«core» etiketlenmiş sorular

Jüpiter tamamen gazdan mı yapılmış?
Jüpiter'in gazdan yapıldığını duydum. Ama okulda Jüpiter'in yerçekiminin Dünya'nın (kuyrukluyıldızı parçalayabilen yerçekimi) 2.5 katı olduğunu ve yerçekiminin kütle ile orantılı olduğunu öğrendim. Jüpiter sadece gazdan yapılmışsa, nasıl bu kadar yüksek yerçekimine sahip olur ve etrafında çok fazla ay var?

Gezegensel manyetik alan tersinmesinin Dünya'dan başka gezegenler üzerindeki etkileri gözlemlendi mi?
Kaya ve minerallerdeki jeolojik kayıtlardan, Dünya'nın manyetik alanının tarihte polaritesini birçok kez değiştirdiğini biliyoruz. Bakınız Jeomanyetik tersine çevirme . Diğer gezegenlerde benzer bir gezegensel manyetik alan tersinmesi süreci gözlemlendi mi? Kaydın doğrudan gezegende (yani Mars) bulunan kayalarda, aylarında veya asteroitlerde olabileceğini düşünüyorum.

Merkür'ün büyüklüğüne rağmen neden Dünya ile benzer bir yoğunluğa sahip olduğuna dair şu anda kabul edilen teori nedir?
NASA'nın Merkür hakkındaki web sayfasına genel bakışına göre , gezegen ayımızdan biraz daha büyük olmasına rağmen, yoğunluğu Dünya'nın yaklaşık% 98.4'ü. Bu yüksek yoğunluk (gezegenin geri kalanına kıyasla) nispeten büyük bir demir çekirdek önerir. "NASA Anten Merkürü Öze Keser, 30 Yıllık Gizemi Çözer" (NASA, 2007) 'de bildirilen son çalışmalar , silikat …
14 core  mercury  density

Callisto'nun çekirdeği olmadığı nasıl bilinir?
Astronomi kitabım, bilim adamlarının Jüpiter'in bir ayı olan Callisto'nun sıcak iç çekirdeğinin olmadığını keşfettiğini iddia ediyor. Aslında, Callisto'nun bir kuyruklu yıldızın çekirdeğine çok benzeyen bir çekirdeği var diyor. Bu hala kabul gören bir teori mi ve bu bilgi nasıl keşfedildi?
14 callisto  core