SQL Server Raporlama Hizmetlerini Crystal Reports ile Karşılaştırın [kapalı]


84

Hangi Crystal Reports ve SSRS (SQL Server Reporting Services) kullanımına daha iyidir?

Yanıtlar:


141

Bir yandan Crystal Reports, pahalı ve abartılı eşek kakası yığınıdır ve diğer yandan SSRS, CR pazarlamanın verdiği tüm vaatleri yerine getirir ve ücretsizdir.

CR'yi küçümsemem, uzun yıllar korkunç şeyi kullanmak zorunda kalmamdan kaynaklanıyor. Size Clubbing the Crystal Dodo veya Crystal Reports Sucks Donkey Dork gibi referanslar verebildiğimde (o kadar komik değil, daha okur yazar ve teknik detaylarla doğrulanmış) CR'nin mutlak iğrençliğini detaylandırmanın hiçbir anlamı yok .

Bedava?! Evet. Bunu elde etmek için MS SQL Server satın almanıza bile gerek yok - Gelişmiş Hizmetler ile SQL Express'i kurabilirsiniz. Bu, SQL Server Raporlama Hizmetlerini içeren bir karşıdan yükleme olarak mevcuttur . SQL Express, destekleyebileceği eşzamanlı kullanıcı sayısı bakımından sınırlı olsa da, aşağıdaki gözlemler dikkat çekicidir:

  • SQL Express'in bir parçası olarak alınan SSRS lisansı, yalnızca SQL Express'in bir parçası olarak dağıtılmasını gerektirir. Diğer veri kaynaklarına bağlantıyı yasaklayan veya bir raporun SQL Server'dan veri almasını gerektiren hiçbir şey yoktur.

  • SSRS'nin yukarıda bahsedilen sürümünde, kullanıcı bağlantıları üzerinde hiçbir iç kısıtlama yoktur. Tüm sınırlamalar SQL Express veritabanı motoruna uygulanır.

  • SSRS, Oracle, Jet (Access), OLEDB ve ODBC için kutudan çıkar çıkmaz sürücüleri içeren ADO.NET kullanır

Böylece, ücretsiz SSRS sürümünü, MySQL dahil olmak üzere ADO.NET'i bağlayabileceğiniz herhangi bir arka uca bağlayabilirsiniz. Rory tarafından aşağıdaki yorumda bunun "desteklenmediği" söylendi. Bu doğru ama ben sürücüleri sağlanmaz ise yasakladığı o ve o lisansta şey bulamıyorum SSExpress tarafından kesinlikle vardır Visual Studio çoğu sürümleri tarafından sağlanan ve size kurulum kiti kargolayabilirsiniz. Bu açıkça desteklenen bir konfigürasyon olmayabilir ama ne olacak? Tam bir MSSQL lisansına sahip olsanız bile, Microsoft'tan bazı üçüncü taraf veri tabanlarıyla konuşmanıza yardımcı olmasını beklemek biraz daha fazlasını isterdi (biraz tuhaflıktan bahsetmiyorum bile).

SSRS'yi iş yerinde hem içe dönük raporlar hem de çok sayıda ödeme yapan müşteriye büro hizmetleri sağlayan ASP.NET uygulamalarına gömülü dışa dönük raporlar için yaygın olarak kullanıyorum. Bizim durumumuzda, destek deposunun Microsoft SQL Server 2008'in lisanslı bir kopyası olduğu görülür, ancak bu, raporlama çözümümüzün teknik yararları açısından tesadüfi bir durumdur.

Crystal Reports'un desteklediğini iddia ettiği ancak çalışmayan veya beşten fazla kullanıcı istiyorsanız şaşırtıcı derecede pahalı bir lisans gerektiren uzun bir yetenek listesi var. SQL'i doğru bir şekilde yapmak için CR'ye bile güvenemezsiniz. SELECT COUNT(*) FROM SOMETABLE WHERE 1=0Sıfır bir sonuç ama buna üretir gerektiğini birini . Yerleşik sorgu motoru arızalı ve bir grup amatörün ücretsiz olarak yapabileceği bir şeyi mahveten bir ekibin (örneğin MySQL) kodlarından performans olarak tanımlayacağınız hiçbir şeyi alma ümidi yok.

Ve yapmıyorlar. Kötü şey, hafızayı dipsiz bir kova gibi sızdırır ve SQL profil oluşturma araçlarını kullanırsanız, bunun olağanüstü derecede verimsiz olduğunu göreceksiniz .

