Microsoft Windows’un performansı neden zaman içinde bozuluyor?


76

Windows XP / 2003 ve önceki sürümleri (Windows Vista'yı doğrulayamazsınız, ancak aynı olduğundan şüpheleniyorum), uygulamalar yüklenip kaldırıldıkça zamanla daha halsiz görünüyorlar.

Bu, bilimsel olarak test edilmiş bir gözlem değil, daha çok deneyime dayalı bir bilgelik parçası. (Her zaman kaydın sorununun arkasında olduğundan şüphelendim.)

Bu bozulmanın meydana geldiğine dair somut bir kanıt var mı, yoksa sadece benim algıladığım geçersiz mi?


1
Senin zaman dilimin ne? Aylar boyunca düşündüm, diğerleri daha kısa varsayıyor.

17
Vista ile olan deneyimim, zaman içinde gerçekte yavaşlamadığı yönünde. 18 aylık bir kurulumda oturuyorum ve hala ilk kurduğumdaki gibi yavaş!
Orion Edwards

3
@MusiGenesis - Sadece geliştiriciler için değil, tüm insanlar için büyük bir problem. Kaygan bir yamaçtan aşağı iniyorsun. Bu, programlama ile ilgili olarak kullandığınız araçtan başka bir programlama ile ilgili soru değildir. Seni işine götürüyor, ama bu konuda.
George Stocker,

2
Superuser.com sitesine taşınmalı, çünkü sadece programcılar için geçerli değil.
Mnementh

1
Bu soruyu tek bir kelimeyle cevaplamaya teşvik ediyorum - Adobe (Reader_sl.exe vb. Gibi).

Yanıtlar:


67

Burada diğerleri ile ne olduğunu bilmiyorum, neden bahsettiğini bilmeyen birisiyle tanışmadım. Bunun birçok nedeni var, ancak bazıları tespit edilmedi.

Bilmeyenler için daha iyi bir açıklama ile başlayacağım. Yeni bir Windows yüklemesi 1 dakikadan daha az bir sürede başlatılır. 6 aylık bir süre zarfında bilgisayarın önyükleme süresi yalnızca yavaşlamayacak, aynı zamanda işletim sisteminin deneyimi de temiz bir sayfa ile aynı olmayacak. Pencereleri 1 yıl kullandıktan sonra yeniden kurarsanız, farkı göreceğinizden emin olabilirsiniz.

Yavaşlama sebepleri, kayıt defterinizde artan dağınıklık ve diskinizin parçalanması ile ilişkilendirildi. Kaldırma işleminin bir işe yaramadığını fark ettiniz, çünkü bu kısmen kayıtlarda her şey temizlenmediği içindir. Ad-ware bir sorun olabilir ama bu genellikle sebep değil.

Kayıt defteri temizleyicileri alabilir, reklamları kaldırabilir ve reklamları kaldırabilirsiniz, ancak bu bile sistemi orijinal hızına döndürmeyecek, kimse bunun için makul bir açıklama getirmedi.

Diğerlerine dikkat edin, bu kullanılan bir işletim sistemi için normal bir davranış değildir, 4 yıldan beri Linux kullanıyorum, bu yeniden kurulmadan olmasa da, yeniden kurulumdan veya büyük miktarda yükleme / kaldırma programlarından kaynaklanan yavaşlama.


1
Diğer tahminim, bunun Windows Update işleminden ve nasıl yamadan kaynaklanıyor olabileceğidir. Bu benim açımdan tam bir varsayım, bu davranışı yalnızca internette gezinen ve Windows Güncelleştirmeleri alan makinelerde gördüğüm bakış açısından türetilmiş.
webjedi

4
Parçalanma, FAT32'yi artık kullanmadığınız sürece büyük bir sorun değil.

1
@webjed, yeni bir yüklemeden yapılan bir Windows güncellemesi yapmanın bu etkisinin olmadığını biliyorum, ancak aşamalı güncellemeler bu soruna neden olsaydı şaşırmam.
he_the_great 20:08

