi suçluyorsun. Muhtemelen de ön tarafta olmasını isterdim. Sözleşme çoktan imzalandı, bu yüzden sözleşmenin üstünde ve ötesinde fazladan bir talep var. Orijinal sözleşme bozulmamış. Bu yeni bir müzakere.
Matt McCormick

479

Açıklamıyorsun; daha fazla değil, hiç değil. Sadece hayır dedin.

Bu sizin işiniz ve nasıl yürüteceğinizle ilgili seçenekleriniz tartışma için hazır değil. Herhangi sözleşme koşulları şunlardır tartışmaya; imzalamadan önce

Size, bu sözleşmenin mutsuz bir deneyim olacağı, bunun için faturalandırıldıktan sonra bile olmaya devam edeceği ve işinizle ilgili başkalarına söyleyecek güvensiz şeylerden başka bir şey olmayacağı konusunda çok sayıda kırmızı bayrak veriyor. Gülümse, çünkü sarsıntıya kapılmadan önce, bu konuyla iletişim kurduğu için şanslısın.

Zaman ayırdığı için nezaketle teşekkür eder, depozitosunu iade eder ve kaldırıma kaldırır.

Gerçekten, ona ne söylersen söylesin, profesyonellikten asla ikna edilmeyecek.


52
Mike Montiero'nun "F *** Sen, Bana Öde" uygulaması pek çok durumda. Bu konuşmadaki diğer şeylerin yanı sıra, bir müşteriden ne zaman ve nasıl ayrılacağına
Ian C.

68
Müşteri sana güvenmiyor. Dönemi. Nothing Else Matters. CCZONA haklı; Size, bu sözleşmenin mutsuz bir deneyim olacağına dair birden fazla gösterge veriyor.
Jeff Siver 25:11

2
Gönülden katılıyorum. Ne yazık ki, bu sözleşme ne olursa olsun OP için iyi bir şekilde bitmeyecek. Daha önce boktan müşterilerle uğraştım ve işler bu kadar güneyde ilerlemeye başladığında hemen hemen hiç iyileşme olmaz.
02

30
Neden depozito iade edilir? Müşteriye, sözleşme şartlarının video beslemesi sağlamayı içermediğini söyleyin. Müşteri akıl almaz taleplerde bulunursa, sözleşmeyi ihlal eden odur ve OP, boşa harcanan sürenin tazminatı olarak depozitoyu elinde tutmalıdır.
Sylverdrag

11
Açıkçası, bunların hepsi koşulların özelliklerine (mevduatın ne kadar büyük olduğu, geliştiricinin mevcut projeye ne kadar yatırım yaptığı vb.) Bağlı. Ancak, iade edilen mevduatın devam eden bir argümandan ve olası bir davadan daha düşük bir maliyet olarak görecektim.
02'de jhocking

80

Bu adamla uğraşmam, dönem. Kulağa işin çoğunun düşünce olduğunu anlamıyor gibi geliyor. Videoyu ona sağladıysanız, onu görmezden geldiğiniz her zaman nitpick yapacak (durum hakkında düşünme).


4
Ne yazık ki, onunla başa çıkmak için bu durumda bir seçenek değildir, çünkü işin büyük bir kısmı zaten yapılmıştır. Sorumu belirledim, çünkü bu noktada belirsizdi. İkinci dipnota bakınız.
Arseni Mourzenko

8
“Daha önce yapılanlar için büyük miktarda para ödemeyi reddedeceğinden eminim ... Bu müşteri ile olan ilişkimi mahkemede bitirmek istemiyorum…” Duyduğuma üzüldüm. söyledi. Sucks. Ne yazık ki, en az acının yolu parayı geri vermek ve sonuçta ihtiyaçlarını karşılayamayacağınız için pişmanlıkları ifade etmek gibi geliyor gibi geliyor. Bu sizin için bir kayıp, ancak tek seçeneğinizin kayıplarınızı azaltmak veya daha fazla büyümelerine izin vermek gibi görünüyor.
cczona

14
Kötü haber: Ya çok para yazarsın ya da mahkemeye çıkar. Gerçeklik ne istediğin umrunda değil. Sözleşmeniz video kanıtı göstermezse, sözleşmenin bir parçası olmadığını ve sözleşmeyi değiştirmeyeceğinizi söyleyin. Başka bir müşteri arayın, kendi tarafınızdan profesyonel olmayan bir maliyet olarak yazın - böyle bir duruma girmeniz için.
TomTom