İddia edilen desteğe gelince, diyalog yeniden boyutlandırma hatalarının ilk kez kamuya açık bir şekilde belgelendikten sonra onlarca yıldır düzeltilmediğini şahsen onaylayabilirim . Kredi kartınızı çıkarırsanız ve talep edilen zoraki fidyeleri öderseniz (ben de böyle bir dehşeti desteklemek için yakışıklı bir ücret isterim), adını David olduğunu iddia eden ama açıklanamaz bir şekilde "Dah-feet" diye telaffuz eden biriyle konuşurken bulacaksınız. ve sorunuzu bile anlamayan, çok daha az bir cevabı var.

SSRS destek durumu oldukça benzer, ancak aslında işe yarıyor, bu yüzden gerçekten çok fazlasına ihtiyacınız yok.

Öte yandan SSRS, CR'nin iddia ettiği her şeyi yapar. Hatasız değildir, ancak çok az sayıdadırlar ve nadiren birden fazla sürüm döngüsünde hayatta kalırlar.

SSRS tasarımcısı kullanıcı arabirimi, Visual Studio IDE içinde barındırılır. Tipik Microsoft tarzında çekici bir şekilde sunulur, ancak bundan daha fazlası, geleneksel rapor tasarımcılarından birkaç basit ama temel ayrımı içeren oldukça iyi düşünülmüştür. Örneğin, tablo şeklindeki verileri sunmak için tek tek metin kutuları ile uğraşmak yerine bir tablo tanımlarsınız. Sonuç olarak, onları sıraya dizmeye çalışmakla uğraşmak zorunda kalmazsınız ve sınırlar koymak önemsiz bir stil sayfası alıştırmasıdır.

SSRS aslında CR'nin iddia ettiği her şeyi yapar, ucuzdur, kapsamlı güvenilir teknik belgeler vardır, genişletilmek üzere tasarlanmıştır (ayrıca belgelendirilir) ve ODBC sürücüsü alabileceğiniz herhangi bir şeye bağlayabilirsiniz. Bu hiç akıllıca değil.

SSRS'nin bazı eksiklikleri

  • Sayfa üstbilgileri ve altbilgilerindeki alanların nasıl bağlanacağı açık değildir.
  • Bir sayfanın altına göre konumlandırmak (bildiğim kadarıyla) mümkün değil. Bu, belirli rapor türleri için gerçek bir sorundur ve bunun için bir çözüm bulamayacağım.
  • Çapraz tablolarda expando yatay toplamaları için destek yoktur.
  • Rapor üstbilgileri ve altbilgileri için doğrudan destek yoktur. Rapor düzeninin üstünde ve altında, sayfa ayırma özellikleri uygun şekilde ayarlanmış olarak Dikdörtgen nesneleri kullanın. Veya alt raporları kullanın. Bundan şikâyet edenler elbette çok uğraşmamışlardır.
  • Çakışan grup aralıkları için destek eksikliği (CR gruplama sistemi bunu yapabilir) UPDATE SSRS 2008 R2 artık bunu desteklemektedir. Gruplama düzenleme iletişim kutusuna gömülüdür. "Grup değişkenlerine" bakın ve bunu okuyun .

Aslında bunu hiç bilmesem de SSRS2005 ile örtüşen gruplar yapılabilir gibi görünüyor. Acaba hiç kimse aşağıya göre konumlandırma sorununu çözdü mü?


6
Öyleyse, Peter ... aslında pozisyonundan emin değilsin ?! ;-) Aslında, gönülden katılıyorum!
AR.

3
Kabul ediyorum - ancak örnek SQL - SELECT COUNT ( ) SEÇİNİZ ( SOMETABLE WHERE 1 = 0) iyi bir örnek değildir, çünkü bu, tek bir alanı olan tek bir satır döndürmelidir - COUNT ( ) değeri, tam olarak 0 - bu her zaman döndürülmelidir.
AviD

15
"1 = 0 OLAN BİR YERDEN SAYI (*) SEÇİN" bir sütun ile bir satır döndürmelidir, buradaki değer 0'dır. Bu hücrede döndürdüğü değer 1'dir, bu yanlıştır. Bu bir hata ve çok derin.
Peter Wone

3
"Bir avuç amatör" ile ne demek istiyorsun ???
armonge

6
"Bir grup amatör" ile karşılıksız hareket eden bir grup insanı kastettim. Tanım gereği ödeme beklentisi olmadan hizmet veren kişi amatördür. Olimpik sporcular amatördür.
Peter Wone

20

Crystal raporunu sürüm 10'a kadar kullanıyorum ve ASP.NET uygulamalarıyla birlikte her zaman istediğim şeyleri başarılı bir şekilde yapıyordum. Web'deki çıktıları WYSIWYG gibi gerçekten iyidir ve Excel ve PDF'ye dışa aktarmalar da doğrudur. Baskı da son derece doğrudur.