2
Testi adil kılmak için tüm yazılımı ve güncellemeleri yeni sisteme yüklemeniz gerekir . Temel, yeni Windows yüklemesi hiçbir şey yapmaz, ancak çok hızlı yapar. İlginç bir test, bir kayıt defteri probu uygulamasına sahip olmak ve bununla birlikte performans değişikliklerini test etmek olacaktır.
Bay Fooz

2
Kayıt defteri erişimi, ağacın derinliğinin O(n)bulunduğu bir işlemdir n. Çok fazla dağınıklığı olan büyük bir sicile sahip olmak performans sorunlarına neden olmaz. Ancak, yavaşlatan kayıt defteri ile ilgili iki şey vardır. İlki, kayıt defteri kovanı dosyalarının bölünmesidir. İkisinin ikinci ve daha ağır etkisi, uygulamaların belirli işlemler gerçekleştiğinde yüklenecek geri aramaları ve eklentileri ve modülleri kaydetmesidir. Birkaç yüzlerce yedek içerik menüsü girişinin kayıt defterinde olması, işleri gerçekten yavaşlatıyor.
Polinom

5

Hayır, hayır, biraz çürümüş ! ;)

Cidden, eğer kullanmazsanız, bir windows yüklemesi çok fazla bozulmaz. Ancak kullandığınız bir bilgisayarda büyük olasılıkla daha fazla yazılıma sahip olacaksınız, çoğu başlangıçta arka planda çalışmaya başlamak için otomatik olarak ayarlandı. Aslında, ne kadar işletim sistemi olursa olsun, tüm bilgisayarların gittikçe daha fazla hizmet çalışırken yavaşlaması beklenebilir. Windows, programların kendilerini "başlangıç ​​klasörüne" veya benzerlerine yüklemelerine izin verme konusunda belki de ünlüdür.

Hepsi de, çalıştırılmasalar bile kurulu olan birçok programda görünüşte bir yanıt verme kaybının olduğu görünüyor; Buna neyin sebep olduğunu bilmiyorum ama rastgele bir tahmin, bir menü her görüntülendiğinde ayrıştırılacak biraz daha fazla veri olacağı ve bunun sonucunda ortalama işlem gücünü gerçekten etkilemeden bilgisayarı yavaşlattığı için ...


1
Sadece kısmen katılıyorum. Bilgisayarı kullanmamak, eşit performansta tutacaktır (hiçbiri). Ancak bu konu evrensel değil, oldukça temiz bir işletim sistemi tutuyorum. Bu, birçok uygulamayı yükleme ve kaldırma anlamına gelir; Windows bu konuda sorunlu olan tek kişidir.
he_the_great 20:08

8
Bu bir tür "ortakların trajedisi" sorunudur. Birçok program, sistemin geri kalanı pahasına kendi başlangıç ​​zamanını iyileştirmek için sürekli çalışan bir ajan kurar.
Jesse Weigert

“Windows kurulumu hiç kullanmazsanız çok fazla bozulmaz” - Bunun tüm bilgisayarlar için geçerli olduğunu düşünüyorum. İnsanlar kullanmaya başlayana kadar mükemmel çalışıyorlar. Sonra tüm bahisler kapalıdır.
Paul D. Waite

4

Daha fazla bilgi vermeden ne sorduğundan emin değilim. Windows'un eski sürümlerinde bazı sorunlar vardı, ancak XP ve Vista'nın oldukça sağlam olduklarını, yeniden başlatmadan birkaç hafta çalıştıklarını ve herhangi bir sorun göremediğim noktaya geldiğini gördüm. Bazı yazılım kombinasyonlarının sorunlara neden olabileceğinden eminim, ancak Windows'un kendisi (en azından son sürümlerde) performansta bozulmuyor gibi görünüyor.


1
Eski bir pencerenin kurulumundan ziyade yeni bir kurulumun performansını anlatıyor. Pencereler bir hafta boyunca taze önyüklemeye karşı değil.
James McMahon

Yumuşak olmayan pencerelerin kendisi ne işe yarar?
Trufa

4

Öte yandan, temiz bir yeniden kurulum bile eski bir bilgisayarı yeniyken olduğu kadar hızlı hissettirmez; çünkü daha fazlasını bekliyoruz. On yıl önce daha az CPU ve RAM kullanan daha küçük basit uygulamalar kullandınız, bugün belki kelime işlemciniz donanım hızlandırmalı 3D efektler kullanıyor ...

