Ünlü istatistiksel alıntılar


248

En sevdiğiniz istatistiksel alıntı nedir?

Bu topluluk wiki, bu yüzden lütfen cevap başına bir teklif.


8
Bu soru gerçekten "istatistikler hakkındaki ünlü alıntılar" mı olmalı?
naught101

Yanıtlar:


248

Tüm modeller yanlış, ancak bazıları kullanışlıdır. (George EP Box)

Referans: Box & Draper (1987), Ampirik model oluşturma ve müdahale yüzeyleri , Wiley, s. 424.

Ayrıca: GEP Box (1979), “Bilimsel Model Oluşturma Stratejisinde Sağlamlık, İstatistikte Sağlamlık (Launer & Wilkinson ed.), S. 202.


3
Bu alıntıyı istatistiklere geçiş yapan matematikçilerdeki zorlukları açıklamak için çok kullanırım
user549

25
Bu cümlenin kendisi bir modeldir (epistemolojik bir)
user603

6
chl

14
Ve bu, "Box'a atfedilen" bir şeyin aksine, gerçek bir alıntıdır. Örneğin, Box & Draper (1987) 'de, Ampirical model oluşturma ve yanıtlama yüzeyleri , Wiley, sayfa 424'te görünüyor. Evet, bir kağıt kullanmadan önce gidip baktım.
Stephan Kolassa

16
Ne yazık ki, çok fazla kişi bunu modellerindeki kusurlardan dolayı affetmek için kullanıyor. Benim kişisel tecrübeme göre kullanımı bir alarm işaretidir.
JohnRos

206

"Doğru soruna yaklaşık bir cevap, yaklaşık bir soruna verilen kesin bir cevaptan daha iyi bir değer." - John Tukey


16
Bunu sevdim, insanlar bu siteye sorular yazarken bir tavsiye olarak konabilir mi?
robin girard

7
Kesinlikle ... doğru soruyu sormak en önemli becerilerden biri.
Shane,

5
Bir özel sektör şirketinin çöp toplama yolunu bulma problemini çözmek için bir matematikçiyi görevlendirdiği bir zamanları hatırlıyorum. Uzun lafın kısası, matematikçi, şirketin optimal bir çözümden ziyade "yeterince yakın" bir çözüm bulmakla ilgilendiğini belirtti. Bence nihayet kovuldu ve bir operasyon araştırmacısı getirildi.
dassouki

2
@dassouki Alıntı soru hakkında daha fazla olduğunu düşünüyorum .... bilim gibi bir şey iyi bir cevap bulmakla ilgili değil, iyi sorular bulmakla ilgili!
robin girard

13
“Her zaman kesin olarak yapılabilen yanlış soruya verilen kesin cevaptan ziyade genellikle belirsiz olan doğru soruya yaklaşık bir cevap daha iyi.” John W. Tukey 1962 Veri analizinin geleceği. Matematiksel İstatistiklerin Annals 33: 1-67 (bkz. Sf.13-14) Başka zamanlarda da benzer şeyler söylediğinden hiç şüphesiz, ama bu kesin bir kaynak ve genellikle alıntı yaptığım versiyon.
Nick Cox,

137

"Deney yapıldıktan sonra istatistikçiyi aramak, ölüm sonrası bir inceleme yapmasını istemekten başka bir şey olamaz: deneyin neyin öldüğünü söyleyebilir."

- Ronald Fisher (1938)

Tırnak, makalenin 17. sayfasında bulunabilir.