Son zamanlarda, yaklaşık bir yıldır SSRS 2005 üzerinde çalışıyorum ve kutudan çıkar çıkmaz sağlanmış olması gereken pek çok eksikliğe tanık olmak için yaşıyorum. SSRS web çıktısı, farklı tarayıcılara ve farklı çözünürlüklere göre büyük ölçüde değişir ve bir geliştiriciyi kolayca hasta edebilir. Dahası, rapor görüntüleyiciyle ilgili kaydırma sorunları, bir IFRAME kullanan HTML tabanlı olduğundan, son kullanıcıyı oldukça erken çıldırtacaktır. ( Not: Crystal 13, web görüntüleyicide düzensiz metin sarmalama ve çakışan sorunlardan muzdarip bir IFRAME kullanır.). İhracat hiç de iyi değil. Görüntüleri hücrelerde sola veya ortaya hizalayamazsınız ve görüntüler için arka plan renkleri belirleyemezsiniz. Tam rapor gövdesini ortalayamazsınız. Olasılık için, işlenmiş HTML ile saatlerce oynadım ve bunun işe yaraması için tam değiştirmeler buldum, ancak bu basit düzeltmeler SSRS geliştiricileri tarafından bilinmiyordu sanırım çünkü muhtemelen kendileri için SSRS kullanmadılar.

Dahası, web uygulamalarında, kullanıma hazır parametreler için kötü kullanıcı arayüzüne sahip olmanız gerekir. Basitçe tamamen kaldırdım ve ASPX sayfalarında oluşturmanın maliyeti, ObjectDataSource ve veritabanı sayfalama tekniğini kullanmak yerine DataGrids'te tablo raporları tasarlamayı düşündürdü. Parametreleri ihtiyaçlarınıza göre düzenleyemezsiniz. Parametreler bölümlerindeki hatalar, herhangi bir değişiklik yapmadan eksiksiz raporları geri gönderir. Gruplandırmayla sayfalama bir numara ile çalışır, ancak tam veri kümesinde sıralama başarısız olur. Her bir orta ila ileri düzey UI gereksinimi için, SSRS bunun mümkün olmadığını anlamak için çok fazla zaman harcıyor. Daha az SSRS kullanıcısı olduğu için, çevrimiçi topluluğun basit sorunlar için iyi çözümleri yoktur. SSRS'nin iyi tarafını unutmamak gerekir ki; dağıtımı, yerleşik bildirimleri, önbelleğe alma ve yapılandırma tarafı, ancak kazanılacak kullanıcı arayüzü yok.

BOTTOMLINE, SSRS'nin Microsoft Destek ekibinin 'üzgünüm! şimdi değil 'bir ay sonra. SSRS 2008 ayrıca bu sorunların çoğunu hemen düzeltmemiş. Dahası, SSRS '08'e geçiş, arka uç platformların da tam geçişi anlamına gelir. Denklemi akılda tutarak, bir yazılımı ne kadar çok kullanırsanız, zamanla o kadar olgunlaşır, Crystal zaten çok daha iyi bir seçimdir, çünkü SSRS yakında hatalarını kendi kendinize düzeltmenin maliyetlerini biriktirir.


2
Şimdiye kadar gördüğüm tek güvenilir karşı argümanı sunmak için +1. "X'i nasıl yapacağımı bilmiyorum" ile "X yapamaz" ın aynı şey olmadığını belirtmeliyim. Şahsen ben Microsoft desteğinin CR desteğinden daha iyi olduğunu düşünüyorum.
Peter Wone

3
tl; dr (biçimlendirme gerekir)
gt

2
Bize güncel bir inceleme sağlamak için SSRS 2012'yi denediniz mi?
Arvand

2
/ me, Talha'nın CR destek ekibinin bir parçası olup olmadığını merak ediyor.
Lynn Crumbling

@Arvand İnanıyorum ki, SSRS 2012'ye yakından bakıldığında, bunun SSRS 2008'den neredeyse tamamen değişmemiş olduğunu göreceklerdir. Bu gerçek, üzerinde çalıştığım bir proje için olumlu bir keşif olmadı.
David Tansey

15

3 DLL dosyası ekleyerek Raporlama Hizmetlerini kullanarak bir uygulamayı dağıtabilirsiniz. Bu çok büyük bir fayda. (Not - GAC'den 3 DLL dosyasından birini almanız gerekir.)

Crystal Reports ile, uygulamayı çalıştıracak her makineye çalışma zamanını yüklemeniz gerekir (bir web sitesi veya istemci uygulaması).

Raporlama Servisleri çoğu kişinin ihtiyaç duyduğu tüm özelliklere sahiptir ve dağıtım ÇOK daha kolaydır. Mecbur kalmadıkça asla Crystal Reports'u kullanmayacağım.