Bu, inanıyorum ki, bilgisayarın yavaşladığını hissetmenin bir nedeni budur (genellikle ölçülemez). (Bir windows sistemde Tabii orada, Windows arka planda bir çok şey yapıyor, karmaşık bir sistemdir. Öncesi ve yeniden yükleme sonrasında ölçülebilir farklar olabilir ve bazı süreçler kendilerini. Windows'un sonra temizlik yeterince iyi bir iş yapamazsınız var olmuştur eleştirdi pek çok şey için yıllar boyunca ve etkili olmanın ve yok P; israf kaynaklarının bunlardan biri) değil


1
Durum böyle değil, bir yeniden yükleme yaparsanız hızlı gelmeyebilir, ancak yeniden yüklemeden önceki performans artışını elde edersiniz.
he_the_great 20:08

Evet tabi ki! Söylemeye çalıştığım, psikolojik bir açıklamanın da var: piyasadaki en hızlı bilgisayar hızlı hissediyor, birkaç yıl sonra aynı bilgisayar daha yavaş hissediyor çünkü artık en hızlı bilgisayar değil (gerçek performanstan bağımsız olarak) ...
Stein G Strindhaug

4

2002'den beri Windows XP kullanıyorum ve açılış süresi dışında duyduğum performans düşüşü iddialarını onaylayamıyorum.

Her 2-3 yılda bir çeşitli nedenlerden dolayı Windows'u yeniden yükledim (bölümlere ayırma ve bölüm yöneticisi kullanmak istemiyorum vb.). Temiz bir yüklemeden sonra, Windows hızlı bir şekilde önyüklenir ve çabuk hissediyor. Bununla birlikte, ihtiyacım olan tüm programları kurduktan sonra, önyükleme süresi oldukça uzuyor, ancak aynı yüklemeyi bir gün mü yoksa bir yıl mı kullansam da "yapışma" konusunda bir değişiklik olmadı.

Birkaç yıl önce, farklı kayıt defteri temizleyicileri çalıştırmadan önce ve sonra Windows performansını karşılaştırdıkları ve pratik olarak hiçbir farklılık bulamadığı bir Alman bilgisayar dergisinden bir test okudum. Tecrübeli performans düşüşünün zaman içinde daha fazla program ve özellikle de arka planda çalışan programlar yüklemekten kaynaklandığını düşünüyorum. Ancak, Windows'un performansı düşürdüğünü sanmıyorum.


4

Windows ilk kurulduğunda, disk denetleyicilerini mevcut en hızlı DMA modunu kullanacak şekilde yapılandırır. Yeterli hatayla karşılaşılırsa erişim modu azaltılır. Eğer işler sorunsuz çalışıyorsa, daha hızlı modları kullanmaya çalışan hiçbir mekanizma yoktur. Zaman içinde, tüm disk erişimi PIO modunda olana ve bilgisayar tamamen kırılmış gibi görünene kadar, mod daha ileri düşer.

Denetleyici aygıtın silinmesi, pencereleri aygıtı en hızlı modu kullanarak yeniden yapılandırmaya zorlar. Tam bir yeniden yükleme, bunun olmasına neden olur.

Benim açımdan saf spekülasyon, ancak insanların gigabayttan fazla RAM içeren makinelerde bitrottan şikayetçi olduklarını düşündüğünüzde kayıtsızlıktan daha mantıklı geliyor.