RA Fisher. Profesör RA Fisher'ın Başkanlık Adresi, Sc.D., FRS Sankhyā: Hint İstatistik Dergisi (1933-1960), Cilt. 4, No. 1 (1938), sayfa 14-17. http://www.jstor.org/stable/40383882


Fisher tarafından bu teklifin biraz farklı bir versiyonunu okudum: "Veriler toplandıktan sonra bir hekimi işe almak, hasta morgdayken bir hekimi işe almak gibidir. Size neyin yanlış gittiğini söyleyebilir. Tamir edebilmek için. "
Peter Flom

2
@Peter Gerçekten "Verilerden sonra bir hekimi işe almak ..." ya da "istatistikçi" orada bir yerde olmalı mıydı?
Dason

3
@ dason Haklısın! Birisi yazımı düzenledi, sanırım
Peter Flom

125

İstatistiklerin% 87'si yerinde oluşturuldu

-Bilinmeyen

Dilbert.com Dilbert.com



1
Ve insanların% 45.8'i bu istatistiklere inanmıyor
olasılıklar

ROFL ROFL Scott Adams beni öldürüyor
Hack-R

Ha! Ne zaman çok fazla önemli basamak içeren bir tahmin görsem bu alıntıyı düşünüyorum. "Cep telefonu sahibi sayısının 2020 yılına kadar 4.372.138.975 olacağı tahmin ediliyor." Gerçekten mi? Sanki herkes 4.3B ya da 4.4B'den daha iyi tahmin edermiş gibi.
JoeTaxpayer 4:15

121

İstatistikçiler, sanatçılar gibi, modellerine aşık olma alışkanlıklarına sahipler.

- George Box


121

İstatistikler bikiniler gibidir. Ortaya koydukları şey düşündürücüdür, ancak gizledikleri hayatidir.

-Aaron Levenstein


10
Ve onlarsız hayat daha mı eğlenceli? Sanırım şu ana kadar sadece bir metafor alabilirsin ...
naught101

Bu sadece benim en sevdiğim teklif oldu
Ali Turab Lotia 11

Bu olabilir? en.wikiquote.org/wiki/Statistics olsa da biraz farklı ifadeler. Eğer teklifin tamamını google’a yönlendirirseniz, onu kullanan sadece ben değilim, kaynak yok.
jilles de wit

116

Allaha güveniriz. Diğerleri veri getirmeli.

(W. Edwards Deming)


64
Tanrı da veri getirmeli.
KalEl,

9
Tanrı veri yapabilir.
Leo,

6
@Leo Bu hipotezi desteklemek için hangi verileriniz var? :)
Olasılık 20

2
Bu Omnipotence Paradox'un yeni bir versiyonu mu? Tanrı yeni veriler yaptıysa, baştan beri orada olmadığını nasıl kanıtlarsınız?
naught101

5
Aksiyomatik olarak doğru.
abaumann


101

Bu da dahil tüm genellemeler yanlıştır.

Mark Twain


Bu harika!
Olasılık 20

Bu, tamamen doğru olan herhangi bir genelleme olmadığı durumlar dışında mı?
naught101

1
@ naught101 Tanımlar ve doğanın kanunları (onları tanıdıktan sonra) doğru olduğunu düşündüğüm genellemelerdir. Eski olduğu gibi çok ilginç olmasa da: "gerçek genellemeler" doğrudur.
ziggystar

95

Verilere yeterince işkence yaparsanız, doğa her zaman itiraf edecektir.

--Ronald Coase (Coase, RH 1982'den alıntılanmıştır. İktisatçılar nasıl seçmeliler? American Enterprise Institute, Washington, DC). Sanırım bu alıntıyı duyan çoğu kişi, derinlemesine mesajını veri taramalarına karşı yanlış anlıyor.


1
Evet, açıklamanız çok gerekli. Birçoğunun tam tersi anlamı alıntıdan alacağını hayal edebiliyorum. Kendime dikkat edin, fikirlere işkence etmek bile kötüdür.
Aditya

91

Büyük bir bilgisayar, karmaşık bir algoritma ve uzun bir süre bilime eşit değildir.

- Robert Gentleman


50
Hala umut verici görünüyor.

3
Sadece merak ettim, nerede söyledi / yazdı?
Hack-R,

88

İstatistiksel düşünme, bir gün, etkili vatandaşlık için okuma ve yazma yeteneği olarak bir yeterlilik olacaktır.