11
@MainMa: Çekip gitmek her zaman bir seçenek. Ne kadar iş yaptığınız önemli değil, müşteri az önce, gördüğünüz şeyin parasını ödemeye niyeti olmadığını gördüğünüz en büyük kırmızı bayrağı gönderdi. Devam etseniz ve bir video kaydetseniz bile, ödemeyi göndermeden önce son anlaşmayı yeniden müzakere edeceklerini garanti ederim. Sert top oynamalısın ve sadece hayır demelisin, çalışmayı bırak ve biraz güveç etmelerine izin ver. Umarım bir depozito almışsınızdır, çünkü tek şansınız bu olacaktır.
26:11

58

Bence en büyük sorun (çılgın bir müşteriye sahip olmak dışında) yaptığınız tartışmaların zayıf olması:

  • Çift ekranlı bir PC'de yüzlerce saat çalışmak, kaydedilmiş videolar için büyük miktarda disk alanı gerektirecektir. Alan umrumda değilse, bu müşterinin bu videoları indirirken bant genişliğimi boşa harcadığı umrumda.

Disk alanı ve bant genişliği gerçekten bir endişe olmamalıdır. Her ikisini de, zaten müzakere ettiğiniz saatlik ücrete ek olarak, belirgin bir şekilde faturalandırırsınız.

  • Bir video kaydı, genel performansı etkileyebilir ve verimliliğimi düşürebilir (bu aslında performans doğru değildir, çünkü makine bu videoyu performans kaybı olmadan kaydedebilecek kadar güçlüdür, ancak yine de geçerli bir argümana benzemektedir).

Bu geçerli bir argüman değil, çünkü kabul ettiğiniz gibi, sadece doğru değil. Bu bir olabilir akla yatkın argüman, ama doğru, bunu bu müşteri ile güven inşa ziyade baltalamaya çalışıyoruz?

  • İşe başlamadan önce video kaydını açmayı ve sonunda kapatmayı her zaman hatırlayamıyorum.

Karşı İşlem: Faturalandırdığınız zamanı nasıl takip ediyorsunuz? Durduktan sonra kaç saat çalıştığınızı anlamaya çalışmamaya başladığınız ve durduğunuzda zamanı işaretlemelisiniz. Sadece videoyu işleminizin bir parçası haline getirin.

  • Bu bir gizlilik endişesi olabilir. Video kaydederken postalarıma geçersem ne olur? Peki, bu müşterinin projesi hakkındaki dosyaları içeren dizini açmak için, öncelikle tüm müşterilerimin listesini içeren ana dizini açarsam?

Bununla başa çıkabilmelisin. Proje üzerinde çalışmanız gerektiğinde kişisel e-postanıza geçmeyin. Projeye ulaşmak için bir takma ad kullanın.

  • Böyle bir video, bir projenin maliyetini izlemek için güvenilir bir kaynak olamaz (saate göre ödeme yapıyorum), çünkü bazı çalışmalar sadece bir kalem ve kağıtla yapıldı (aslında doğru, çünkü kullanmadan çok fazla taslak çalışması yaptım. PC).

Fatura işleminiz ayrı bir konu olmalıdır. Faturalanan tüm zamanların videosu için bir gereksinim varsa, bu kesinlikle orijinal sözleşmenin bir parçası olmalıydı. Yani bu noktada haklısın: video faturalandırma kaynağı değil.

En iyi argüman, IMO, basitçe, her saniyede bir kaydın sizi her zaman omzunuzun üzerinden izleyen biri gibi hissetmenize neden olacağı ve bu sizin rahat olduğunuz bir şey değil. Müvekkiliniz size iyi niyetle çalışmak ve faturalandırmak için güvenmiyorsa, yaptığınız işi öder ve işi bitirmek için yeni bir yüklenici bulmalıdır (çok az profesyonelin gereken şartlar altında çalışacağını bilerek) ).


22
Gizlilik argümanı hakkındaki eleştirinize katılmıyorum. Demek istediğim, herkesin çalışırken, e-postalarını kontrol etmek, yemek yemek veya başka şeyler yapmak için biraz zamana ihtiyacı var ve bu normal çalışma saati olarak sayılmalıdır (özel şirketler üzerinde çalışan her kişi veya başka bir şirket, çalışma zamanı boyunca yemek yemeye, konuşmaya veya ara vermeye zaman ayırın ve bundan daha az kazanamayacaklar)
Girardi

14
@Girardi: Mola, öğle yemeği, vb. İhtiyacı konusunda yanınızdayım, ancak bu süre genellikle faturalandırılabilir sayılmaz (sözleşmeye bağlı olmasına rağmen). Normalde, faturalandırılamayan zamanları kapsayacak kadar yüksek bir oran belirlersiniz.
Caleb