Rapor hizmetinin dokümantasyonu
CR'den

1
"Crystal Reports ile, uygulamayı çalıştıracak her makineye çalışma zamanını yüklemeniz gerekir (bir web sitesi veya istemci uygulaması)." - Eğer ben bir web kullanıcısıysam ve CR görmek istiyorsan bazı yazılımları yüklemem gerektiğini mi söylüyorsun ???
Royi Namir

Bu cevap, sanırım müşteri tarafı raporlamayla ilgilidir
surfen

15

Bu iş parçacığı tekrar açıldığından, iki sentimi ekleyeceğim. Crystal'ı sürüm 7 ve 8 gün boyunca yaklaşık üç yıl kullanmak zorunda kaldım. Her dakikasından nefret ediyordum. Yeni sürümlerden biraz gördüm ve hala beğenmedim.

Bunu söylemekten o kadar hoşlanmıyorum ki, benim deneyimime göre Crystal karmaşık raporlar için SSRS'den daha uygun. Bir iş arkadaşım ve ben umutsuzca SSRS'de çalışmak için orta derecede karmaşık bir rapor düzeni elde etmeye çalıştık ve pes ettik. Ürün hakkındaki izlenimim - sadece benim fikrim, dikkat edin - prime time için tam olarak hazır olmadığı yönünde.

Kristal sizi hayatınızdan nefret ettirecek ve başka bir iş aramanıza neden olacak, ancak bu kadar yaygın olmasının bir nedeni var: işe yarıyor.


1
Teknik avantaj değil, Crystal Reports ile çalışmanın acısı olan en önemli nedeni açıklamak için +1.
kraliçe3

14

Raporlama Hizmetleri benim deneyimime göre çok daha iyi. Daha iyi bir ortamdır, ancak tüm bağlantıların (veri kaynaklarının) en iyisi rapordan ayrıdır ve paylaşılabilir. Bu, ortamlar arasında çok daha basit bir dağıtım sağlar.


8

İkisini de kullandım, daha önce söylenenlere birkaç nokta ekleyeceğim:

  • Basit şeyler için varsayılan olarak SSRS'yi öneririm. Kristal biraz şişirilmiş ve ilginç.

  • Crystal, kolayca MS Word formatına (.doc) aktarılabilir. Müşteriler bunu benim deneyimlerime göre oldukça sık istiyor.

  • Biçimlendirme önemliyse, Crystal daha iyi olabilir. Örneğin, SSRS raporlarının tek bir metin kutusunda birden fazla metin türü olamaz. Raporun üst kısmında hem italik hem de normal metin içeren bir yorum yapamayacağınız anlamına gelir. Kristal bunu yapabilir:


Not: Bu rapor, bu tarihler dahil olmak üzere başlangıç ​​tarihinden bitiş tarihine kadar olan verileri içerir .


SRSS yapamaz (birden çok örtüşen metin kutusu olmadan). Bir keresinde bana verilen, içinde düzinelerce grafik ve tablo için veri bulunan bir rapora dönüştürülmek üzere 20 sayfalık bir belgem vardı. SSRS'de başladım, ancak Crystal'de raporun kodlanmış parçalarını doğrudan kelimeden, renkli başlıklar ve tümü ile kopyalayıp yapıştırabileceğimi ve çalışma günlerini kaydettiğimi fark ettim. Demek ki Crystal birçok açıdan daha iyi bir "tasarımcıya" sahip.

Güncelleme:
Görünüşe göre bu sorunların her ikisi de mevcut SRSS'de düzeltilmiş. Bu konuda daha fazla yorum yapmak isteyen var mı?


3
Bu yorum biraz yanlış bilgilendirici veya güncelliğini yitirmiş. SSRS, en azından 2008, DOC'a aktarabilir ve metin kutuları içinde biçimlendirmeye sahip olabilir (orada HTML bile yapabilir).
kraliçe3

"birden fazla örtüşen metin kutusu olmadan", benim dilimde (Farsça, RTL) kelime başına bir metin kutusu kullanmalıyım! O NE LAN?
Behrooz

Bunu söylemenin nazik bir yolu yok, bu yüzden açık sözlü olacağım. İnsanlar araçlar yaratmıyor çünkü onlara ihtiyacınız var, bunu para kazanmak için yapıyorlar. Üç yüz yıldır RTL dilleri ticari olarak önemli olmamıştır.
Peter Wone

4

@Carlton'a anlattığı nedenlerden dolayı kısmen katılıyorum . Ayrıca raporlama hizmetlerinin daha olgun bir ürün olduğunu düşünüyorum (Crystal Reports daha uzun süredir kullanılsa da). Test etme ve dağıtma modeli oldukça içten ve yerleşik rapor kullanımını izleme yeteneği çok yararlıdır.