- HG Wells


Tanrı tarafından haklıydı!
KalEl,

12
Bilmiyorum, son zamanlarda çok verimli vatandaşlar gördünüz mü?
Raskolnikov

2
Hala bekliyorum ...
naught101

1
Anonim bir kullanıcı bu 'fiyat teklifi' için bir kaynak istedi; Gigerenzer'in Wells yayınını orijinalinin boşuna çıktığını aradığını belirtti.
chl

84

Bazı verilerin ve bir cevap için ağrı arzusunun birleşimi, makul bir cevabın belirli bir veri kaynağından çıkarılmasını sağlamaz

Tukey


5
Biyolojik bir bilim insanı olarak, birçok seminer sırasında kendime bunu mırıldanırken buluyorum ...
N Brouwer

Bu, yönetim okulunda KPI hesaplaması bölümünden çok önce öğretilmelidir
rumtscho

83

Rutin istatistiksel soru yok, sadece sorgulanabilir istatistiksel rutin var.

DR Cox


3
Rolf Sundberg bu alıntıyı 1994 tarihli bir makalede JM Hammersley'e atfediyordu
Ocak'ta

1
Aşağıda isimsiz bir kullanıcı tarafından yapılan bir düzenleme denemesi yapıldı: "Yorum: Qoute'dan sonra bu (mükemmel) alıntıyı Hammersley'e verdiğim söylendi. Hammersley'e atfetmemin nedeni, kullanmadan önce David Cox'a sormamdı. Alıntı ve o aslında, onun değil Hammersley'in deyimi olduğunu söyledi. Rolf Sundberg ".
gung

Bu yanlış - kanıt? - t testi ve p değerleri! rutin hesaplamalar her zaman yapılır. "sorgulanabilir" olabileceğinden emin olun ama yine de rutin!
probabilityislogic

76

İstatistikler - Çoğu istatistikçinin zor bulduğu ancak birçok hekimin uzman olduğu bir konu. "Stephen S. Senn"


3
Kredi: Stephen Senn, İlaç Geliştirmede İstatistiksel Konular , sayfa4. media.wiley.com/product_data/excerpt/71/04700187/0470018771.pdf
08:

2
İstatistiğin, fizik istatistik için gereken benzer bir sersemlik seviyesine sahip olduğu ve fizikçinin belirsizlikten kurtulmak istemenin büyük yararına sahip olması nedeniyle, istatistikçi tanımlamak istiyor.
Olasılık

26
Doktorlar \ neq fizikçileri
David Roberts

1
Bu benim yeni favorim olabilir
Fomite

1
Yine de bunun fizikçiler için de geçerli olduğunu hayal edebiliyorum.
WetlabStudent

75

Garip olaylar, kendilerini meydana getirme lüksüne izin veriyor.

- Charlie Chan


14
Aşağı oyu umursamıyorum, ama bunun hafifçe alınmaması için derin bir istatistiksel nokta olduğunu savunuyorum. ;-)
ars

Özellikle de finansal hizmetler sektöründe iseniz.
DW

2
Bu teklifin anlamını kırmanın anahtarının “garip” kelimesinin “normal” modelinizin ne olduğuna bağlı olduğunu kabul etmek olduğunu söyleyebilirim.
Olasılık

1
Ben bu sadece "aykırı şeyler olur" demenin ayrıntılı bir yolu mu yoksa eksik olduğum daha derin bir şey mi var?
naught101

Sevdiğim benzer bir alıntı “Yeterince büyük bir örneklemle, çirkin bir şeyin olması muhtemeldir” (Persi Diaconis ve Frederick Mosteller).
MattBagg

75

Geldiğim güzel bir tane:

Bence bilmeden yaşamak, yanlış olabilecek cevaplara sahip olmaktan çok daha ilginç.

Richard Feynman tarafından ( link )


Ben bahis adam olsaydı ben Richard Feynman bir agnostik olduğunu söyleyebilirim
probabilityislogic

1
Feynman istatistikçi olarak nitelenir mi?
Glen_b

Güzel olanı ama Thomas Gray daha iyi ifade ediyor: "Cehaletin mutluluğu olduğu yerde, 'akıllıca olmalı."
Marco Stamazza

@Glen_b Aslında soru şudur: "Favori istatistik teklifiniz nedir?" "Bir devletçilerin en sevdiğin teklifi nedir?"
makine

Alıntıların niyetini de görebildiğim kadarıyla da istatistiksel değil.
Glen_b

70

Sarhoş bir adam gibi bir istatistik kullanır, aydınlatmadan çok destek için sokak lambası kullanır.