(Kesinlikle ek hizmetler ve diğer arka plan işlemleri, daha düşük önyükleme sürelerine katkıda bulunur, ancak yazılımın performansının diğer işlevleri etkilemeden düşeceği düşüncesi oldukça düşüktür)


1
Gerçek bir donanım sorununuz olabilir gibi geliyor. Bir süredir böyle bir davranış görmedim.
GregC

1
+1 - PIO modu donanım sorunlarının bir işaretidir, ancak ne olursa olsun, INCREDIBLE yavaşlamasına neden olmaz. Ek olarak, bu hatalar çok uzun bir süre boyunca birikebilir ve bu da önemli bir donanım sorununu göstermeyebilir, ancak küçük bir arızaya neden olabilir veya dizüstü bilgisayarınızı ömrü boyunca birkaç kez çarptınız.
Ricket,

3

Sanırım birçok insan için bu adware birikimidir. Yine de bilimsel bir çalışma yapmadım.


1
Tabii ki bu bir BÜYÜK kaynak boşalması olurdu, ama bu hepsini hesaba katamaz. Bilgisayarın sebepsiz yere yavaşladığına dair bu çok öznel duygu, adware yaygınlaşmadan çok önce çok eski.
Stein G. Strindhaug 20:08

Mükemmel cevap! Elime geçen her zaman aile veya arkadaşlarından çağrı "bilgisayarım yavaş, bunu düzeltebilirsiniz", ben adware, masaüstü widget, trojan vb istila buldum

3

Durum hakkında biraz daha net olmanıza yardımcı olur (ne kadar yavaşlıyor, makinenize ne yapıyorsunuz, vb.)?

Büyüdükçe yavaşlamasını beklerdim: çoğu veri yapısı bu şekilde çalışır.

Diskinizin birleştirildiğinden emin olun.

Çok fazla yazılım yüklerseniz, çok fazla kayıt defteri girdisi elde etmek yaygındır. Yazılıma bağlı olarak, kaldırdığınızda dağınıklıklarını temizlemek etrafa gelmeyebilir.

Reklam yazılımı, virüs vb.

Ahockley gibi, XP ve Vista'nın (son hizmet paketleriyle birlikte) oldukça kararlı olduklarını gördüm - en azından benim yönettiğim Linux bilgisayarları kadar kararlı.


Linux PC'lerinizi çekirdek güncellemeleri dışında herhangi bir nedenle yeniden başlatmanız gerekiyorsa, yanlış bir şey yapıyorsunuz

Her iki durumda da, yeniden başlatmaya zorlayan genellikle "çekirdek" güncellemeleridir. Şimdi düşünüyorum da, Windows onları biraz daha sık kullanıyor. Linux'ta, bazen bir kullanıcı makineyi ssh'nin başarısız olduğu noktaya kadar kilitler. Benim için, böyle durumlarda yeniden başlatmak genellikle daha kolaydır.
Bay Fooz

3

MS-Windows işletim sisteminin çeşitli sürümlerini çalıştıran makinelerin zaman içinde daha durgun hale geldiğine dair somut kanıtlar istediniz. Bunu da gözlemledim. Neden böyle olabileceğine dair çeşitli sebepler var.

  1. kayıt defteri karmaşası
  2. daha zorlu yazılımlar
  3. belleğe yüklenen ve çalışan daha fazla uygulama
  4. kötü amaçlı yazılım
  5. sabit disk parçalanması

İstediğiniz kanıtları elde etmek için basit bir prosedür.

  1. Bir kronometre kullanarak, belirli bir makinede çeşitli işlemleri zamanlayın, özellikle anekdot olarak yavaşladığına inandığınızları.
  2. Sabit diskinizi yeniden biçimlendirin ve aşağıdaki adımı tamamlamak için yeterli yazılımı yeniden yükleyin.
  3. Daha önce olduğu gibi aynı ekipmanı kullanarak, aynı zamanlama deneylerini yapın

Bu size her şeye somut bir cevap verecektir, fakat neden 2 çok fazla yazılım şimdi otomatik olarak en son kopyayla kendini güncellemektedir.


3

Uygulamalardaki ve DLL dosyalarındaki hatalar (ayrıca DLL cehennemi olarak da bilinir). MS hataları gidermeye çalışıyor, ancak çok fazla uygulamayı bozabileceği için yapamıyor. Böylece yeni bir işleve sahip yeni bir DLL sürümü oluşturuyorlar -> DLL büyüyor ve daha fazla RAM gerekiyor, dinamik olarak bağlanması daha uzun sürüyor.