Ayrıca Raporlama Hizmetlerinde rapor tasarlamayı çok daha kolay buluyorum - Microsoft, iyi bir IDE'nin nasıl oluşturulacağını öğrendi, oysa Crystal IDE her zaman sonradan bir düşünce gibi göründü (gerçi bu, doğumdan sonra daha iyi, eskiden olduğu gibi) .

Düzenleme: Ek düşünceler Bir Windows mağazasında SSRS'nin OS ve SQL Server ile her türlü tatlı entegrasyon sunduğunu düşünüyorum. Yerleşik kodun SSRS'de oldukça kolay bir şekilde yeniden kullanımı için SQL derlemelerine güvenebilirsiniz ve Active Directory güvenlik modeliyle entegrasyon, raporlarınızın güvenliğini çok kolaylaştırır.


4

Dostum ... benim şirketimde çok fazla kristal rapor var ... ve ondan önceki şirket de çok fazla. 8.5 - 11.5 sürümlerinden. Tabiri caizse zaten ayaklarını kapıda tutuyorlar. Bence CrystalReportViewer dumanı tüten bir saçmalık ama işe yarıyor (çoğunlukla).

Bu cevaplardan bazılarını okuduktan sonra, bir sonraki raporlama projem için SSRS'ye geçiyorum! Yazı duvarda ... MS, Crystal'i VS'den düşürecek ve SSRS ile değiştirecek. Kötü olacak tek şey, MS'in bunun için ücret almaya başladığı zamandır.

DÜZENLEME: Bugün SSRS ile uğraşmak ve oldukça umut verici görünüyor. Tasarımcının alışmak için biraz zaman aldığını söylemeliyim ... CR Designer, kullanım kolaylığını geride bıraktı. Bunun, CR'nin rapor tasarımcılarına yönelik olduğu programcılar için tasarlandığını söyleyebilirsiniz.

DÜZENLEME2: SSRS gerçekten raporlama ihtiyaçlarımı karşılamıyor. Önizleme yapmak istediğinizde rapor tasarlamak berbattır ve bağımsız için hiçbir parametre sorusu yoktur. Bunları tasarlamanın daha iyi bir yolu var mı ... tercihen VS'de değil mi?


RS için hiçbir zaman ücret talep etmezler, ancak her zaman SQL Server için ücret alırlar ve almaya devam edeceklerdir. Bu, SQL Server'ı kullanmak için başka bir zorlayıcı nedendir.
adolf sarımsak

sql sunucusuna kilitlenmenin başka bir yolu!
dotjoe

Raporlarınızı tasarlarken, parametrelerinizi varsayılan değerlere göre varsayılan değerlere
ayarlayabilirsiniz

1
Dotjoe: Pekala, orada sadece 2 veritabanı seçeneği olduğunu düşünürsek (Oracle ve SQL Server) Hangi çözüme kilitlenmeyi tercih edersiniz? Para bir konu değilse, o zaman Oracle, SQL Server ile giderim.
adolf sarımsak

1
Buradaki duygularınızın çoğuna ve buradaki geçmişinize katılıyorum. Crystal Reports'u kullanmaya alışırsanız, o kadar da kötü değil, ama kusurları var. Kristal sıkıcı olabilir ama amacına iyi hizmet eder. SSRS başka bir seçenektir, ancak onu çok daha üstün bulmuyorum. SSRS, programlama açısından muhtemelen daha iyidir, ancak işletmenin veri ihtiyaçlarını çözmek için gerekli değildir. Sanırım işletme kullanıcıları için SSRS'den (önceden tanımlanmış veri görünümlerini kullanarak) kendi raporlarını yazmak için kullanmak çok daha iyi bir çözüm.
Tozlu

3

Bir alternatif düşündün mü? Crystal Reports'un özelliklerini kullanmak istiyor ancak bunun için çok fazla ödeme yapmak istemiyorsanız, Crystal Reports şablonlarını da destekleyen Java tabanlı bir raporlama aracı olan Crystal-Clear'a bir göz atabilirsiniz . Bir GUI tasarımcısı ile birlikte gelir ve veri kaynakları da sistem başına yapılandırılabilir. (Neredeyse ODBC benzeri, bağlantı için bir ad belirlersiniz ve bağlantı sistemde yapılandırılır.)


+1 Katılıyorum (nasıl bir Crystal-Clear geliştiricisi olduğuma göre, hehe ...)
Epaga

3

Merak ediyorum neden hiç kimse CR ile ilgili büyük bir sorundan bahsetmedi - sadece kaynak kontrolü veya ekip ortamında başarısız oluyor. Yanılıyorsam düzeltin ama herhangi bir rapor farkı aracı için gerçekten çok dikkatli baktım. Bir tane var (yaklaşık bir yıl önce yayınlandı) ama iyi yapmıyor - kötü olduğu için değil, (sanırım) CR rapor yapısını ya da başka bir şeyi göstermediği için ... .rpt'yi XML'e aktarmaya çalıştım ama hantal ve yanlış. Kendi .rpt karşılaştırıcımı bile yazmaya çalıştım.