8
@Girardi: Sözleşmeli olduğunuzda SADECE faturalandırılabilir zaman, aslında proje üzerinde çalıştığınız zamandır. Bir müteahhite bir başkasının anlaşması için yemek yemek ya da çalışmak için ödeme yapmam. Heck, çalışanlarına öğle yemeğine gitmeleri için bile para vermiyorum ve günlerini başka bir şirkette çalışarak geçirirlerse kovulacaklardı. Bir "mola" tam da şudur: faturalandırılabilir zamandan faturalandırılamayan kişisel zamana geçtiğiniz bir nokta.
17'de

2
@AllonGuralnek veya sadece sanal bir makinede çalışın. Tarif etmek istediğin senaryodan aslında hiç de zor değil.
Anonim Tip

2
@Girardi: Benim için saatlik müteahhit / çalışanın çalışma süresini, bir projeye harcanan zaman olarak belirledim. Ben kahve almak ya da tuvalete gitmek için 2 dakika gibi küçük şeyler üzerinde üzülmüyorum. Bununla birlikte, birkaç dakikadan fazla bir süre için projenin "dikkatini dağıtırsam", faturalandırılabilir saat durur. Bu, sadece biraz daha fazla titizlik gösterdiğim, sadece rutin olarak gece veya hafta sonlarında ihtiyaç duyulduklarında çalışmaya çağrılmaları nedeniyle çalıştığım, saatlik olmayan bir çalışanın aksine.
NotMe

52

Müşteri, çalışmanızın bir videosuna ihtiyacı olduğunu düşünüyorsa yazılım geliştirmeyi anlamaz. İyi bir programcı, bilgisayarla hiçbir şey yapmıyor gibi göründüğü zaman müşteri için en yüksek değeri üretecektir. Belki de kişisel zamanınız boyunca bir soruna her zaman bir çözüm bulduğunuzda ya da başka bir şey ararken Stack Overflow'a göz atarken, o zamanlar için fazladan fatura almaya başlamanızı ister.

Gizlilik meselesi (kişisel e-postanız kaydedilmektedir) tek başına bu isteği reddetmek için yeterlidir.


1
“Belki de kişisel zamanınızdaki bir soruna her zaman bir çözüm bulmayı düşündüğünüz zamanlar için fazladan fatura almaya başlamanızı ister” iyi bir nokta. Bilgisayarımda otururken boş zamanlarımda zor problemler için sık sık çözüm buluyorum :)
Uooo

28

Bunu yapın ancak müşterinin tüm ücretinizi bir emanet hesabına koymasını ister; Aksi takdirde, sana ödeme yapacağını nereden bileceksin?

Emanet hesabı, sözleşmeye harcanan tüm faturalandırılabilir süreyi kasetleyen bir avukat tarafından yaratılmalıdır.

Müşteri, yazılımı onaylamak için harcadığı süreyi kaydetmelidir. Tercihen gereksinim başına bir video dosyası.

Güvensiz bir ortamda faaliyet gösterecekseniz, tüm yol boyunca gidebilirsiniz.

Belki sadece bir dadı kamerasını kafanın üstüne bantlayabilirsin?


10
@MainMa: +1. Oku bunu. Müşteriye, ek kaydın ne kadara mal olacağını ve% 100 ödenmesi gerektiğini bilmesini sağlayın. Ayrıca, müşteriye ücretin geri kalanını emanet etmesini söyleyin. Emanet anlaşmasının kendi tarafında sıfır kıpırdama odası olduğundan ve SİZİN seçtiğiniz bir hukuk bürosu aracılığıyla olduğundan emin olun. Ayrıca, "müşteri kabulü" gibi kelimeleri dışarıda bırakın ve yalnızca bağımsız bir üçüncü tarafça doğrulanabilir gerçek uygulama özelliklerine sahip olduğundan emin olun. Son olarak, videolara ilişkin tüm hakları saklayın ve proje tamamlandıktan sonra geri dönüşlerini gerektirir.
26:11

4
@Jeff O: Evet, daha önce bu yolda bulundum. Uzun hikaye, ancak uyarı işaretleri olduğunu öğrendim ve OP, "Vidalanmak üzere" diyen devasa bir yanıp sönen kırmızı bayrak listeledi. Bu durumda, sadece yürümesi tercih edilir, bu, müşteriye ek masraflar ödemesi, ön ödeme yapması ve kalanları emanet etmesi durumunda ne olacağını söyler. Mesele şu ki, yalnızca bundan yola çıkarak, müşterinin nihai bir çek imzalama konusunda hiçbir ilgisinin olmadığını düşünüyorum.
11:17

22

Evet - kesinlikle değil. İlk içgüdüm, uzaklaşmaktır - sürecin bu kadar erken bir aşamasında, size bir hırsız gibi davranıyorsa - ve önerdiği şey - o zaman XYZ özelliği tam olarak çalışmadığında daha da kötüye gidecek diye düşündü. Spekülasyon için çalışmaz, spekülasyonun olması gerektiğini düşündüğü gibi çalışmaz.