- Andrew Lang


67

Bir istatistikçi olmanın en iyi yolu, herkesin arka bahçesinde oynayabiliyor olman.

- John Tukey

(Bu benim favori Tukey alıntı)


4
Bunu sev - istatistikçi olmanın harika bir bonusu.
Kingsford Jones

Bunun ne anlama geldiğinden emin değilim. İstatistikleri hemen hemen her alan için geçerli olduğu için mi?
Ali Turab Lotia

@Ali, bunun genel niyet olduğuna inanıyorum. İstatistikler, çok karmaşık sistemlerle (biyoloji, ekonomi, epidemiyoloji, iklim bilimi, vb.) Birçok alanda kullanım alanı bulmuş çok güçlü bir epistemolojik çerçeve olabilir.
Ashe

İşte bu yüzden sahaya girdim, meraklıyım!
adunaic

63

Kanıt bulunmaması, eksikliğin kanıtı değildir.

- Martin Rees ( Wikipedia )


67
İyi fiyat teklifi, ama doğru değil! Kanıtın olmaması, eksikliğin kanıtı değildir , ancak kesinlikle kanıttır . Neden manyetik monopollerin (veya bu konuda tek boynuzlu atlar) olmadığını düşünüyoruz? Çünkü biz aradık ve hiç bulamadık.
John D. Cook

13
Ayrıca, Tzippy, Sagan'ın asla inanmadığından Sagan'ı yanlış yönlendiriyor. Aslında onu baloney algılama kitindeki yanlışlıklar arasında listeledi .
Raskolnikov

7
@ JohnD.Cook, +1. Ancak, yorumunuz biz gerçeğine dayanır gelmiş baktım ve gerçekten olsaydı bulunan delilleri sahip makul bir şans olduğunu; Örneğin, nihayetinde bulunan (ve henüz bulunmayanları) çeşitli 'eksik bağlantıları' düşünün.
gung

1
Vikipedi, bir istatistikçi olmayan Martin Rees'i de kabul ediyor gibi görünüyor.
Glen_b

1
@Glen_b Sagan, bir şekilde ironi anlamında, hepsinin de olsa, Martin'in teklifini eleştiren biri olduğunu söylemiş görünüyor. Bu benim için düşünmemiz gereken bir şey, çünkü kozmoloji, doğru olduğu ortaya çıkmış (ya da çok hataya uğramamış), örneğin kozmik arkaplan radyasyonu, kara madde ve Big bang teorisi.
AdamO

54

Diyelim ki fırında bir ayağı ve bir ayağı buz kovasının içinde duruyordu. Yüzde insanlara göre, tamamen rahat olmalısın.

-Bobby Bragan, 1963


8
Yanlış: 200 ° C ve 0 ° C, yaklaşık 100 ° C, suyun kaynama noktasıdır. Fırınlar sadece yaklaşık 150 ° C'ye düşer ve 75 ° C hala çok sıcaktır. Şimdi, bir ayağınızın kaynar suyunda (yaklaşık 55 ° C) ve bir diğeri de soğuk buzlu suyun içindeyse ... muhtemelen tuhaf bir insansınız demektir.
alexfernandez,

1
Çifte yanlış. Buz makul derecede düşük sıcaklıklarda olabilir.
Firebug

1
@ alexfernandez Fırınım 50 ° C'de başlar. Standart bir fırın ve içinde yaşadığım dairelerde bulunan tüm fırınlar bu sıcaklıkta başladı.

Ne var ki, düşük sıcaklıkta pişirmenin minimum sıcaklıkları düşürdüğünü varsayalım, ancak 1963'te durumun böyle olduğundan şüpheliyim.
alexfernandez

"Hastanedeki ortalama hasta sıcaklığı normal" anlamına geldiğimde benzer bir Rus deyimi var.
Eduard Gelman

52

“İstatistiklerle yalan söylemek kolaydır; onlarsız yalan söylemek kolaydır.”