Bu sadece ekip geliştirme ile ilgili değil; Tek bir geliştirici olsa bile, rapor sürümlerini sürdürmek bir kabustur ve müşteriniz birkaç şey eklemeye veya birkaç rengi değiştirmeye karar verdiyse, değişiklikleri öğrenmenin kesinlikle bir yolu olmadığı için artık her bir metin kutusunu izlemek zorunda kalıyorsunuz.

RDL formatı çok daha temiz ve açıktır. Ve bu oldukça büyük bir avantaj olabilir.


Bunu hiç düşünmedim. Ancak deneyimlerime göre, CR kullanan atölyeler genellikle aşamalı yayın yönetimi ve ilgili araçlar gibi olanaklardan yoksundur.
Peter Wone

Doğru, ve bu tür mağazalarla CR arasına eşit işareti koymanız daha da fazlasını anlatıyor ;-)
kraliçe3

+1: Harika bir nokta. Gerçekten, işleyeni tam olarak neyi değiştirdiklerine dair MÜKEMMEL günlükler yazmaya zorlar; Bence çoğu SC sistemi onları ikili olarak ele alacak, bu da birleşme olmadığı anlamına geliyor. CR'nin bir sonraki revizyonu metin tabanlı bir biçimi destekleseydi gerçekten iyi olurdum .
Lynn Crumbling

2

İkisini de yıllardır kullandım. Crystal raporları çok fazla ücret alıyor ve mümkün olduğunca SSRS kullanmaya çalışıyorum. Bununla birlikte, SSRS, firefox'u veya başka bir tarayıcıyı desteklemez, sadece IE, bu bir problemdir. Crystal'deki raporlar daha güzel görünüyor ve dışa aktarımlar daha güçlü, kullanıcılar Word'e iyi bir dışa aktarım istiyor. Java programcısıysanız, Jasper Reports'u kullanırım, ücretsizdir ve işlevler için Java dilini kullanır.


2

Her ikisini de (Crystal Reports 2008 ve SSRS 2008) kullandım çünkü bu konuyu zamanında fark etmedim.

CR ile biraz daha kolay olan kurulum dışında, CR'nin en azından SSRS ile aynı olduğu tek bir özelliği fark edemedim. Evet, Crystal Reports gerçekten o kadar kötü.

Kanımca CR'nin kesinlikle en kötü kısmı IDE'dir. Ancak, zayıf SQL performansı ve korkunç görünen grafikler (en azından VS 2008 ile birlikte gelen CR sürümünde) gibi başka öldürücü özellikler de dikkate değer "katil" özelliklerdir.


2
Hm, ben şahsen CR tasarımcısını iyi ve bölümleri ve grupları konseptini oldukça güçlü olarak görüyorum. CR ile inanılmaz şeyler yapabilirim. Daha düşük seviyeli ama bu (Photoshop'taki gibi) daha fazla şey yapmaya izin veriyor. Tabii ki, yapmak daha da acı
verici

Ne yazık ki deneyimime göre çok daha fazla acı var ...
Adrian Grigore

3
"Katil özellikler" deyip duruyorsun. Bu kelimenin düşündüğün anlamını düşünmüyorum.
Vincent Vancalbergh

2

Hem CR hem de SSRS ile çalıştım ve bulduğum şey bu.

Crystal Reports, kendi belleğinde çalışırken SSRS, sınırlı SQL Server belleğinde çalışır.

Kristal raporu çok pahalı. Son zamanlarda fiyatlarını 250 $ 'a düşürdüler sanırım SSRS 2008 sürümüne bir yanıt olarak.

SSRS ücretsizdir.

Crystal raporunun başarılı olmasının en büyük nedeni:

SSRS kullanarak bir projedeki raporların% 80'ini tasarlayabilirsiniz. Ancak kalan% 20 için başka bir raporlama aracı kullanmanız gerekiyor. Bu% 20 raporları, üst düzey yöneticiler, direktörler ve CEO dışında hiç kimse tarafından kullanılmamaktadır. Gereksinimleri asla baltalanamaz ve CR burada harika bir iş çıkarır.

Crystal raporu hala COM tabanlıdır. bu bir acıdır **.