Eğer kesinlikle yürüyemiyorsanız (hepimizin ödeyecek kirası var), müşteriyi isteğinin gelir getirdiği yüküyle yüzleşmeye zorlamanızı öneririm. Tüm endişelerinizin çözüldüğü bir kurulum oluşturun. Özel bir makine için ödeme yapmak istiyorsa, diğer istemciler arasında, saatlerce videoda belirtilen saatlerin kaydedilmesi için gereken depolama alanı ve bahsedilen videonun işlenmesi için gereken yönetim destek maliyetleri arasında potansiyel bir bilgi kaybı yoktur, o zaman belki de düşünün. Ancak bütün çalışmalarınızı videoda, ücretsiz olarak belgelemenizi isterse - hiçbir şekilde.


21

“Serbest çalışanların günlük çalışmalarının videolarını kaydetmesinin normal bir uygulama olmadığını ve bu gibi abartılı taleplerin istisnai durumlara ayrılması gerektiğini ona nasıl açıklayacağız” ⁴

Müşterinize sorun: bir müteahhit değil bir çalışan olsaydınız, her gün omzunuzdan çıkıp işinizi izler miydi? Cevap apaçık hayır. Ekranınızda olan her şeyi kaydetmek (sizin ve onun ) zaman kaybıdır .

Sorunun kök nedenini ele almanız gerekir. Müşteriniz görünüşte size güvenmiyor ve onu mahvettiğinizi düşünüyor. Ona zaten muhtemel ve azami bir fiyat teklifinde bulunduğundan, ona şunu söylemelisin: “Bilinen bir fiyata dayalı bir sözleşme imzaladın. Verimliliğimin ne olduğuna bakılmaksızın, sana ne kadara mal olacak. "

Şimdiye kadar harcadığınız zamana dayanarak sözleşmenizi satın alma seçeneği sunun. Onu sökmek konusunda endişeleniyorsa, batırılmış malın buna değer olduğunu düşünebilir.


3
Eğer bir çalışan olsaydı, işveren işveren haklarını ihlal ettiği için dava açabilirdi ...
16'da

@ sehe: Pek çok yargı alanında, size tüm bilgisayar faaliyetlerini (sağladıkları ekipman ve / veya ağda) izleyen bir işverenin, yapabilecekleri konusunda önceden uyarı verdikleri sürece yasadışı bir şey yoktur.
Ben Voigt

Her nasılsa, bu müşterinin gerçekten çalışanlarının omuzlarına bakmasını bekliyorum.
Ross Patterson,

20

Neden bu kadar sinir bozucu bir müşteriyle sözleşme kabul etmeyi zahmet ediyorsun? Eğer anlaşma yapmadan önce size güvenmiyorlarsa, daha iyi olmayacak.

Müşterinizin geçmişte yakılmış olması oldukça muhtemeldir ve bu, sempati duyabileceğiniz bir şeydir, ancak programlamanın entelektüel çalışma olduğunu ve klavyedeki zamanın mutlaka iş ürününü veya üretilen değeri yansıtmayacağını anlamanız gerekir.

Odesk gibi bazı düşük seviye freelance sitelerinin, serbest çalışanları masaüstünüzden ara sıra kareler örneklemelerini kullanmaya teşvik ettiklerini ve bu videoyu görmeleri için uğraştığınız şirketlerin bu videoyu görmelerine izin verdiklerini, ancak benim için en iyi yol gibi göründüğünü gördüm. Tüm çalışma saatlerinizi haber ve eğlence sitelerine göz atarak harcamadığınızı kanıtlayın. Yazılım, fikrinizi okuyana kadar "çalışıyor" olup olmadığınızı kesinlikle kanıtlayamaz.

Aklı başında müşteriler güven oluşturmak için aşağıdakilerden herhangi birini tolere eder:

  1. Basit, net bir şekilde teslim edilebilir olan kısa bir kilometre taşı, ardından daha karmaşık kilometre taşları. Maliyet veya sonuçlar beklentileri karşılamıyorsa gelecekteki kilometre taşlarını iptal etme seçeneğini sunun.
  2. Kararlaştırılan bir kararda (6 dakika, 15 dakika, 30 dakika, 1 saat) belirlenen çözünürlükte belgelenen iş kalemleriyle avukat tarzı faturalandırma, sık sık (haftalık ya da aylık) sunulur. Gelecekteki işleri istediğiniz zaman iptal edebilme.
  3. Belirlenen herhangi bir iş öğesi için çalışma saatleri üzerindeki üst sınır, sonradan ortaya çıkan yeni olaylara dayanarak gözden geçirilmiş tahminleri tartışmayı kabul edersiniz (araba tamircisi stili).