Eğer gerçekten şanssızsanız, eski kod orijinal DLL dosyasının bir kopyasının bir yerde olmasını ister, bu nedenle MS'in sabit DLL'e yeni bir isim vermesi gerekir. Bu şekilde, daha fazla hata hafızanızı tıkadığında, PC daha fazla -> yavaş değiştirir. Diğer programlar DLL cehenneminde vazgeçtiler ve kendi kurulum dizinlerinde bulundukları DLL'lerin kendi sürümlerini getirdiler. Şimdi, aynı DLL dosyasının birkaç kopyasını RAM’de tutmanız gerekir.

O zaman arka planda bir sürü şey oluyor. Virüs tarayıcıları her gün daha yavaşlar çünkü daha fazla imza kontrol etmeleri gerekir. Önemsiz, tmp dizininde yığılarak sürücü kafasını daha büyük mesafelere gitmeye zorlar. Dizini taramak daha uzun sürer.


3

Microsoft'un yazılımında, burada zaman zaman donanımdaki değişikliklerin yanı sıra rol oynayabileceği çeşitli yamalar ve güncelleştirmeler vardır.

Örneğin, XP Orijinal gereksinimleri , herhangi birinin bu düşük miktarda bellek üzerinde XP çalıştırmaya çalışacağından şüphelendiğim bir 128 MB RAM tavsiyesi veriyor.

Şu anki makinelerimin en az 2 katı belleğe sahip olan ve bu miktarın 16 katı olan bir bellek var ve genellikle O / S’de ne kadar bellek kullanılacağına bağlı olarak 512 MB’tan az RAM kullanan bir makinede XP kullanmıyorum tüm bunlar başlangıçta yapar.


3

Hemen hemen her Windows uygulamasının bir şekilde veya başka bir şekilde kullandığı Windows kayıt defteri, zaman içinde önemsiz verilerle çok şişirilebilir. Bu, özellikle birçok uygulamayı yüklerken ve kaldırırken geçerlidir. Genellikle uygulamalar kaldırıldıktan sonra kayıt defteri girdilerini temizlemez.

Kayıt defterini temizlemeye çalışan uygulamalar var ve bunu regedit ile el ile yapabilirsiniz, ancak bir uygulamanın kayıt defterini yok ederek uygulamayı ve potansiyel olarak işletim sistemini bozacağına dikkat edin. Bu, performans kazanımlarını aramaya yönelik sadece bir alan olsa da, donanım da kolayca suçlanabilir.


Kayıt defteri önyükleme hızlarını etkilemez. Başlangıç ​​öğeleri ve hizmetleri yapar.
Apache,

2

Babam hala IBM'in hepsini bir XT'de kullanıyor, işletme giderlerini yönetmek için DOS 5.0, WordPerfect 5.1 ve Quicken 6.0 kullanıyor. Bugün, onu ilk kurduğumda, 6 yıl önce olduğu gibi, aynı hızda çalışıyor.

Elbette bu, diğer cevaplarda açıklanan olası tuzakların çoğundan kaçınır, Yeni bir yazılım kurulmaz, kayıt olmaz, ek başlatma uygulamaları olmaz.

Bunu neredeyse bir kontrol davası olarak düşünebilirsiniz.


1
Ve bu pencereler değil!
Ola Eldøy

2

Diğerleri spesifikasyonlar verdi, ancak bence temel olarak, bunun termodinamiğin ikinci yasasının bir örneği olduğunu düşünüyorum.

Bir sistemde, meydana gelen bir süreç evrenin toplam entropisini arttırma eğiliminde olacaktır.

Windows'u hızlandırmak için hiçbir şey yapmıyorsanız, zaman içinde her zaman daha düzensiz (ve dolayısıyla daha yavaş) olur.


1
Termodinamiğin

1
Bu saçmalık.
JKAbrams,

Sadece düzensizlik ve performans arasında bir bağlantı yoksa. Orada tipik olduğunu söyleyebilirim.
amdfan

2

Düzenli olarak kullandığım tüm makinelerde, ilk kullandığım günden itibaren herhangi bir yavaşlama olduğunu fark etmedim. Bazı uygulamalar biraz daha yavaştır, ancak genellikle bunun nedeni yeni bir sürümün bazı yeni özelliklere sahip olmasıdır. Genel olarak çok fazla bir fark yoktur.