- Frederick Mosteller


51

Tören ledi yüce cependant, benim için bir şey istemedim, M. Lippmann.

Henri Poincaré, Calcul des probabilités (2. baskı, 1912), s. 171.

İngilizcede:

Herkes üstel hatalara inanmaktadır [ yani Normal dağılım]: deneyciler, çünkü matematik tarafından kanıtlanabileceğini düşünüyorlar; ve matematikçiler, çünkü bunun gözlemle yapıldığına inanıyorlar.

Whittaker, ET ve Robinson, G. "Normal Frekans Dağılımı." Ch. 8 Gözlem Hesaplarında: Sayısal Matematik Üzerine Bir İnceleme , 4. Baskı. New York: Dover, sayfa 164-208, 1967. s. 179.

Kote Mathworld.com .


8
Bu, Henri Poincar \ 'in Calcul des probabilit \' in (1896/1912) adlı kitabında Gabriel Lippmann'a atfedilen bir deyimin oldukça ücretsiz bir çevirisidir. Orijinal Fransızca, doğuştan oldu. Lippmann 1908'de Nobel Fizik Ödülü'nü kazandı.
Nick Cox

46

En büyük endişem buna ne diyecekti. 'Bilgi' olarak adlandırmayı düşündüm ama kelime aşırı kullanıldı, bu yüzden 'belirsizlik' olarak adlandırmaya karar verdim. Bunu John von Neumann ile tartıştığımda daha iyi bir fikri vardı. Von Neumann bana iki nedenden ötürü “entropi demelisin” dedi. İlk olarak, belirsizlik işleviniz bu isimdeki istatistiksel mekanikte kullanılmıştır, bu yüzden zaten bir ismi vardır. İkincisinde ve daha önemlisi, kimse entropinin gerçekte ne olduğunu tam olarak bilmiyor, bu yüzden bir tartışmada her zaman avantaja sahip olacaksınız. ”

Claude Elwood Shannon


46

Ünlüleri bilmiyorum ama aşağıdakiler favorilerimden biri:

Veri analizi yapmak, iyi bir şarap içmek gibidir. Şarabı karıştırıp koklamak, karmaşık buketin ambalajını açmak ve deneyimi takdir etmek önemlidir. Şarabı gevşetmek işe yaramıyor.

-Daniel B. Wright (2003), bakınız madde PDF .

Kaynak : Wright, DB (2003). Verilerinizle arkadaşlık kurmak: İstatistiklerin nasıl yürütüldüğünü ve rapor edildiğini iyileştirme1. İngiliz Eğitim Psikolojisi Dergisi, 73 (1), 123-136.



45

Dünya hakkında bildiğimiz tek şey bize A ve B'nin etkilerinin her zaman farklı olduğunu - bazı ondalık basamaklarda --- herhangi bir A ve B için soruyor. aptalca.

Tukey (yine ama bu benim favorim)


Aslında çok ilginç makalelere yol açtı ... :)
Tal Galili

@Tal: Tamamen katılıyorum! Minimax testinde optimum ayrılık konusundaki tüm alan bu fikirden başlıyor ... ve birçok istatistikçi için hala çok karışık. İlgilenenler için Donoho ait incelemeye bakın projecteuclid.org/... (! İşler Donoho kağıt daha yaşlı olduğu için ve kağıt referanslar)
Robin Girard

45

... elbette, Tanrı .06'yı neredeyse .05 kadar seviyor. Tanrı'nın boşluğa karşı ya da aleyhindeki delillerin gücünü p'nin büyüklüğünün oldukça sürekli bir işlevi olarak gördüğüne dair herhangi bir şüphe olabilir mi? (P.1277)

Rosnow, RL ve Rosenthal, R. (1989). İstatistiki prosedürler ve psikolojik bilimlerde bilginin gerekçesi. Amerikan Psikoloğu, 44 (10), 1276-1284. pdf


