TRAPPIST-1a nereye gitti?

Gezegensel isimlendirme sözleşmesi yıldıza en yakın gezegenin (eğer aynı anda birden fazla gezegen bulunursa) "yıldız" b, sonra "yıldız" c olarak adlandırılmasıdır. Zephyr tarafından doğru bir şekilde belirtildiği gibi, keşifler daha da tehlikeli ise, keşif sırası yıldızdan olan mesafeye göre daha önceliklidir).

Yani, hiç Trappist-1a yok. İsterseniz yıldızın kendisi olduğunu düşünebilirsiniz, ancak yıldızın kendisi birden fazla yıldız sisteminin bir parçasıysa, bunun da "yıldız" A veya "yıldız" B vb. büyük harfler), hiyerarşideki nerede olduğuna bağlı olarak.

İlginç. Bu sözleşmenin başladığı yer hakkında bir fikrin var mı? Sanırım bir yere yıldızın adı "yıldız" a, ve bir kongre haline geldi, ama ben hiçbir şey bilmiyorum.
JiK

Vikipedi, referanslar ve şimdiye kadar yapılan birkaç istisna da dahil olmak üzere exo gezegenlerin adlandırma kuralları hakkında bir makaleye sahiptir .
Adwaenyth,

Rob'un cevabına ek olarak, bu adlandırma kuralının nereden geldiğini de genişletmek istedim.

Uluslararası Astronomi Birliği (IAU) genellikle sözleşmeler ve tanımlar koyan organizasyondur. 2006'da Pluto'yu cüce bir gezegen olmaya adayanlardı. Her neyse, herhangi bir dış gezegen bulunmadan önce, çok-yıldızlı sistemlerin isimlendirilmesi için bir sözleşme vardı. Kural, sisteme bir isim vermiş olmanızdı, örneğin, Alpha Centauri ve sonra sistemdeki en parlak yıldız "A" ile belirtildi. Daha sonra diğer nesnelere "B", "C" vb. Harfleri verilir. Alpha Centauri sisteminin içinde üç yıldız bulunur ve bu yüzden bunlara Alpha Centauri A (üçünün en parlakı), Alpha Centauri B ve Alpha denir. Centauri C (diğer adıyla Proxima Centauri).

Bu sözleşme daha sonra exoplanets adını vermeye devam etti. Bu sözleşmeye göre yıldız "A" dır, oysa tüm ekzoplanelere "b" harfleri ve sonrasını verir. Genelde ekzoplanet harflerinin küçük, yıldızların ise büyük harf olduğuna dikkat edin. Ayrıca, gezegenlerin bulunduğu bir yıldız varsa (TRAPPIST-1), yıldızın adının TRAPPIST-1 A olmadığına dikkat edin. "A", dolaysızdır.

Sadece bu adlandırma sözleşmesiyle ilgili başka bir ilgi noktasını işaret etmek gerekirse, gezegenlerin harfleri her zaman yıldızdan uzaklıklarını göstermez. Yani, "b" gezegeni mutlaka en yakın olanı değil, ardından "c" vb. Gezegenler keşif zamanlarında etiketlenir. Biri bir gezegen bulabilir, onu "b" olarak etiketleyebilir ve daha sonra ikinci, daha yakın bir gezegeni bulabilir ve "c" olarak etiketleyebilir. Bu, TRAPPIST 1'in harfinin sıralı olması, ilk üçünün aynı anda bulunması ve mesafeye göre etiketlenmesi, ardından son 4'ün aynı anda bulunması ve mesafeye göre etiketlenmesi nedeniyle gerçekleşir.

Vikipedi'nin exoplanet adlandırma konvansiyonu sayfasında bu konuyla ilgili tüm kurallar hakkında daha fazla bilgi edinebilirsiniz . Gezegeniniz ikili bir sistemde dolaşırken ne yapılması gerektiği gibi birçok uyarı var.

Ancak, eğer ikincil bir yıldızın isimleri sadece tuhafsa, ilk gezegen - örneğin, Alfa Centaury B b.
Guss

@Guss Garip olduğundan emin olun. Aslında yakın zamanda Proxima Centauri çevresinde bulunan gezegenin geçerli bir adı Alpha Centauri Cb'dir . Ama kim astronomi adlandırma kurallarını garip olmadığını söyledi? Her zaman garip, kıvrımlı ve anlaşılması zordur. Binlerce yıl adlandırma kurallarına sahip bir bilime sahip olduğunuzda olan budur.
zephyr

Bu şu anda kabul edilen cevaptan daha doğru.
NeutronStar

Binlerce yıl adlandırma kurallarına sahip bir bilime sahip olduğunuzda olan budur. ... aynı zamanda, şeyleri düzgün bir şekilde kategorize etmeyi zorlaştıran bir evreniniz olduğunda, tam olarak bunu yapması gereken yerleşik bir ihtiyacı olan insanları vs.
Simba

Bunun nedeni, bir yıldızın yörüngesindeki ekzoplanetlerin, keşfedildikleri sırada, b harfiyle başlayan şekilde adlandırılmış olmalarıdır. Bazen iki yıldızlı bir sistemde, Alpha Centauri, iki yıldız vardır, Alpha Centauri A ve Alpha Centauri B, sistemde bugüne kadar uçak bulunamamıştır. Bu iki yıldızdan birini yörüngede dönen gezegenler varsa, mesela bir gezegenin yörüngesindeki bir Alpha Centauri A diyelim, keşfedilen ilk gezegen Alpha Centauri Ab olarak adlandırılırdı, ve bu yüzden Alpha Centauri B için kullanılır. yıldızların isimleri.