Crystal raporu, yeteneklerden veya özelliklerden yoksun değildir. SAP'nin çalışma atıdır. Ancak sınıflarının çoğu korumalıdır ve programcılara erişim sağlamaz. Bu niyet gereğidir. SAP çalışanları o kadar açgözlü ki, her özelliği kontrol altında tutmak ve hükümleri ve nesneleri özel lisans düzenlemesi altında geliştiricilere ifşa etmek için ekstra servet talep etmek istiyorlar. VS'de ReportDocument nesnesinin hatalarını ayıklayın ve hızlıca izleyin, nesnede bulunan her şeyden haberdar olacaksınız, bunları kodunuzda neredeyse hiç kullanamazsınız !!

GUI ve CSS sorunları söz konusu olduğunda, hassas baskı için tasarlanmış bir COM nesnesinin her tarayıcıda doğru şekilde işlenmesini beklemek, basit bir div bile farklı tarayıcılarda farklı şekilde işlediğinden, tartışma konusudur.

7 yıldan beri Crystal raporları ile çalışıyorum ve diğer tüm alternatifleri aktif olarak keşfederken her zaman küfrediyorum. Ama henüz Cystal Report kadar esnek bir şeye rastlamadım. İşin büyük kısmı için SSRS iyidir. Ancak Dashboard'lar, alt raporlar içeren Karmaşık Raporlar, Bilançolar, deneme bakiyeleri için SSRS'de asla zamanımı boşa harcamayacağım.

Crystal Report'ta bir Google Trend aramasını deneyin. Son 6 yıldan beri istikrarlı bir şekilde düşüyor. Elbette gelecek CR için iyi görünmüyor.

Ama hey ! MS, SAP ve ORACLE, uygulamalarının merkezinde hala Crystal Report'u onaylıyor !! ve hiçbir BI ürünü ucuza gelmez.


1
Bunu şaşırtıcı bir ifade buluyorum, ancak bir bütün olarak cevabınız okuryazar ve düşünceli, bu yüzden gülmek yerine soruyu soracağım. Olmaz SSRS yeteneklerinin ötesinde çeşit raporun ne olurdu da uzak "üst düzey yöneticileri, yönetim ve CEO" nin ünlü sınırlı teknik yeteneği ötesinde olacak?
Peter Wone

Söyleyebileceğim birkaç rapor ama bu, bu tartışmanın kapsamı dışında kalacak. Hiç dizi kullanmayı denediniz mi? Her ikisinin de yerleşik işlevlerini karşılaştırmayı deneyin. Bu raporları SSRS'de tasarlayamadığımdan değil. Ancak CR ile, DB'ye fazladan yük getirmeden birçok işleme türünü CR'nin kendisine taşıma seçeneğine sahibim. ve kodlama.
Deb

Müşteriler genellikle bazı bölümleri bir yerden diğerine kaydırmak isterler, bu da CR ile kolayca yapılabilir. Ayrıca Sayfa no., Grup öğesi değeri, ilk sayfa, bölümlere göre son sayfa kişiselleştirmeleri yerleşik değişkenler sayesinde çok kolaydır. SSRS2008'e kadar SSRS'de durum böyle değildi, her bölüm tamamen veri tabanlıdır. Tasarımcı SSRS'den çok daha iyi. MS çalışanları, kullanıcı dostu GUI olan kendi alanlarında en az BO'dan sonra önde kalmalılar. Ancak boşluk hızla kapanıyor ancak SSRS'nin bazı yeni özellikleri 1. Günden beri CR ile mevcuttu, ancak bu benim kişisel görüşüm.
Deb

Orada birkaç noktaya değinmek istiyorum - SSRS kendi süreci olarak çalışır (ReportingServicesService.exe) ve kendi belleğini yönetir - bazı geçici işlemler için ReportServerTempDB'yi kullanması dışında SQL Server belleğine bağımlı değildir .
Nathan Griffiths

1
Ayrıca SSRS'nin "özgür" olduğu algısı yaygın bir yanılgıdır. Ücretsiz olmayan (Express sürümleri hariç) SQL Server ürününe dahil edilen bir bileşendir. Tüm SQL Server bileşenlerinin (SSRS, SSAS, Veritabanı Motoru vb.) Maliyeti, SQL Server lisansının fiyatına dahil edilir. Bununla birlikte, bileşenlerin çoğu veya tümü kullanılırsa, kesinlikle zorlayıcı bir değer önerisi yapar.
Nathan Griffiths

1

Crystal Reports ile kapsamlı ve olumlu (ancak bazen karmaşık) bir deneyime sahip bir Marslı gibi hissediyorum, bu artık kullanıcı arayüzümüze (VBA) tamamen entegre edilmiştir, burada istenen rapor parametreleri ve filtreler kullanıcı arayüzünden şeffaf bir şekilde miras alınır ...