Aklı başında bir müşteriyle bir rekor kırdığınızda, onları mutlu etmek için Orwellian izleme tekniklerine ihtiyacınız olmayacak. Kendinizi profesyonel olarak tanıtırsanız ve müşterinin ihtiyaç duyduğu değeri zamanında verebiliyorsanız, 80 wpm'de kod yazıp yazmamayı veya düşünmeyi kimse umursamaz.

Şahsen, zaman çizelgesinin teslim edebileceği projeler üzerinde çalışmayı tercih ediyorum (önümüzdeki 3 hafta veya 4 hafta boyunca neler başarabiliriz) ve ekibim işletme sorununu bildikçe hızını artırmak için çalışıyorum. Böyle bir durumda, müşteri, ilerleme kaydettiğiniz veya kaydetmediğiniz ve paraya değip değmeyeceğiniz konusunda sürekli olarak yeniden değerlendirme kabiliyetine sahiptir. Sanırım bu yüzden serbest çalışandan ziyade bağımsız bir müteahhit olarak çalışıyorum ve “beni web sayfası yap” gibi bir konudan ziyade karmaşık iş problemleriyle ilgilenmeye meyilliyim, fakat dünyamda hiç kimse ne olduğunu merak etmiyor. Ekranımda her uyanık dakikada. Bir müşterinin oluşturduğu videonun her dakikasını gözden geçirme zamanı olsaydı, performansları oldukça düşüktür.


16

Serbest çalışan biri olarak çalışıyor olsanız bile, iş etiğinizi ve kültürünüzü korumanız gerekir. Mümkünse müşterinizden başka bir geliştirici bulmasını isteyin. Bu tür istekleri asla eğlendirmeyin.


12

Bir danışmanlık firması işletiyorum (12 kişi) ve 16 yıldır serbest çalışıyorum. Birçok, birçok boyut, şekil ve firma türüyle uğraştım.

Bana bu konuda inanın: böyle bir istek yapan herhangi bir firmanın kontrol ve güven sorunları vardır ve bu ancak çok kötü bir şekilde sona erebilir . İlişki zaten güvencesiz, hatta zarar görmüş bile diyebilirim.

Lüksünüz varsa, müşteriden ve projeden olabildiğince hızlı bir şekilde kaçmayı düşünürdüm. Mali veya sözleşmeyle ilgili endişeler masadan "müşteriyi kovmak" durumundaysa, sizin için hissediyorum. Diğerlerinin dediği gibi, bu yeni bir sözleşmedir: daha fazla para pazarlığı vb. Ya da yalnızca orijinal sözleşmede belirtilmeyen hiçbir koşulda devam edemeyeceğinizi söyleyin.

Hayatımda verdiğim en iyi kararlardan bazıları müşterileri memnun etmek için makul olmayan / son derece zor / imkansız bir şekilde ateş ettiğim zamandı. Özellikle şimdi sık sık olmuyor (radarım başladığımda olduğundan daha iyi ayarlanmış), ama ne zaman "yem kesmek" gerektiğini bilmek zorundasın.


9

Bir uzlaşma için yer var mı ?

Belki müşteriye depo günlükleri veya yerel bir dosya geçmişi sağlayabilirsiniz (Eclipse tarafından sağlanan şekilde, sanırım orada benzer görevler için bağımsız araçlar da vardır). Bu, gerçek iş akışınızı çok fazla etkilemeden onları tatmin edebilir ...


9

Çok basit. Cevap hayır. Müzakereler yapıldı.

Eğer onu sökeceğinden endişeleniyorsa, endişesini gidermek için başka bir yol bulabilirsin. Kilometre taşları, ödeme planı, incelemesi için kaynak kodunun teslimi, vb.

Onu sizin için anlamlı bir şekilde tatmin etmenin bir yolunu bulamazsanız, işi yapmayın. Bu dünya daha az bela ve daha akıllı olan milyonlarca müşteriyle doludur. Daha sonra sorun çıkarmadan önce onu kaldırıma indir.

Serbest çalışmanın temel yararlarından biri, birlikte çalışmayı seçmenizdir . Size ödeme yapacaklarını söyleyen her insanla çalışmıyorsunuz. Birlikte çalışmak istediğin kişiyle çalışıyorsun. Onları sevmiyorsan, hayır de.


8

Basitçe tartışılabilir, bunun mümkün olmadığını. En büyük kaygılar, şirketinizin ve diğer müşterilerinizin gizliliği ve fikri mülkiyetidir; ve beyaz tahtada, toplantıda vb. harcanan zaman kaydedilmemiştir.