Bununla birlikte , ofiste şikayet aldığım makinelerin büyük bir “hizmetler” listesi ve arka planda çalışan diğer uygulamalar var. Makinem yüksek özellikte değil ancak hızlı çalışıyor çünkü çok büyük bir işlem listem olmadığından emin oluyorum; ortalama olarak <50 işlem çalışıyor. Ofisimde "makinem yavaş" diyen adamlar, taleplerime rağmen, bunu ya da bunu kurdular ve yakında 100 işlem gerçekleştirdiler (çoklu anti-virüsler, Yahoo / Google araç çubukları, vb.). Yüklemeleri kaldırdıkları zaman bile yükledikleri crapware, hizmetlerini veya küçük EXE'leri çalışır durumda bırakma eğilimindedir.

Yavaşlama yaşıyorsanız, Başlat> Çalıştır> msconfig komutunun geldiğini ve yaptığınız zaman başlatılan çöpleri atmanın tam zamanı olduğunu söyleyebilirim .


2

Bir SSD, durgun performansı iyileştirmek için uzun bir yol kat ediyor.

Büyük ve unutulmuş dosyalar, çok fazla dosya içeren dizinler ve çok fazla dizin içeren dizinler bulmak için WinDirStat'a güveniyorum. Bu arada, WebsiteCache hakkında da böyle öğrendim.

Kayıt izini geliştirmek için CCleaner kullanıyorum.

Ben sızdıran uygulamaları bulmak için ProcessExplorer kullanıyorum.

TCP / IP bağlantılarını kontrol altında tutmak için TcpView kullanıyorum.

Başlangıç ​​uygulamalarını ve hizmetlerini kontrol altında tutmak için otomatik çalıştırma kullanıyorum.

Umarım bir gün WinSxS klasörünü temizlemenin bir yolunu bulurum (kazanma başarısı için mi yoksa düşündüğüm gibi mi).

Bu araçlarla, başlangıçta 3 veya 4 yıl önce yüklenen Windows XP'de her şey yolunda.


1

Önbellekleme için daha az bellek bulunduğundan yazılımı bellek sızıntısı ile çalıştırmak buna neden olur. Ortalama ev kullanıcınız için, casus yazılım / crapware, bu bakış açısına baktığınızda sıklıkla bir sorun haline gelir.


1

Bozulan donanım performansı olmadığından emin misiniz?

Bazı iyi ölçütler alın, sistemi ilk aldığınızdaki gibi yeniden kurun ve sonra tekrar ölçün. HDD’nin mi yoksa diğer bileşenlerin mi kısmen suçlanıp suçlanmadığını görmek isterim.


1

Reklam yazılımlarının yanı sıra, diğer uygulama geliştiricileri, uygulamaların yüklenmeleri için gereken süreyi azaltmak, pencereleri başlattıklarında uygulama önyükleyicilerini yüklemek isterler, uygulamalarının yüklenmesini beklerler ya da güncellemeleri indirme işlemlerini yürütmek için bir arka plan hizmeti isterler. Ortak Örnekler: Microsoft Office, Google Güncelleyici , Adobe Acrobat.

Karşılaştırma yapmak için, msconfig'ü açıp tüm başlangıç ​​öğelerini ve hizmetlerini devre dışı bırakıp yeniden başlatmayı deneyin.


Autoruns bunun için iyidir.
GregC

1

Sadece kayıt defteriyle ilgili değil. Uygulamalar yüklendiğinde, bazen programlar kullanılmamış olsa bile, başlangıçtan itibaren arka planda çalışan gereksiz önemsiz bir yük yüklerler. Uygulamalar kaldırıldığında her zaman düzgün bir şekilde kaldırıyorlar mı, uygulama bitlerini bırakıyorlar mı ve dosyaları geride mi bırakıyorlar veya hala eksik olan çeşitli parçaları bulmaya, çalıştırmaya veya kullanmaya çalışan pencereleri geride mi bırakıyorlar veya diğer programların da bağlı olduğu parçalar kaldırıldı mı? Uygulama programlarını yeterince sık yükleyin ve kaldırın ve sonunda Windows'un kendisi kararsız hale gelmeye başlar ve temiz bir kurulum gerektirir.