Bunu kabul edilmiş cevabım olarak almayı çok isterim! gerçek olamayacak kadar iyi!
robin girard

Her neyse, Lehman'dan bir alıntı yapabilirim: "Bu tür bir standardizasyonda kolaylık var, çünkü çeşitli testlerin yapılması için gereken bazı tablolarda bir düşüşe izin veriyor".
Robin Girard

Rosnow & Rosenthal's, neredeyse doğru olan çok kullanışlı, göz açıcı bir alıntı .
rolando2

1
@ rolando2: lütfen genişletin. Bunun nesi doğru değil?
naught101

@ naught101 - Bu noktada bir şey düşünemiyorum :-)
rolando2

44

İki defa bana [Parlamento üyeleri tarafından], 'Dua et Bay Babbage, makineye yanlış rakamlar koyarsanız doğru cevaplar ortaya çıkacak mı?' Diye soruldu. Böyle bir soruyu kışkırtabilecek fikir karışıklıklarını doğru bir şekilde anlayamıyorum.

Charles Babbage


3
+1 Gelecek yüzyılın kölelerinin nefes kesici bir habercisi; "GIGO zamanından önce."
whuber

pislik, ıvır zıvır, çerçöp=pislik, ıvır zıvır, çerçöp

3
Dalgamı geçiyorsun? Ekonominin konusu bu değil mi?
naught101

1
Google'a "stick axchange crss vlidated" yazarsanız, beni buraya getirir!
Neil McGuigan

2
Babbage'nin harika ikinci cümlesini bundan daha geniş bir yelpazede kullanma fırsatım oldu.
Glen_b

40

Öznelci (yani Bayesian) yargılarını belirtirken, nesnelci varsayımlar bilgisini çağırarak onları halının altına alır ve bilimin şanlı nesnelliğine bürünür.

Ben iyi


oh the bayesian is soooo İyi ...
robin girard

Bunu seviyorum. Bu harika !
steffen

Neden Bayesian her zaman öznelciliğe eşittir? - Peki ya ETJaynes ve diğer 'nesnel Bayesanlar'? 'Nesnelci' sıklık içindeki tüm öznellik nedir?
gwr

2
@ Nesnellik, öznel olarak bir deneyim olarak değerlendirilen bir sosyal yapıdır, bu nedenle Bayesanları öznellik konusunda dışlamak daha az haklı, çünkü doğru değildir ve daha fazla haklı çünkü daha fazla veya daha az kişi öznellikçidir. ;)
Alexis

40

Sahte yapmadığınız istatistiklere güvenmeyin.

-- Winston Churchill


6
Bu alıntı sadece Almanya'da biliniyor gibi görünüyor ve gerçek olduğuna dair bir şüphe var. Baden-Württemberg'deki İstatistik Devlet Dairesi'nin bu alıntı hakkındaki araştırmalarının sonuçlarını gösterdiği aşağıdaki bağlantıya bakınız (üzgünüz sadece Almanca'da mevcuttur). Örneğin Times, hiç duymadıklarını söyledi. statistik.baden-wuerttemberg.de/Veroeffentl/Monatshefte/…
psj

4
Alternatif form ise, “savaşa ilişkin kayıplar konusundaki propaganda anlaşmazlığı sırasında Goebbels tarafından bazen sadece doktoruma verdiğim istatistiklere inanıyorum” demiştir.
Henry

Teklifin kökeni hakkında soruşturma yapmadığımı itiraf ediyorum. Ancak, ifadenin çekirdeği doğru kalıyor. Özellikle kitle iletişim araçlarında istatistikler, geçerliliğini veya doğruluğunu tahmin etmek için asla gerekli bilgilerle sunulmamaktadır.
saat

2
Churchill istatistikçi olarak nitelendirilebilir mi?
Glen_b

1
@Glen_b Eğer bazı verileri sahte yaptıysa, o zaman kesin!
Darren Cook
Sitemizi kullandığınızda şunları okuyup anladığınızı kabul etmiş olursunuz: Çerez Politikası ve Gizlilik Politikası.
Licensed under cc by-sa 3.0 with attribution required.