Bazen bir kitaba bakmanız, IRC'de veya hatta burada, Stackexchange sitelerinden birinde birisine sormanız gerekebilir. Bazen bir arama yapmanız, veri merkezlerindeki saha yöneticileri ile görüşmeniz vb.

Video internete sızarsa veya başka türlü çalınırsa? Size inanmaması durumunda, kod ölçütleri sunabilir ve bir üçüncü taraf uzmanı tarafından incelenmesini sağlayabilirsiniz. Ancak bu, iki katına çıkmadığı takdirde maliyete önemli ölçüde katkıda bulunacaktır.

Bunu anlayamıyorsa ve ikna olamıyorsa, onun için çalışmam. Bu tür bir çalışan denetimi, Almanya'da yasalarla yasaklanmıştır.

Proje üzerinde çalışmaya başlamadan önce, projenizin ana tanımlanabilir bölümlerinin karmaşıklık analizini yaparsınız. Bunlar size programın bölümlerini uygulamak veya birleştirmek için gereken çalışma saatlerini söyleyecektir. Eğer o zaman çerçevesinde kalırsan, tartışacak bir şey yok.

Avukatlar, bankacılar vb. Benzer şekilde çalışır. Sizler için de çalıştığında kendileriyle video blog yazmıyorlar ...


7

AutoScreenShot gibi bir program kullanarak , geliştirme sürecinin (hızlı bir şekilde) videosunu kolayca yapabilirsiniz.

Bu kadar yer kaplamaz (her 30 saniyede bir küçük ~ 80kb jpeg) ve onu kapatmak için endişelenmenize gerek yok çünkü devam ettirmek her türlü konuda yardımcı oluyor (geliştirme zamanını kanıtlıyor) eğer gerekirse;) vb, siz zaman boşa her şeyi görmek için gün geçiyor .

Her zaman üzerinde tutarım. Bir aylık PC kullanımı yaklaşık 3GB alır (daha sonra otomatik olarak silinir).


1
Muhtemelen müşterinizin gerçekten istediği şey budur. Belki onlar acemi bir programcıdırlar ve gelişim sürecinizi görmenin aslında kendi öğrenmeleri ve gelişmeleri için yararlı olacağını düşünürler.
Adsız Tip

Kesinlikle. Elance ve diğer uzak çalışma siteleri gibi siteler WorkView gibi şeyleri de destekler. Biz bunu yapmadan önce bile, müşteriler sık ​​sık sizden her saat yaptığınız şeyi yazmanızı isterdi ki bu çok farklı değildir.
Lance Nanek,

2
@AnonymousType, bu durumda, gerçek bir geliştirme projesinin bir yan ürünü olarak ücretsiz bir eğitim videosu almaya çalışmak yerine profesyonel bir eğitim almalıdır.
Gordon

6

Birçok kişi, müşteriyi bu videoyu istemekten vazgeçmeye çalışmak için (kendiniz de dahil) geçerli argümanlar ortaya koydu. Fakat böyle şeylerle ilgilenmenize gerek yok.

İşletmelerin hepsi farklı çalışır. Bir avantaj kazanmak için kullandıkları farklı işlem ve uygulamalara sahiptirler ya da genellikle gelir elde ederler. Tüm bu uygulamalar , bölgenize bağlı olarak yaygın olarak " ticari sır " veya "gizli bilgi" olarak bilinen şeyin altında kalmaktadır.

Bu sırlar, bir şirketin rekabet avantajından ve dolayısıyla geçim kaynaklarından dolayı dayandığından beri (bölgenizi daha fazla ayrıntı için kontrol edin) yasalarla korunur.

Bir örnek ele alalım: Apple Inc. Var olan herhangi bir şirketin en katı güvenliğine sahipler. Ticari sırlarının korunmasını azami ciddiyetle ele alıyorlar. Sırlarını korumanın bir yolu, NDA'yı (saygın olmayan anlaşmalar) onlarla iş yapan pek çok kişiye vermektir. İOS ve OS X geliştiricileri bile bu anlaşmaları imzalar. Bu, kamuya açık olmayan her türlü bilginin gizli kalmasını sağlar. Şimdi, onlardan ürünlerini nasıl yaptıklarının videolarını yapmalarını istediğinizi hayal edin. Ofislerinden güldünüz.

Kod ve tasarım programlarını yazdığınız süreci kaydetmek kesinlikle gizli bilgilerin altındadır .

Kendinizi müşteriye açıklamanıza gerek yok - açıkçası işlerin nasıl yürüdüğü konusunda iyi bir anlayışa sahip değiller. Basitçe olacağını bildirmek değil hiçbir koşulda (bilinen nedenlerle) ticari sırlarınızı ortaya koyuyor. Daha sonra sözleşmeyi sonlandırmayı veya çalışmaya devam etmeyi seçebilirler. Ancak burada önemli olan, iyi adınızı ya da sizi "gölgeli" olarak etiketlemeleri değil (zekice bir insanın böyle delice bir taleple dalga geçeceğinden eminim) değil, işinizi korumanızdır.