10
kristal VE vba? Tanrım, işimin berbat olduğunu sanıyordum
adolf garlic

2
Biliyor musun! Excel boklarından geçinen adamlar bile var, yani çarşaflar!
Philippe Grondier

1

SSRS'yi düşünüyorsanız ve bunun "ücretsiz" olduğu konusunda endişeleriniz varsa, ancak SQL Server lisansı satın almanız ve ek bir lisans almanız veya SQL Express dağıtmanız gerekiyorsa, o zaman Data Dynamics Reports ilginizi çekebilir

SSRS'de bulunan her şeyi sunar ve Ana Raporlar, Temalar, Takvim veri bölgesi, Veri Görselleştirme (Databar, Sparkline, Iconset, ColorScale, ...), maksimum programlama esnekliği için eksiksiz nesne modeli, telifsiz son kullanıcı raporu tasarımcısı, barkod ekler rapor öğesi, excel şablonu dışa aktarma ve veri birleştirme ve çok daha fazlası. Data Dynamics'ten (şimdi GrapeCity) bir deneme indirebilir ve birkaç raporla deneyebilirsiniz, hayal kırıklığına uğramayacaksınız.


1

Şimdi ikisiyle de çalıştım ve onları yan yana gördüm. Kristal iyi, ancak yıllar geçtikçe masraflı oldu. Kulağa hantal, ama biz buna alıştık ve arayüze aşina olduk. LAMP ortamında çalışmıyorum, Bu ev MS Dynamics ve MAS ile oldukça büyük müşterilerle çalışıyor.

SSRS için istemci kurulumu konusunda endişelenmemeyi seviyorum. Dağıtımlar çok daha kolay ve veri kaynakları ile rapor modelleri paylaşmak iyi çalışıyor.

Tarayıcıya gelince, Firefox'ta mükemmel şekilde oluşturulmuş SSRS 2008 göstergeleri gördüm. Bu göstergeleri sorunsuz bir şekilde Excel'e aktardım. Telefonlara MOSS içeren ve içermeyen raporları dağıttım. Raporları dağıtmak ve gizlemek için Windows kimlik doğrulamasını kullanma yeteneği harika. VS 2005 ve sonraki sürümlerdeki rapor görüntüleyici nesnesi tatlıdır.


1

Millet, lütfen bahsettiğiniz versiyona bakın!

Örneğin, VS2008 yerleşik ücretsiz RDLC raporlama (SQL Server 2005 Raporlama Hizmetleri ile aynı) üstbilgi ve altbilgideki bağlama alanlarını desteklemez ve bu temel bir özelliktir!

Şimdi bu VS2008 Reporting / RDLC 2005'ten Crystal Report 2008 Basic'e (VS2008 ile birlikte gelen) büyük bir raporu dönüştürüyorum çünkü bu temel özelliğe sahip değil.

Reporting Services 2.0 / RDLC 2008'in (Visual Studio 2010 ile birlikte gelir) ve daha da iyisi, en yeni Reporting Services 3.0 / RDLC 2010'un ( SQL Server 2008 R2 Express With Advanced Services ile birlikte ÜCRETSİZ olarak gelir) ) daha iyi SSRS çözümleri olduğundan eminim.

Gelişmiş Hizmetler ile SQL Server R2 Express (ÜCRETSİZ) http://www.microsoft.com/express/Database/InstallOptions.aspx

Şu anda Reporting Services 3.0 / RDLC 2010 için bir Kavram Kanıtı yapıyorum ve sonuçları göndereceğim.

Raporlama Servislerinin (SSRS / RDLC) çalışması her zaman daha kolaydır, ancak kolaylığın bir bedeli vardır. Basit raporlar için her zaman SSRS / RDLC'yi seçin. Ana ayrıntı, sayfa kontrolü vb. İçeren karmaşık raporlar için, lütfen en yeni SSRS / RDLC sürümleri (2008,2010) ve ayrıca Crystal Reports ile bu senaryoların bir PoC'sini yapın.


Re: başlığındaki & altbilgi Cilt alanlar - gizli kutucukları ile Bir Hacky geçici çözüm vardır - bkz msdn.microsoft.com/en-us/library/bb395166(SQL.90).aspx
StuartLC

0

Eski Crystal Reports XI ve Reporting Service 1.0'ı karşılaştıranlar için lütfen şu 2005 gönderisine bakın:

SQL Server Raporlama Hizmetleri ve Crystal Raporları: Rekabetçi Bir Analiz http://www.crystalreportsbook.com/SSRSandCR_Conclusion.asp


1
SSRS 1.0, 2008'de emekliye ayrıldı ve CR'nin mevcut SSRS sürümü ile doğrudan karşılaştırmada iyi bir performans göstereceğinden ciddi şüpheliyim, bu yüzden bir tane yayınlamamalarını umuyorum. Ancak varsa, URL ilgi çekici olacaktır.
Peter Wone
Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.