1

Öncelikle disk parçalanması ve ek yazılım yüklendikçe artan sayıda servis ve arka plan işlemleri ile ilgili olması gerekiyor.

Vista disk parçalanma sorunlarını çok akıllıca çözüyor: Yani akıllıca Vista makinelerinin zaman içindeki hızını gerçekten artırma eğiliminde olduğu . Öte yandan, birçok hizmet yüklemek, Vista'yı tıpkı XP yapabildiği gibi aşağı sürükleyebilir.

Windows 7 ayrıca, işletim sisteminin parçalanma nedeniyle zaman içinde yavaşlamasını önleyen Vista özelliklerine de sahiptir.

Bu bağlamda "parçalanma" nın yalnızca parçalanmış bireysel dosyaları değil, aynı zamanda diskte bir arada olmamak üzere aynı anda yüklenen dosya koleksiyonlarını da ifade ettiğini unutmayın.


1

Sorun şu ki, Windows yazılım için bir depoya sahip değildir, Linux tüm yazılımları bazı dikte edilmiş kurulum yazılımları (apt-get, vb.) Tarafından düzenlenmiş durumda iken, Windows'ta her erkeğin kendisi için bir yer kurabilir, herhangi bir yere, herhangi bir yere, izleyen herkes kayıtlıdır.

Sorun, Windows'un kendisi değil, uygulamaların kayıt defterini nasıl kullandığıdır. Linux'ta bir programın her dosyasının olması gereken bir yer vardır ve bağımlılıklar manuel olarak veya bazı ana kontrol yazılımları tarafından ele alınmaktadır. Pencerelerde uygulamayı yapan kişi aynı zamanda bir kaldırma programı yapmak zorundadır. Genelde, kullanıcının yazılımınızı kaldırmasını istemezsiniz ve kullanıcı bunu yaparsa genellikle kullanıcıya ne olacağını umursamıyorsunuz.


1

Windows yavaşlamasının herhangi bir Windows sistemi için bir yaşam gerçeği olduğuna katılıyorum (Windows Vista veya Windows 7'yi çok fazla kullanmadığım için yorum yapamıyorum).

Kayıt defteri parçalanma / bozulma ve sabit disk parçalanma / ve bozulma ( chkdskzaman zaman bir F parametresiyle çalışmaya değer ) bir yana, kendilerini başlangıçta ekleyen uygulamalar kurmanın, hizmetlerin yavaşlamalara daha fazla katkısı olması nedeniyle bence. Başlangıçta zaman alırlar ve genel çalışma sırasında kaynakları alırlar. Biri kendi başına büyük olasılıkla bir fark yaratmayacaktır, ancak zamanla bunların birikmesi de önemlidir. Makinenizde çalışan servislerin listesine bakmaya ve kullanmazsanız başlangıç ​​seçeneklerini değiştirmeye değer. İlk önce tam olarak ne yaptıklarını araştırdığınızdan emin olun.

Kendini başlatmak, aynı zamanda bir kaynak hogging görevi olabilir. BootVis adlı ücretsiz, Microsoft tarafından sağlanan bir uygulama ile zaman zaman başlangıcın çerçevesini çözmeye değer . Bu, makinenizi başlatma sırasında profiller ve açılışta yüklenmesi gereken her şeyi yeniden düzenler (birleştirir), böylece sürücüler daha hızlı yüklenir.

Tarayıcılar ayrıca, sistem algınızı yavaşlatan zaman içinde eklentiler ve araç çubukları ile yüklenebilir. Bence zaman zaman kullanılmayan eklentileri kaldırmaya değer.

Yine de en iyi sonuç taze bir kurulumdan geliyor. Diğer işletim sistemlerinin bu sorunu yaşamadığını okumak çok ilginç.

Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.