Kapanışta ticari sırların korunması dolaylı olarak yasalarca korunmaktadır. Sözleşmenize dahil edilmeleri veya yazılı olarak yeniden onaylamaları gerekmez.


1
"Kiralık iş" durumunda, ticari sırlar yükleniciye değil, alıcıya ait olabilir .
Ben Voigt

@BenVoigt Lütfen bunun için bir alıntı yapabilir misiniz? Apple, donanımlarının neredeyse tamamını dış kaynaklardan (NAND, RAM, CPU, GPU, vb.) Satın alıyor. Apple'ın bu üreticilerin ürünlerini üretmek için kullandıkları sırların sahibi olduğunu mu söylüyorsunuz? Ne tür bir sözleşme imzaladıklarına bağlı olduğunu kabul ediyorum, ancak standart bir "serbest" sözleşmesi olduğunu varsayıyorum. Bu şartlar altında, kendi işletmeleridir (Apple veya SAMSUNG’a benzer bir hizmet sunan ayrı bir varlık Apple’ın yaptığı gibi). Müşterinin "çalışanı" değilsiniz (bu durumda kesinlikle haklısınızdır).
Yok

Ticari sırlar yasalarla korunmaz, bu yüzden “sır” denir, çünkü her Tom, Dick ve Harry'nin sizin gibi yapmasını önlemenin tek yolu budur. Sözleşmeler, bu yüzden şirketler bazı durumlarda NDA’lara ihtiyaç duyuyor - kediyi çantadan çıkarmanız ve sözleşme makbuzu için dava açmanız, kendilerine mal olacaklarını düşündükleri her kuruşa para vermeniz isteniyor.
jmoreno

@jmoreno Onlar kesinlikle. Wikipedia'dan: ABD'de “ticari sırlar devlet yasalarına göre korunmaktadır”. Ayrıca okuyun: en.wikipedia.org/wiki/Uniform_Trade_Secrets_Act
Hiçbiri

1
@cksum: Fiziksel bir ürün almaktan bahsediyorsun, "işe alınmak için çalış" değil. Kiralık iş , üretim değil, danışmanlık / tasarım hizmetleri anlamına gelir. Ve evet, sözleşmenin, projenin kiralık işe uygun olup olmadığını belirttiğine bağlıdır . Daha fazla bilgi için: google.com/search?q=work+for+hire+intellectual+property
Ben Voigt

5

ODesk , müşterilerinize ne yaptığınızı görme olanağı sağlar. Bir uzlaşma olarak araştırmaya değer olabilir.

Şahsen ben bunun korkunç bir fikir olduğunu düşünüyorum. Müşterinizin videoyu izlemesi çok düşük bir ihtimaldir ve bu şimdi aldığınız mikro yönetim düzeyi ise, o zaman alacağınız mikro yönetim miktarı artacaktır. Bu işe ihtiyacın yoksa şimdi kaçardım.


3
ODesk'i bu kadar saçmalıkları desteklediklerini görene kadar tam olarak merak ettim.
23’te

Odesk Takım Uygulamasının Artıları ve Eksileri'ne bakıldığında , Pro bölümü olumlu bir şekilde düşkün görünüyor ... ve " oDesk Takım Uygulaması çalışırken, sağlayıcınızın bilgisayarındaki rasgele ekran görüntülerini kaydeder." Sağlayıcınızın fare etkinliği. Her zaman segmenti, 10 dakikalık çalışma süresine karşılık gelir. / Eğer çok az aktivite olmazsa ve iki ekran görüntüsü arasında bir değişiklik olmazsa, sağlayıcının salıverilmesi gerekiyorsa, zamanı tartışabilir ve ödeme yapamazsınız. "
Greenonline

4

Sorun şu ki, müşterinizle birlikte efektlerle değil saatlerce ödeyeceğinizi seçtiniz. Bu genellikle programcı için çok caziptir, çünkü analiz etmesine gerek yoktur, gelişimin ne kadar süreceğini ve maliyetleri düşük tahmin etme riskini almaz.

Aksi halde, sorun, işinizi daha hızlı yaparsanız, aslında daha az kazanacağınızdır. İşleri çabucak halletmek için motivasyon vermez Müşteriler açısından, ilerlemeyi gördüğü sürece her şey yolundadır ve toplam maliyet, 'mal olacağını düşündüğü miktarını' değiştirmeyecektir.

Muhtemelen bu miktar aşıldı ve şimdi müşteri, proje üzerinde çalıştığınız saatlerce onu faturaladığınızı düşünüyor. Size saatlerce para ödüyor ve belirtilen saatleri sorduğunda, 50 saat değil 100 saat çalıştığını kanıtlamanız gerekiyor. Aslında, saat başına ödeme, geliştirici için çekici bir çözüm yöntemi değil başlarken görecektim.


3

İkisinin de cevabında cczona ile aynı fikirdeyim. Ayrıca, videonun yanı sıra bir alternatif önermek için buradayım:

Ya ona ne yaptığınızı takip edebilmenizi önerirseniz?

Yani, her gün çalışmaya başladığınızda giriş yapın ve oturumu kapatın (durdurduğunuzda, yani sadece o gün çalışarak geçirdiğiniz saatleri not edin). Ayrıca, çalışma gününü, başarılarını vb. Kod içinde taşıdığın konuları içeren küçük bir özet yazarsın. Tam olarak o gün için yaptıklarınızı, her adımda yaklaşık olarak ne kadar zaman geçirdiğinizi gösterin. Bu biraz makul ve ödemenizi çalışma saatlerine göre aldığınızdan size çok fazla disk alanı, mahremiyet ya da @cczona tarafından listelenen olumsuz hususlar için çok pahalıya mal olmaz.

Profesör olarak, sınıfların başlangıcını ve sonunu not almanın zorunlu olduğu bir sistemle çalışıyorum.

Eğer bu alternatifi kullanıyorsanız ve o bunu kabul ederse, sorun değil. Aksi takdirde, sadece veda edin.

İyi şanslar!


+1 Bu güzel bir uzlaşma. Müşterinin ve kendinizin paylaşabileceği özel bir blog veya web sayfası oluşturmak çok fazla zaman almaz. Tüm check-in yorumlarını blog’a gönderen sürüm kontrol sisteminize bir check-in betiği bile ekleyebilirsiniz. Müşterinizin her gün neler yaşadığınızı görmesine ve ilerlemeye devam etmesi için sekmeleri tutmasına izin verir, ancak yine de size düşünmeniz için biraz alan sağlar.
Caleb

2

Sadece bir sonraki isteğiniz için bu teklif doğrultusunda daha kolay olan başka bir görünüm eklemek için:

Projelerinizde her zaman yaptığınız gibi bir scm (git gibi) kullanın (doğru?). Teslimde tarih dahil olmak üzere tüm deponun ihracatını teslim eder. Bu olacak

  • zaman açısından ucuz (zaten yapıyorsun)
  • disk alanı açısından ucuz
  • Genel bakış yapmak kolaydır (işlemlerin sayısı, işlemlerin tarihleri, grafikler vb.)
  • "yanlış yöne" adımlara bakmak kolay
  • basamakları yanlış yöne kaydırmanız kolay (git açısından birleştirme ve yeniden düzenleme) ancak zaman günlüğünü doğru tutun

Aklımdaki gerisi zaten söylendi.


-1

Gerçekten basit bir çözüm.

Ona yukarıdaki insanların sana söylediği her şeyi söyle. AMA, sonunda, söyle ona, SEN ona güven. ve tam olarak istediği gibi yapacaksın. ve ondan bir daha fazla para almayacaksın.

FAKAT!

SİZİN proje üzerinde çalışmaya başladığından beri ve bitinceye kadar yaptığı her şeyin video kaydını istersiniz.

Temel olarak, ikinizde de aynı zamana sahip olmalısınız.

Bunu yapabilirse, isteğini kabul edersin.


2
Eşit olmayan bir ilişkide çalışmıyor. Oyun teorinin işe ihtiyacı var. Denge, reddedebildiğiniz / yürüyüp gidebileceğiniz ve çok fazla sorun olmayan bir müşteride çalışabileceğiniz, müşterinize güvenilmeyen bir satıcı gibi davranabileceğinizdir.
JasonTrue

1
Aradaki fark müşterinin tam tersi değil geliştirici zamanı için ödeme
yapmasıdır

2
Demek istediğim müşteriye bunun mantıklı bir istek olmadığını göstermek, kesinlikle müşterime bu durumda orta parmağımı gösterecektim.
Demans

1
lechlukasz, kesim uzmanı, geliştiricilerin zamanı veya geliştiricilerin çıktısı / ürünü için para ödüyor mu?
Guy Sirton 29:11

@lechlukasz - müşteri bir ürüne para ödüyor, hayatım için değil ... tuvalete gittiğim veya kız arkadaşımla seks yaptığım konusunda hiçbir açıklama yapmam. (Bu, zaman kayıtlarındaki farklılığı ya da farenin hareket etmediğini açıklar). Dediğim gibi, baştan orta parmağımı ona gösterirdim.
Demansik
Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.